Mijn Woestijnratje

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Tancreda4

Berichten: 23923
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Mijn Woestijnratje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-04 12:47

Jaja, ook ik heb een kleine knager Haha!
Ze is al behoorlijk oud. Ik weet niet precies hoe oud Bloos , maar het zal iets van 3 jaar zijn. Een hele leeftijd volgens mij voor woestijnratjes Lachen
Ze is alleen, haar maatje is twee jaar terug gestorven.
Omdat ze al zo behoorlijk op leeftijd is, en ik vrijwel geen fotos van haar heb, vandaag even een fotoshootje gedaan Lachen

Een naam? Heeft ze eigenlijk nooit echt gekregen Bloos Ik noemde haar vroeger altijd Darling Tong uitsteken

Ze is wel heel lief Lovers
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hier kun je zien dat ze best oud oogt, zo met dat vachtje
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En, wat vinden jullie van mijn Woessie Lovers


siccootje
Berichten: 1205
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 12:57

heey! wat een leuk beesje! ik heb er ook 2. En mijne is 3,5 das ook best oud. Ik heb gelezen dat ze 2,5 jaar kunnen worden. Sommige woestijnratjes gaan dood als ze alleen in een hokje leven van eenzaamheid. Dus als ik jou was zou ik er nog wel eentje bij kopen. Ik bedoel dit niet banketstaaf maar mijne was er ook aan dood gegaan Boos! maar ik vind em echt sgattug!!

Sicco, de liefste!

Tancreda4

Berichten: 23923
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-04 13:00

siccootje schreef:
heey! wat een leuk beesje! ik heb er ook 2. En mijne is 3,5 das ook best oud. Ik heb gelezen dat ze 2,5 jaar kunnen worden. Sommige woestijnratjes gaan dood als ze alleen in een hokje leven van eenzaamheid. Dus als ik jou was zou ik er nog wel eentje bij kopen. Ik bedoel dit niet banketstaaflig maar mijne was er ook aan dood gegaan Boos! maar ik vind em echt sgattug!!


Nee, er komt zeker geen andere bij. Dat risico wil ik niet nemen.
Deze is oud, in de dieren winkel kun je enkel jongen kopen. Dat wordt geheid vechten, ook om haar leeftijd - is zwakker dus wordt verstoten.
In ieder geval is dat zo met haar maatje gegaan. Deze was ziek, haar maatje verstootte haar, lag allemaal bloed in de kooi... Toen heb ik ze apart gezet. Haar sterkere maatje was idd snel overleden (eenzaamheid?) Deze zit al heel lang alleen.

Maar zomaar een nieuwe erbij gooien kan niet meer...
Ze heeft overigens genoeg te doen, en gaat regelmatig los Lachen

siccootje
Berichten: 1205
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 13:18

heeeey!! ow.. ja ik had het eerst ook! toen lag hij dood in zijn hok Boos! maar vaaak is dat wel zo dat is wel jammer maar gelukkig heeft jouwe daar geen last van. ik bedoelde het ook niet boos hoor! maar ik heb nou gerbils al heel lang en ik had er ook eentje die lag helemaal in een bad met bloed maar dat kwam omdat hij groente had gegeten domme ik Boos! maarjaaaaa veel plezier met je gerrie

Sicco, de liefste!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 13:37

Leuk beestje hoor. Lachen Jammer dat ie nu alleen zit, maar idd een jonkie erbij in, dat zou ik niet doen.

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 14:56

Hee leuk beessie! Wel jammer dat ze alleen is maar idd geen nieuwe erbij kopen. En als ze er regelmatig uit mag valt het ook wel weer mee.

Ik heb een gewoon ratje van bijna 3 die is ook alleen maar daar zou opzich ook een kleinere bijkunnen (is bij mij altijd goedgegaan) alleen ik doe dat niet want ik wil geen ratjes meer. Nu krijgt ze gewoon extra aandacht van mij Knipoog Ik ben dr maatje.

Iris82

Berichten: 39830
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 15:14

Ik zou er ook geen nieuwe bij kopen..
Die beestjes zijn vaak heel moeilijk met de introductie. Dat werkt heel anders dan bij muizen of ratten.

Verder vind ik het werkelijk prachtige foto's! Haha!

siccootje
Berichten: 1205
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 16:11

Ja dat is wel waar maar ze voelen zich vaak eenzaam tenzij ze veel aandacht krijgen. Ik heb geen tijd om heel erg vaak ze te aaien en dingen te doen dus en bij mij is het altijd goe gegaan met nieuwe jonkies maar daar gaat et ook niet om hoor kijk jij wilt het niet dus waarom zouk er over door gaan ik vin et een lief bessie hoe heet ie eigelijk of heb kdat gewoon nie geleze?

Sicco, de liefste!

Tancreda4

Berichten: 23923
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-04 17:34

siccootje schreef:
hoe heet ie eigelijk of heb kdat gewoon nie geleze?


Niet echt een officiele naam, maar ik noem haar vaak Darling Haha!

frieske

Berichten: 1265
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 18:31

ieuw..van zo'n kleine knaagdieren hou ik dus absoluut niet van..leuk beest om te zien maar verder...

NIET DOOR GEWELD EN KRACHT MAAR MET GEDULD EN ZACHT WORD RESULTAAT VERKREGEN......!!!!

Tancreda4

Berichten: 23923
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-04 21:57

frieske schreef:
ieuw..van zo'n kleine knaagdieren hou ik dus absoluut niet van..leuk beest om te zien maar verder...


Ik ben bang voor andere knagers, ondanks de vele die ik heb gehad Haha!
Maar deze is heel lief Lovers Ik zal niet snel een nieuwe, andere aanschaffen omdat ik voor vreemde knagers doodsbang ben Tong uitsteken

Iris82

Berichten: 39830
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 22:00

siccootje schreef:
een bad met bloed maar dat kwam omdat hij groente had gegeten domme ik


Dat mag je me eens uitleggen...

Tancreda4

Berichten: 23923
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-04 22:03

Iris82 schreef:
Dat mag je me eens uitleggen...



Idd... Daar had ik overheen gelezen Bloos Ben ook wel benieuwd!
Weet wel dat ze eventueel flink aan de diaree kunnen raken van verkeerde groente en dan ook dood kunnen gaan (vanwege uitdroging?) maar een plas bloed Verward

Iris82

Berichten: 39830
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 22:05

Kan me het echt niet voorstellen...
Ik geef les op het mbo, en met name ook praktijkles, dus moet toch wel een beetje theoretische achtergrond hebben. Maar vind het een raar verhaal.

Gerbils zijn bij ons altijd een doffe ellende. Ze vechten elkaar de pan uit, en om de haverklap zit er weer 1 alleen die niet meer in de groep kan. Ze moorden op elkaar, de leerlingen en mijn vingers... Boos!

dovish

Berichten: 2978
Geregistreerd: 25-05-01
Woonplaats: Oldekerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 22:10

hoi!

leuke diertjes he, gerbils, wij hadden er thuis eerst vier, overgenomen van iemand die ze eigenlijk voor de slangen had, maar nu hebben we er ondertussen 11.. die man kon niet zo goed geslacht bepalen, maar gelukkig is dat na het eerste nestje wel goed gegaan. Ik heb nu 6 dames, en mijn zusje de vijf mannen, en ik vind het erg grappige diertjes, wat actiever dan de hamsters die ik gehad heb, en gek op nieuwe dingen.

Daphna

Berichten: 3691
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 22:12

Wij hebben er sinds een maand ook 2, ze zijn extreem schattig mar ik durf ze niet te pakken, ze bijten, niet door en het doet geen pijn maar toch ik vind ze eng...

Waar hebben jullie ze eigenlijk op? ik heb ze op stro, eerst had ik er ook een stukje zand in, maar doordat ze graven en het zand dagelijks bedekt werd met een enorme laag stro heb ik dat maar opgegeven.

dovish

Berichten: 2978
Geregistreerd: 25-05-01
Woonplaats: Oldekerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 22:31

ja, bij ons gooien ze ook alles door elkaar. ik heb ze nu op beukensnippers, dat is wel vrij fijn, en ze krijgen geregeld wat uitgewaaid hooi, dat frutselen ze ook wel door de snippers, en ze bouwen er hun nest van.

Tancreda4

Berichten: 23923
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-04 09:46

Die van mij heb ik op: Eerst een stuk of 3 kranten, dan een dikke laag zaagsel, en dan wat hooi. Ik heb zo'n bal waar ze het hooi uit moet halen, zodat ze lekker bezig is om haar nestje te maken Lachen Ze verschuurt de kranten, wat hooi en zaagsel er bij, en klaar is het nestje.

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 09:51

die van me nicht was helemaal gek op wc en keukenrollen. die waren zo weg.

Ik heb 1x op de woestijnratjes van mijn buurmeisje gepast. Had ik net mijn nieuwe pyjama aan hadden die beesten hem kapot geknaagt terwijl ik bezig was om ze eten te geven. Boos! Ik was pas 10 ofzo hoor toen dit gebeurde Haha! )

Tancreda4

Berichten: 23923
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-04 10:19

Ja, idd wc rollen en keukenrollen. DIe gaan er bij deze ook in, vind ze geweldig! Soms gooi ik er ook een hele rij wc papier in, vind ze ook geweldig Haha!

siccootje
Berichten: 1205
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 20:52

nou het is dus wel waar ik lieg niet zomaar hoor :S Maar het wasal een ouwe en die lag opeens in een bloedbad echt helemaal onder het bloed. Waarschijnlijk zei de dierenarts is zijn ader geknapt vanwege een groete of een fruitje geven. Wel jammer maja kan er ook niets aan doen.. Boos!

Sicco, de liefste!

Glitch

Berichten: 8457
Geregistreerd: 19-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 21:28

Wat lief...!!
Zoiets had ik dus nog nooit gezien he :S

Bloeme-Rose (Special D x Gribaldi)
Wieke (Ymte x Leffert)

horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 21:46

lieff Lachen en deze hebben ook niet zo;n lelijke staart Tong uitsteken *sorry vind die staarten bij gewone ratjes gewoon zo eeuh raar*

Icelandics
They grow when you get on

Tancreda4

Berichten: 23923
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-04 22:45

siccootje schreef:
nou het is dus wel waar ik lieg niet zomaar hoor :S Maar het wasal een ouwe en die lag opeens in een bloedbad echt helemaal onder het bloed. Waarschijnlijk zei de dierenarts is zijn ader geknapt vanwege een groete of een fruitje geven. Wel jammer maja kan er ook niets aan doen.. Boos!


Nee, ik zeg ook niet dat je liegt. Maar vond het zo'n apart verhaal.
Net of hij door wat verkeerd fruit dood bloedde. Vond het meer iets om dan diaree of iets anders te krijgen.
Maar een gesprongen bloedvat zou het idd erg goed zijn geweest... Jammer van zo'n beestje Boos!

Mijn zus heeft er overigens ook eentje, maar die vind ik eng. Niet zo zeer omdat hij bijt, maar die ziet er niet uit. Echt een oude opa, die scheef loopt (hij hoort maar aan 1 oor) en blind is.

Christah

Berichten: 1479
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Wolfsburg, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 08:02

siccootje schreef:
heey! wat een leuk beesje! ik heb er ook 2. En mijne is 3,5 das ook best oud. Ik heb gelezen dat ze 2,5 jaar kunnen worden. Sommige woestijnratjes gaan dood als ze alleen in een hokje leven van eenzaamheid. Dus als ik jou was zou ik er nog wel eentje bij kopen. Ik bedoel dit niet banketstaaflig maar mijne was er ook aan dood gegaan Boos! maar ik vind em echt sgattug!!


wij hadden er eerst 3, daarna kregen we jonkies, toen hadden we er 7, toen ging mijn liefste dood aan iets aan de darmen, toen heb ik er nieuwe bij gekocht, die was agressief tegen anderen, dus die ging alleen, en de 3 vrouwtjes bij elkaar en de 3 andere mannetjes.

Eerst gingen de vrouwtjes (moeder en 2 dochters) na verloop van tijd gingen de dochters met elkaar vechten (1 had de nek openliggen, en de ander het kontje) dus dat ging ook uit elkaar, 1 dochter ging apart. Later gingen moeder en dochter vechten, dat ging ook uit elkaar. Toen begonnen de mannetjes, en sindsdien hebben we ze allemaal apart zitten.
Ze kunnen dus ook dood gaan als je ze bij elkaar zet.


Alleen 'piepje' is dood gegaan aan een ziekte, een andere doordat een andere hem aangevallen had, hij was wel aangesterkt, maar bleef te zwak.
Piepje mis ik nog steeds, daar kon ik alles mee doen, soms lag ik op de bank en dan liep hij over me heen, ging niet op de bank, soms lag hij ook wel 2 uur op me hand te slapen... het was een scheetje... ik mis hem Huilen

RIP Lieve Duncan. Het was een hemel op aarde om met jou te leven...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 bezoekers