Mijn bijrijdpaard :)

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Pivanti

Berichten: 5107
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-04 09:22

Dank je Emmz!

En ze heeft inderdaad M gelopen, maar dat is weer aan aantal jaren geleden... ze heeft toen een aantal jaar alleen maar op de wei gestaan en 4/5 veulens gehad en toen heeft ze haar gekocht. Ze is echt niet vooruit te branden en de zweep helpt ook niet zo veel. Maar ik zal het eens proberen of ze zonder slof beter loopt.

Up to Date is een toppertje


Pivanti

Berichten: 5107
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-04 09:22

Oja, als ik foto's van het rijden hebt, zet ik die er wel op... Wilde eigenlijk afgelopen zaterdag foto's maken... maar had niemand die ze kon maken...

Up to Date is een toppertje

Pivanti

Berichten: 5107
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-04 16:36

Afbeelding

Up to Date is een toppertje

Jess_vH
Berichten: 1291
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 10:47

Zo hallo, idd zij loopt niet erg voorwaarts. En idd ze heeft M uitgelopen er is echter nooit gezegd hoe lang dit geleden is, maar dit is ook niet het belangrijkste.
Veel kunen kritieken leveren, prima toch? Maar let wel dat elk paard anders is dan het klassieke hobbelpaardje. Jaren omgang met het paard geeft eeneenheid en weten wat je aan welke problemen moet doen.

Het is dan ook wel erg makkelijk om hier zomaar te reageren met wat je moet doen alsof dit bij elk paard geldt. Want als dat zo zou zijn zou je een handleiding kunnen gaan schrijven he, maar weet je hoe het komt dat dit er niet is? Het is een dier en een dier handelt naar gevoel richting zichzelf, de omgeving en de mens. Dit is dus nooit in een hokje te passen.

Zij (Highsense) is wat van haar vaardigheden kwijt. Ze is tot nu toe in totaal bevallen van 4 veulens, naar mijn weten en navraag.
Dat M gedoe is dan ook al aantal jaren geleden erna is ze verwaarloost doordat er niet meer na haar omgekeken werd en zo doende is ze veranderd, dit kan want ook heeft een paard het gevoel van verwaarlozong door. Geluukig is ze weer onder de pannen sinds 3 jaar en gaat het met stappen vooruit. Foto's zijn ook maar moment opnames en Patricia doet het erg goed vind ik naar mijn mening.
Een slof helpt haar enigszins "Bij elkaar"te houden en de overgang is daar met een martingaal. Maar uit angst van een val kan Patricia idd de slof gebruiken. Die er vaak maar voor je eigen opzit, want die zit altijd los. Maar ja als het voor je eigen gevoel is kan je er ook niets aan doen. Tenzij je het paard belemmerd wat niet zo is. Na jaren niks gedaan te hebben naar ineens weer werken wil ze wel eens werk weigeren ja, dit is dus een aantal dagen in de week ja. Als belong mag ze ook naar buiten zodat er een compromise bestaat tussen wat jij wil en het paard leuk vind.
Door jaren niks te hebben gedaan zijn er allemaal narigheidjes bij komen kijken zoals sterrenkijken, waar een martingaal goed zijn funcitie bij vervuld.

Maar wat ik hier mee wilde zeggen is dat kritiek goed is, maar dat wel rekening gehouden moet worden met alle omstandigheden zijn die er niet, kan kritiek wel netter geformuleerd worden.

__Profiel opgeheven____


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: tinkergirl89 en 17 bezoekers