Zo vader zo dochter!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LADPR

Berichten: 14179
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 12:29

Snowgirl zo is het gelijk duidelijk dat veulens zelf ook die beweging maken dus kan het ook niet slecht voor hun rug zijn. Tenminste als je het net zoals jij af en toe doet. Echt super mooi beestje

Yuri

Berichten: 3190
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 12:46

ja maa rheb wel erg dat een veulen met zijn lange stelten ten eerste nog heel elastisch is, bij een jaarling toch al wat minder. ten 2e is vind ik dit dus geen vergelijking maar goed je moet zelf weten wat je ermee doet, ik dat soort dignen in ieder geval niet met mn paarden. En zeker niet zolang ze nog vol in de groei zijn en lekker in hun puberperiode zitten

Chantal1973

Berichten: 1737
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Escles Frankijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 13:03

je zou eens moeten zien wat mijn tinkie voor standjes had toen ze een jaar was.. ik had haar ook niet in de opfok staan maar tussen pony's met verschillende leeftijden. En er is niks mis met haar hoor... en ik blijf erbij af en toe eens een kunstje gaat een paard niet dood van...beter een paar kunstjes als op latere leeftijd steeds maar weer hetzelfde rondje en oefening te moeten doen en flink over de loodlijn getrokken worden.

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 13:11

En nou iedereen ophouden!
Jeetje zeg...

Het ziet er leuk uit hoor....
en wat je met je paard doet moet je helemaal zelf weten zo te zien zijn ze erg gelukkig *LOL*

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 13:46

Goed gesproken Bakkie!!! Mooi paardje vind ik 'r, haar manen zitten al even "wild" als die van mijn tinker-twenter.

Chantal1973

Berichten: 1737
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Escles Frankijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 14:13

Bloos jullie hebben ook helemaal gelijk, maar moest ff werd er een beetje moe van.
En het beste is dat we allemaal lekker naar ons zelf kijken.
en naar zon knappe tinker. Haha!

kiss

Berichten: 524
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Gasselte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 14:20

Renske20 schreef:
een jaarling hoort dag en nacht in de wei te staan, een keer poetsen/wandelen kan nog wel, maar kunstjes leren


Waarom moet een jaarling dag en nacht in de wei staan? onze weitjes zijn niet meer zo ingericht als de natuur het doet voor de paarden. meestal is er nergens beschutting, er zijn geen volwassen dieren die op ze letten en ze kunnen opvoeden, daar is de mens voor in de plaats gekomen. wij hebben al heel wat veulens groot gebracht, en ze doen het prima, ze zijn altijd vrolijk, in voor een grap, en weten dat er ook wel eens serieuze zaken zijn waar ze aan mee moeten doen.
Mijn veulens hebben altijd aandacht zoals dat hoort in een kudde. Haha!

Meligemaaike

Berichten: 909
Geregistreerd: 19-10-03
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 17:06

Renske20 schreef:
tsja dan zal ik wel zeuren, maar met een jaarling hoor je zulke dingen niet te doen, maargoed mijn mening is nu wel duidelijk.
maargoed, ik werk dan ook alleen met sportpaarden&veulens, die doen sowieso geen 'kunstjes'....


Enya en de rest van de paarden daar hebben het hardstikke goed, alsof ze elke x enya laat buiten... (niet dus)..... en sportpaarden... je wilt niet weten... de tinkers op de woltershof zijn bijna allemaal sportpaardjes hoor!!!!!! Santana is al paar x kampioen geweest!!! en gister ben ik met blondie 3e geworden (met mennen).. ... en blondie is vorig jaar ook 3e geworden met marianne met een samengestelde menwedstrijd!!!!
Dus wat een tinkerveulen anders is dan een zo gezegd sportveulen Verward .
Jemig Jemig........ waar hebben we het in hemels naam over...... Enya is hardstikke gelukkig en ze krijgt lekker aandacht!
En de rest van de veulens worden ook bijna elke dag gekroeld en zo af en toe lekker een beetje geborsteld.. ze vinden het heerlijk en zo wennen ze meteen aan je, netals netjes mee lopen aan een touwtje.. voetje op tillen, alleen staan etc etc..

groetjes

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 17:08

Gaat iedereen nou nog door?
Leuk voor de eigenaar die het plaatje laat zien...
Als iedereen gewoon zegt wat ie er van vindt en evrder niemand zich met elkaar bemoeid is er niks aan de hand...

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 17:13

Snowgirl38 schreef:
Hier een foto van Enya als veulen en zoals je ziet is er hier helemaal niets door ons opgedrongen maar maakt ze de beweging geheel spontaan.

[image]


Het is niet helemaal hetzelfde maar je ziet ze maken vanzelf ook rare bewegingen.


Dit is natuurlijk iets heel anders. Het hoofdje is gewoon nog voor de benen. Juist als die daarachterkomen krijg je druk op de rug.

Meligemaaike

Berichten: 909
Geregistreerd: 19-10-03
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 17:31

Maar marcella.. ik vind het 2 hele leuke fotos hoor!!!
Leuke vergelijking zo met enya en gips Haha! .!!!!!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 17:31

[UZ] [Vd] Te jong of niet?
kijk hier even, een topic over vrijheidsdressuur met jonge paarden, beantwoord door mensen die zelf ook vrijheidsdressuur doen, wellicht dat de topicstarter deze mensen wel gelooft?

Snowgirl38

Berichten: 1136
Geregistreerd: 21-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-04 17:44

Renske20 schreef:
[UZ] [Vd] Te jong of niet?
kijk hier even, een topic over vrijheidsdressuur met jonge paarden, beantwoord door mensen die zelf ook vrijheidsdressuur doen, wellicht dat de topicstarter deze mensen wel gelooft?



Ik geloof best dat het niet goed is om met een jaarling kunstjes te gaan doen,maar zoals ik al veel eerder heb gezegt doe ik dit haast nooit en Enya is nu eenmaal een heel nieuwsgierige tante die heel gauw iets door heeft en deed ze dit eigenlijk zowat spontaan, want waar mijn hand met een snoepje gaat daar gaat haar mond ook heen.
En van mij mag ze lekker jaarling zijn hoor die af en toe gepoetst wordt en soms braaf moet blijven staan aan een touwtje bij de smid.

xingridx
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 11573
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 18:55

Mensen wat een gedoe allemaal Scheve mond
Marcella, Enya ziet er super uit, het is gewoon een lekker beestje en van dat af en toe een xtje buigen gaat ze echt niet dood hoor
Voor de rest kan ze lekker de hele dag klieren met Jewel en lekker eten
Maar daarnaast is ze netjes opgevoed, doet niet moeilijk met hoefsmid, trailer, poetsen enz, dus wat wil je nou nog meer?
OK dan!

janee25
Berichten: 250
Geregistreerd: 27-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 19:08

Je ziet duidelijk dat die Tinker er geen hekel aan heeft, en het zelf graag doet.. en het is juist goed om veel met een veulen omt e gaan! zo leren ze met mensen omgaan.. en er niet bang voor te zijn.. maar ze hebben natuurlijk ook genoeg rust nodig... maar ik vind er niks mee!! met dit kunstje!!