Marissa de minifries!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Serval

Berichten: 667
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: NRW-Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 20:32

Ze is idd anders maar dat maakt een paard juist uniek en das die van jou ckers. Wat een lekker ding om te zien !!!!!

Farah_

Berichten: 2510
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 20:46

Wat een leuk koppie heeft ze!! Ik vind het wel een lekker paardje! Lachen

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 21:00

He, leuke foto's van Missie! Had ze nooit gezien Tong uitsteken

En ik snap ook niet waarom veel 'zielig' enzo roepen?? Maris is niet zielig hoor!! Jullie moeten haar es bokkend en galopperend door de wei zien vliegen Haha!

Ze ziet er trouwens goed uit Lachen

bokkertje
Berichten: 1169
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 21:05

hey! leuke foto'!
ze ziet er inderdaad goed uit!!! super zeg!
er wordt verder niks met haar gedaan hoor, niet gemend of gereden... daar is ze niet sterk genoeg voor, maar zielig is ze ook absoluut niet!

maessie

Berichten: 5745
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-04 10:32

Wij hebben Marissa als tweejarig paardje ingeruild op een shetlandhengstje, bij mijn toenmalige stageadres. Marissa is nu alweer zes jaar oud(tijd vliegt!) De meeste minifriesjes belanden bij de slacht... Maar Marissa mag bij ons lekker doen waar ze zin in heeft! Er word niet op gereden of mee gemend. een heel licht karretje zou ze nog wel kunnen trekken, maar dat hoeft voor ons niet. Ze staat vaak bij onze veulens als die bij de moeder wegkomen. Een prima surrogaatmoeder! En de veulens zorgen ervoor dat ze veel beweging krijgt, wat goed is voor dr achterhand (spieren kweken!) Ze is trouwens het tegenovergestelde van overbouwd!!! dat lijkt alleen maar zo op de eerste foto... T loopt eerder bergafwaarts. en ze is absoluut niet zielig!!!!! Beter leven kun je bijna niet krijgen lijkt mij!! Marissa zou eerst ook naar Utrecht maar die mensen hebben nooit meer wat van zich laten horen.... lekker vaag.. maja vind het niet erg, heb dr toch het liefste thuis! Haha!

Rodi
Berichten: 1201
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Krimpen a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 15:11

Hoi Maessie,

Wat fijn dat er nog zulk soort mensen als jij bestaan die een paardje gewoon lekker laten genieten in de wei van het paard zijn. Vind zulk soort paarden ook niet zielig als ze zo in de wei staan. Zolang ze geen pijn hebben kunnen ze inderdaad prima als gezelschapspaard of zoals Marissa gezelschap zijn voor de jonge veulens Lachen

maessie

Berichten: 5745
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-04 16:48

Hey dank je!! Wat een lief berichtje van je!! Haha! Jah het is ook wel goed voor de veulens, we hebben twee keer 1 van de beide merries gust gehad, en zo krijgen de veulens als ze alleen zijn toch nog opvoeding van Marissa. Marissa is een echte moeke!! en streng zat voor de kleintjes OK dan! De mensen vragen ook wel eens of we haar ook laten dekken, maar dat doen we maar niet.. Ben bang dat dat niet goedkomt. Ze kan het misschien wel hebben, (van een minishetje ofzo Haha! ) Maar je weet niet hoe ze van binnen inelkaar zit! Dan zou ze eerst helemaal onderzocht moeten worden, maar dat hoeft van mij niet. Zijn er hier mensen die daar wel ervaring mee hebben??? (of over gehoord hebben *LOL* )

Careano

Berichten: 5414
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Wales

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 16:54

tis een leuk beessie maar wel een beetje zielig.. ik heb geen ervaring met het dekken van minifriezen maar ik zelf zou het niet doen

maessie

Berichten: 5745
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-04 17:09

nee ik ook niet hoor!!! maar ik was alleen nieuwsgierig of er mensen zijn die dit wel geprobeerd/gedaan hebben. En ze is absoluut niet zielig hoor!! Ze heeft een superleventje!

Careano

Berichten: 5414
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Wales

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 19:42

ja dat gelooof ik graag! Ze ziet er ook super uit! Maar ik bedoel eigenlijk meer jammer.. Was je niet een beetje teleurgesteld dan dat ze niet groter werd?

maessie

Berichten: 5745
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-04 13:06

Nee hoor toen we haar kregen was ze al niet groot, dus het was wel te zien dat ze niet veel groter zou worden. We hebben dr ook puur voor de lol *LOL* en zodat ze een goed plekje heeft natuurlijk!

Eva_
Berichten: 6698
Geregistreerd: 23-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 13:39

Ze ziet er goed uit!
Kei lief
Je boft
Ze zal ook wel lief zijn...dat straalt ze gewoon uit OK dan!
Veel plezier ermee

Joets

Berichten: 1630
Geregistreerd: 08-05-03
Woonplaats: Horst

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 14:44

Wow dat ziet even apart uit!
Ze staalt echt als een Fries,
Hoe ze haar hoofd draagt en alles.

Eigenlijk is het heel logisch dat paarden ook last kunnen hebben van groeistoornissen.. maar ik had het nog nooit gezien!

geef dr maar een knuf van me Tong uitsteken

mickey1989

Berichten: 4773
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 19:26

heee ik heet ook marissa!!!!!!! Haha!

mickey1989

Berichten: 4773
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 19:26

het is idd een supermooi paard

Sharmila

Berichten: 4807
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Schouwen Duiveland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 19:49

Wow! wat geweldig zo'n minifries! Kan ik ergens misschien wat meer informatie erover krijgen??
Ik ben gek op friezen, tinkers alles waar heel veel haar en koudboed in zit. Ik heb alleen hetzelfde probleem als jouw fries (1.47m) Ik ben nu bijna 22 en groeien doe ik al niet meer sinds mijn 9e. Misschien dat zo'n minifries iets voor mij is in de toekomst. Ik heb nu een tinker, die is 1.57m :-s best lastig met opzadelen poetsen, en het is een dagtaak om er zonder hulp op te klimmen met mijn korte pootjes.
Je kan me mailen op sharmila_82@hotmail.com

Mandyy

Berichten: 30480
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 20:21

wat lief zo'n klein friesje!!

Ploeps
Berichten: 264
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: naaldwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 21:30

aaah vet grappig.. ziet er wel een beetje raar uit... Bloos maar heeft wel een leuk hoofdje

Tancreda4

Berichten: 24031
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 21:38

Wat vet schatttig om te zien! Maar aan de andere kant toch ook sneu.
Ze ziet er goed uit!