flame@work een shetlander is een echte allrounder!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Rebec
Berichten: 4352
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 08:41

idd hoffie

ze heeft al vaak genoeg gehoord dat ze te groot is en dat hoeft dus niet in elk topic terug tekomen word ik echt strontziek van al die belachelijke reacties.
ze rijd op de manege wedstrijden dus als er iets niet goed zal liggen zal daar heus wel iets van gezegt worden.en als ze te groot zal zijn hindert ze hem niet want anders rijd ze geen L met wijken Knipoog Haha!

bianca_banny

Berichten: 1696
Geregistreerd: 14-02-04
Woonplaats: Capelle a/d ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 13:18

Ja nu weet ze het wel

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 13:54

Leuke foto's hoor!
Zolang je Flame niet hindert en allebei plezier hebben in het rijden zie ik het probleem niet. Voor nhet gezicht hoef je het niet te doen, maar daar gaat het bij jullie ook niet om.

Ik heb ook andere foto's van jullie gezien en daar ziet het er wat beter uit. Vooral die springfoto's OK dan!

Ik zou zeggen: geniet van elkaar zolang het kan!

(enne, ik ben ook een wat-grotere-paarden-liefhebber hoor, maar ik vind dit gewoon geweldig Knipoog )

Annetjuh

Berichten: 1065
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 14:32

Niemand reageert op Feyona en Bronco...Die staan toch ook op de foto's? Verward :/

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 14:47

Omdat het topic van clover is en de meesten dus op haar en flame reageren Lachen
Maarre, Bronco vind ik een leuke pony. Hij ziet er uit alsof hij het heel spannend, interessant en leuk vindt. Lekker oortjes naar voren en de omgeving bekijken.
Is hij nog niet zo vaak de weg op geweest??

otje_en_nuffy_lover

Berichten: 351
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: wezep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 15:23

Cloverdale schreef:
en trouwens bedankt iedereen Haha!
die wel normaal kan reageren....

want de mensen met de perfecte warmbloeden
trekken blijkbaar altijd de neusop voor een shet...


Sorry hoor, maar ik heb zelf 4 shetlanders, maar ik ga er toch echt niet op rijden... Denk je eens in. Jij bent een shet en je hebt een groot iemand op je rug. Langs jou bungelen nu van die lange benen die zeker wel eens in de knieholte prikken(gezien in je profiel!). Wat zou jij daar zelf van vinden? Vast niet geweldig... Verward

Maar okee, het gewicht zegt hier niks, hij kan je wel met gemak dragen. Dat is één ding wat zeker is...
Maar het ziet er niet echt zo super uit... Als ik jou was zou ik mooi vaker met hem gaan mennen en af en toe er op klimmen kan best...
Of zoek een klein meisje die graag eens wilt rijden en laat die dan op Flame rijden...
Verder, er zijn nog zeker wel leuke dingen naast het rijden wat je kan doen met je shetje.. Probeer dat eens!

En nog een vraagje:
Het zit toch ook echt niet fijn op een shet als je te groot bent?
Dat moet je gewoon toegeven! Bloos

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 15:36

otje_en_nuffy_lover schreef:
Maar het ziet er niet echt zo super uit... Als ik jou was zou ik mooi vaker met hem gaan mennen en af en toe er op klimmen kan best...
Of zoek een klein meisje die graag eens wilt rijden en laat die dan op Flame rijden...
Verder, er zijn nog zeker wel leuke dingen naast het rijden wat je kan doen met je shetje.. Probeer dat eens!

Oke, dus: Omdat het er niet mooi uitziet, moet ze er niet meer op kan rijden. Ja, af en toe mag wel, maar ze kan beter een klein ruitertje zoeken er met Flame gaan mennen ofzo...


Frusty

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 15:38

ik denk dat ze beter geen fotos kan plaatsen als ze al het commentaar afweert, en gewoon haar kop in t zand steekt.
Niemand mag hier zijn eigen mening geven, want dan krijgt iedereen meteen commentaar van Hoffieeeh en van Cloverdale zelf. Waarom plaats je dan fotos Verward ze weet zelf denk ik wel dat t er niet heel netjes uitziet, hij zal haar ook best houden hoor dat zeg ik niet.
Maar je weet dat er commentaar komt, en toch plaats je ze

piedrolover

Berichten: 2275
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 15:41

stalleke schreef:
ik denk dat ze beter geen fotos kan plaatsen als ze al het commentaar afweert, en gewoon haar kop in t zand steekt.
Niemand mag hier zijn eigen mening geven, want dan krijgt iedereen meteen commentaar van Hoffieeeh en van Cloverdale zelf. Waarom plaats je dan fotos Verward ze weet zelf denk ik wel dat t er niet heel netjes uitziet, hij zal haar ook best houden hoor dat zeg ik niet.
Maar je weet dat er commentaar komt, en toch plaats je ze


Hier ben ik het gedeeltelijk mee eens. Maar ze heeft nu al heel wat topics neergezet en het is niet zo leuk dat ze allemaal alleen hierover gaan!

Ik vind het een hele leuke pony *LOL* En misschien een beetje te lang, maar k denk niet te zwaar Knipoog
Ik rijd zelf ook op een shetlander. En misschien ziet het er niet echt uit, maar als hij met z'n koppie in de lucht en zn oortjes strak naar voren loopt, lijkt het me toch niet dat hij er problemen mee heeft Verward

Ik denk dat je zelf het beste weet wat je pony wel en niet kan!

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 15:44

Nee dat is idd niet leuk dat ze allemaal hier over gaan, maar ik denk dat ze er gedeeltelijk ook een klein beetje zelf om vraagt..
Ik zeg ook niet dat hij t er moeilijk mee heeft, hij zal haar best houden hoor, anders zou hij idd niet zo vrolijk rondlopen met zijn oortjes naar voren!

otje_en_nuffy_lover

Berichten: 351
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: wezep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 15:44

Hoffieeeh"]
[quote="otje_en_nuffy_lover schreef:
Maar het ziet er niet echt zo super uit... Als ik jou was zou ik mooi vaker met hem gaan mennen en af en toe er op klimmen kan best...
Of zoek een klein meisje die graag eens wilt rijden en laat die dan op Flame rijden...
Verder, er zijn nog zeker wel leuke dingen naast het rijden wat je kan doen met je shetje.. Probeer dat eens!

Oke, dus: Omdat het er niet mooi uitziet, moet ze er niet meer op kan rijden. Ja, af en toe mag wel, maar ze kan beter een klein ruitertje zoeken er met Flame gaan mennen ofzo...


Frusty
[/quote]

Ja ik moet toegeven dat dat een beetje vaag er op staat, maar ik bedoel dus, dat Flame dus toch wel last heeft van kleine tikjes in zijn knieholte...
En het lijkt mij voor haar zelf ook niet echt fijn om intensief dressuur te rijden met een te kleine shetje.

Maar goed dat is mijn mening!

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 15:46

Dus dan zou ze maar geen foto's moeten plaatsen? Omdat anderen commentaar hebben? Sorry, maar dat slaat ook nergens op.
Iedereen vindt het leuk om foto's te laten zien van zijn/haar pony.
Die van haar is toevallig een shet, en ja, ze is groot. Maar daar gaat het toch niet om? Het gaat er om dat ze een leuke buitenrit heeft gehad.
Zo wordt het ook niet leuk om foto's te plaatsen als je steeds commentaar krijgt.

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 15:48

Ik zeg niet dat ze geen fotos moet plaatsen, maar als ze niet tegen commentaar kan, en gewoon iedereen gaat uitmaken voor schaap die zijn eigen mening geeft. Ik bedoel waarom plaats je dan fotos als je zowiezo al weet dat je commentaar krijgt en daar niet tegen kan.

piedrolover

Berichten: 2275
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 15:50

stalleke schreef:
Ik zeg niet dat ze geen fotos moet plaatsen, maar als ze niet tegen commentaar kan, en gewoon iedereen gaat uitmaken voor schaap die zijn eigen mening geeft. Ik bedoel waarom plaats je dan fotos als je zowiezo al weet dat je commentaar krijgt en daar niet tegen kan.


ja maar is het dan niet genoeg als je 1x je mening geeft?
In de vorige topics is dit ook al genoeg naar voren gebracht. Dan hoeft het toch niet weer elk topic terug te komen?
Straks stopt ze nog met foto's plaatsen, terwijl er genoeg zijn die de foto's wel heel graag willen zien. *LOL*

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 15:55

Ja, dat bedoel ik.
Het is zo flauw dat bij elke keer dat ze foto's plaatst dat commentaar krijgt. En ook vaak van dezelfde mensen, dan denk ik: 1x is wel genoeg.

Okee, ze reageert misschien wel een beetje heftig, maar na zoveel gezeur zou ik dat ook doen.
Dusse clover: gewoon doorgaan met foto's plaatsen, want er zijn genoeg mensen die flame en jou graag zien!

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 16:01

Ik zou zeggen, reageer dan gewoon niet op de mensen die commentaar hebben, en ga ze vooral niet uitmaken voor schaap, want dan begint zo'n discussie weer opnieuw! Ik zou als ik jou was gewoon je fotos plaatsen, en niet reageren op commentaar over je lengte.
Je kan wel zeggen dat er elke keer commentaar is maar dat ga je denk ik toch blijven houden, ik zou zeggen negeer ze gewoon!

Peachy
Berichten: 1997
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 16:03

Ik weet het niet hoor, maar dit topic gaat toch over de buitenrit die ze heeft gemaakt en niet of ze er te groot/te zwaar of wat dan ook voor is!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 16:12

Wat weer een gezeur zeg. Rolleyes

Ik vind dat het nog wel kan hoor, al moet je natuurlijk niet veel groter worden. Knipoog

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 16:19

Dit gaat over het zadel? Ik kan me foto's herinneren waarop ze zonder zadel reed en waarop werd gereageerd met dat ze er een zadel op moest leggen, en nou is het weer niet goed?

Ik wil jullie wel eens komen meeten hoor Cloverdale. Haha!

Suusoi
Berichten: 2081
Geregistreerd: 02-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 17:00

Sorry hoor maar ik ben in haar profiel aan het kijken en ik zie niet 1x dat ze in de knieholtes prikt.. sterker nog.. ze kan er niet eens bij!! en als ik haar zie rijden dan prikt ze ook niet in de knieholtes.. als er mensen alleen maar aan het zeiken zijn dan kunnen de mensen die WEL een leuke reactie hebben die plaatsten.. anders zet ze wel in haar topic: Ben ik niet te groot? ligt mijn zadel wel goed? DAN mag je commentaar geven!! je kan ook vragen: ligt je zadel wel goed? dan kan ze tenminste normaal antwoord geven dan: je zadel ligt niet goed! en dat ze te groot is weet ze zelf ook wel.. ze zal flame nooit hinderen.. daar is ze zelf veelste goed voor.. Schijnheilig maar ze is niet te zwaar dus flame kan het makkelijk houden.. ik ben 60 kg. en 1.65 en ik heb wel eens op flame gereden/gecrosst/gesprongen.. ik hinder flame ook niet hoor dus stephanie al helemaal niet!! kijk dan naar annette!! die is veeeeel groter.. daar word geen commentaar op gegeven.. (niet zo bedoeld hoor annette!! maar als voorbeeld Knipoog ) dus.. wat willen jullie er nou mee bereiken? dat stephanie van flame afstapt en niet meer gaat rijden? dan mogen jullie echt lang wachten Scheve mond

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 17:07

Hoffieeeh"]
[quote="otje_en_nuffy_lover schreef:
Maar het ziet er niet echt zo super uit... Als ik jou was zou ik mooi vaker met hem gaan mennen en af en toe er op klimmen kan best...
Of zoek een klein meisje die graag eens wilt rijden en laat die dan op Flame rijden...
Verder, er zijn nog zeker wel leuke dingen naast het rijden wat je kan doen met je shetje.. Probeer dat eens!

Oke, dus: Omdat het er niet mooi uitziet, moet ze er niet meer op kan rijden. Ja, af en toe mag wel, maar ze kan beter een klein ruitertje zoeken er met Flame gaan mennen ofzo...


Frusty
[/quote]
Eerst vragen dat de commentaar wat vriendelijker geformuleerd zou worden, otje_en_nuffy_lover DOET die moeite, en wat doen jullie? Het weer ombuigen naar pure slecht-onvriendelijke-schaapachtige-whatever hoe jullie het allemaal willen noemen-commentaar?

Weet je nog wel wat je wil?

Trouwens, niet iedereen die dit topic ziet en reageert (met bijvoorbeeld "je bent te groot", "het is geen zicht" etc ) heeft dat ook al in andere topics gelezen of gepost, zij zien DIT topic en reageren HIER met hun mening. Je kan hen niet verwijten dat dat in een ANDER topic ook al gezegd is. (Je kan dan eventueel wel in je eerste post zeggen "ik heb hier op Bokt al vaak genoeg gehoord dat ik te groot ben voor m'n shet, hier aub geen commentaar meer op")

Ik ga nu op het uitroepteken hangen, dit topic loopt echt de spuigaten uit.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 17:09

Ik vind het zelf ook geen mooi gezicht, maar als ze beiden lol hebben moeten ze het vooral doen, qua lengte en gewicht kan het wel, het plaatje is niet mooi maar dat moet een ieder voor zichzelf weten.
Zelf zal ik nooit op mijn Bas van 1.10 stappen, ik doe daar andere dingen mee, maar een ieder moet zelf weten wat hij of zij met het eigen beest doet.
Er zit een verschil tussen niet kunnen of niet mooi vinden. Het kan nog best wel, het lijkt alleen niet zo mooi.

Over het zadel... ik denk dat je zadel een beetje te groot is als ik dat zo zie, als je 'm verder naar achteren zou leggen komt ie weer op de lendenen terecht en dat is ook niet goed, voor jouw kont past dit zadel wel, maar hij lijkt me iets aan de grote kant voor flame..

Maar goed, een tip voor jou, probeer niet zo fel te reageren op iedereen want deze reacties hou je toch zolang jij op flame blijft rijden. Je moet hierboven staan, jij hebt lol met je pony en je pony met jou en dat is het belangrijkste, ga niet iedereen die negatief commentaar heeft uitmaken voor schaap want daar maak je ook geen vrienden mee. Reageer daar niet op of rustig... want zo maak je het alleen nog maar erger omdat er zo steeds een discussie komt.

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 17:53

Goed, ik kom hier in een topic terecht waar een flinke discussie is en waar een topic gestart is over een aantal foto's waar een meisje op staat die wat te lang is voor een pony.
Op zich helemaal geen groot probleem als men maar heel goed in de gaten heeft dat het dier hier niet de dupe van is en zo te zien is dat niet het geval Lachen
Dat is uiteraard belang numero 1.

Natuurlijk heeft iedereen het recht te vertellen dat je dit er niet mooi uit vind zien, breng het alleen wel een beetje op een normale manier en als ook nog blijkt dat dit al een fiks aantal keer eerder gezegt is lijkt het mij niet meer nodig dit nogmaals te herhalen.
Sluit je desnoods aan bij iemand die al je mening verkondigd heeft Lachen
Aan de andere kant is het ook zo dat reageren op 'commentaar' ook op een normale manier kan, pak dingen niet altijd negatief op en zie niet overal het slechte in, kritiek kan ook positief bedoelt worden Lachen
Met andere woorden, als iedereen nu eens minder hard reageert, niet in herhaling blijft vallen en (dan doe ik mooi even een stukje copiëren van wat Oscar hier ook al heeft gezegt maar waar blijkbaar iedereen overheen gelezen heeft) Probeer wel open te staan voor meningen van anderen en elkaar met respect te behandelen.. dan zijn discussies ook leuk en leerzaam om te voeren!

Verder denk ik dat iedereen zijn zegje nu wel gedaan heeft, laten we vanaf hier elkaar nu voortaan in de waarde, laat TS zelf beslissen of iets goed is voor haar pony maar ook andersom, neem kritiek niet altijd negatief op!