Ushi is verhuist...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, België

Ushi is verhuist...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-04 19:42

Ushi stond tot nu op een grote manege met zo een 50 eigenaars, en dan nog eens evenveel manegepony's en paarden.
Echt een super groot ding dus, met 2 binnenpisten, 2 buitenpisten, 3 paddocks, springbos en al wat je je maar kan inbeelden...
Lijkt echt perfect, maar er was een groot nadeel: de paarden konden maar 3 keer per week 2 uur op de wei.
Ushi stond bij haar vorige eigenares 24/7 op wei met uitloopstal, en het was voor haar dus echt een extreem verschil.
Ik voelde haar steeds gespannener en schrikachtiger worden, terwijl ze vroeger echt van niets schrok en super dapper was.
Ze begon ook te bokken enzo, wat ze ook nog nooit gedaan had, ze had gewoon te veel energie en dat kwam er zo uit...
Dus er zat niet veel anders op dan een nieuw plekje voor haar te zoeken waar ze altijd buiten kon, want ik wou de oude Ushi terug.

Naast de manege waar Ushi stond, is er een boer die wat grond heeft en ook 6 stallen die hij uithuurt.
Elke (free) staat daar ook met haar paardje, en er was toevallig net een plaatsje vrijgekomen, dus dat werd het.
Het is echt compleet het omgekeerde van die grote manege: geen enkele piste, wel een weiland om in te rijden.
Iets verderop is er wel een buiten- en binnenpiste waar je gratis mag rijden als er niemand aan het rijden is (meestal vrij).
De paarden gaan elke dag op de wei, alleen als het stormt of sneeuwt ofzo niet, 's nachts staan ze wel op stal.

Vandaag had ik met Elke op school afgesproken, waar mn moeder ons is komen halen en naar Ushi heeft gebracht.
Al mn spullen in de auto gepropt, ushi hoofdstel aangedaan met teugels deraan en dan longe nog als extra safety.
We moesten een stukje langs de weg, dus wou niet riskeren dat als ze verschoot ik haar perongeluk los zou late ofzo...
Onderweg was ze heel de tijd super luid aan ademen en vond alles super spannend en trok dus nogal hard,
dus is Elke aan een kant gaan lopen en ik aan de andere met ieder een teugel vast, Ushi de wilde hengst. Tong uitsteken
Maar ze was echt super braaf, wou wat sneller dan wij, maar van niets geschrokken ofzo, en was wel chique aan het stappen. Haha!
Aangekomen bij de stal kwamen alle paardjes meteen aangelopen, wij eerst ushi halster aangedaan ipv hoofdstel,
en dan op de wei naast het stuk waar de andere paarden stonden Ushi losgelaten en snel electriciteit opgezet...
Zoals ik al voorspeld had en Elke ook, stortte Ushi zich volledig op het gras en negeerde de andere paarden gewoon. Tong uitsteken
Ik had gehoopt op wat actiefoto's, maar het zag er naar uit dat ze gewoon de hele tijd zou zitten grazen.
Totdat ik aankwam met een bus vliegenproduct omdat Ushi haar hoofd meteen volzat met vliegen,
ze vond het niet echt fantastisch zo die spuitbus in haar gezicht, dus toen kwam er wel wat actie in. Knipoog

Afbeelding
Kit, Montana en Caprio super geïntresseerd in de nieuwe bewoner...

Afbeelding
Ushi had meer interesse in het gras dan in de paarden. Tong uitsteken

Afbeelding
Toch maar even hallo zeggen om niet onbeleefd te zijn. Haha!

Afbeelding
eventjes kijken hoe groot haar stukje land is...

Afbeelding
graas...

Afbeelding
Kit, de baas van de bende, hield ushi de hele tijd goed in de gaten

Afbeelding
Montana van free, ze blijft super schattig

Afbeelding
Caprio, vind ik heel mooi paardje

Afbeelding
Roosje, een super lieve fries, de eigenaar komt heel weinig

Afbeelding
Pinocio, de maanblinde pony met maar 1 oog

Afbeelding
Eindelijk kwam er wat actie in, natuurlijk op de voet gevolgd door Kit.

Afbeelding
Vind ik echt zo een prachtige foto, wat kan ze toch Vingers aflikken lopen...

Afbeelding
Montana en Caprio kwamen ook in actie...

Afbeelding
Berg op...

Afbeelding
En weer naar beneden... (zie dat achterbeentje Kwijl )

Afbeelding
Het witte stipje op haar shouder word steeds groter Scheve mond

Afbeelding
Vind ik echt een leuke graasfoto *LOL*

Afbeelding
En zie je haar leuke bles een keer goed in detail

Afbeelding
DOEI Doei, doei

I've been searching a long time... For someone exactly like you
Someone like you makes it... All worth while

Urika 14-10-2006


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 19:49

Wow wat ziet ze er weer geweldig uit!!! Wow!

Ushi is echt een prachtpaard!

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 19:50

Prachtige foto's van prachtige Ushi!

Ik blijf het nog steeds een supermooi paardje vinden. Vooral die aftekeningen Kwijl

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

Amable

Berichten: 9676
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 20:06

Het is nog steeds een super apart dier! Lekker dat ze nu een stukje land heeft! Dat had ze volgens mij echt nodig!

Meer weten over Amable, Paard en Inzicht? klik hieronder voor meer info!
Website---YouTube --- Facebook --- Instagram

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-04 20:08

Amable schreef:
Lekker dat ze nu een stukje land heeft!

Ze gaat binnenkort gewoon bij de andere paarden in de "kudde" hoor,
dit is om ze aan elkaar te laten wennen zonder dat er gevochten kan worden. Knipoog

I've been searching a long time... For someone exactly like you
Someone like you makes it... All worth while

Urika 14-10-2006

Lindsjah
Berichten: 1093
Geregistreerd: 01-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 20:09

Het blijft inderdaad een super apart paardje!
Hele aparte aftekeningen!

Tienn
Berichten: 3557
Geregistreerd: 04-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 20:09

leuke foto's ushi is echt heel apart! echt superleuk!
volgens mij vind ze het wel leuk nu zo op het land ! Tong uitsteken

Bashuk

Berichten: 771
Geregistreerd: 13-03-04
Woonplaats: omg.breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 20:13

lekker hoor zo buiten, echt schitterend, leuk hoor die andere paardjes.
jeetje die fries ziet er wel erg zielig uit (stom baasje Boos! )

Mensen met Arabische paarden hebben hemel op aarde.. meer weten? klik HIERof HIER
SGW, meest veelzijdige tak van de sport voor ruiter en paard, &nd I love It ! meer weten? klik HIER

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 20:17

Is da Elke haar halster? Lijkt mij nogal klein Tong uitsteken
Echt goed dat ze nu veel op de wei kan, 't was op het einde gewoon niet meer te doen
Nu maar hopen dat het een beetje goed zal gaan als ze in de kudde mag, iig zullen jullie het allebei nog beter hebben, geen commentaar van die snobben, en we zien elkaar toch nog Lachen

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-04 20:20

Mientjeuh schreef:
Is da Elke haar halster? Lijkt mij nogal klein Tong uitsteken

Ja, was idd elke haar halster, had mijn effe niet bij de hand dus snel dat van elke gepakt. Knipoog
Vond het ook wat klein, maar zou eigenlijk niet mogen want was een cob en Ushi heeft normaal ook cob. Verward

I've been searching a long time... For someone exactly like you
Someone like you makes it... All worth while

Urika 14-10-2006

tijger
Berichten: 1429
Geregistreerd: 30-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 20:31

leuk paardje, ze ziet er mooi uit.
grappige bles trouwens.

Elke86

Berichten: 2242
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 20:46

Ehhhh das de nieuwe bewoner se Haha! . Ja ze heeft ze toch echt wel super gedragen om naar daar te doen ze, beetje snel soms maarja hoe zou je zelf zijn als je verhuist naar een ander huis. Héhé, de andere paarden hebben hun beweging wel gehad Tong uitsteken terwijl ushi zich meer voor het gras intresseerd. Ze is allesinds niet over de draad gesprongen Tong uitsteken . Volgens mij had ze er echt wel plezier in dat ze terug op de weide kan ze. Volgende stap: overeenkomen met Kid en Montana Knipoog Tong uitsteken
Ohwja, wat heeft mijn paard toch een mini staartje Bloos

Montana: L1

Balte

Berichten: 3549
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 20:51

Die Fries staat er inderdaad erg mager bij vind ik.
En ik denk dat de andere paardjes zullen mogen oppassen voor Ushi want die weet hoe ze baas moet zijn in een kudde, heeft ervaring opgedaan in de melkstal. Toen ze daarna in de winter bij een vriendin in een gemengde kudde stond (een paard of 13) stond ze onmiddellijk op rang twee, net onder de dominante ruin en dat zonder al te veel boe of ba.

N'Oubliez Jamais van de Breden Dries - v. Ismir du Tilleul (na 333 dagen dracht geboren op 14 mei10)

Elke86

Berichten: 2242
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 20:55

Die fries is al serieus verdikt ze. Hij staat er nu ongeveer een paar maand en voor ze daar was heeft ze een veulen gehad.

Montana: L1

Balte

Berichten: 3549
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 21:00

free schreef:
Die fries is al serieus verdikt ze. Hij staat er nu ongeveer een paar maand en voor ze daar was heeft ze een veulen gehad.


Ah zo Knipoog Haha!

N'Oubliez Jamais van de Breden Dries - v. Ismir du Tilleul (na 333 dagen dracht geboren op 14 mei10)

Elke86

Berichten: 2242
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 21:00

Zij dus Knipoog

Montana: L1

Elke86

Berichten: 2242
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 22:29

Héhé, welja het halster, voor montana past het eigenlijk goed maarja als je montana haar hoofd tegen dat van ushi ziet Tong uitsteken

Montana: L1

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-04 08:16

free schreef:
Héhé, welja het halster, voor montana past het eigenlijk goed maarja als je montana haar hoofd tegen dat van ushi ziet Tong uitsteken

Het ging nog redelijk goed vond ik, want het zat toch op het 4de gaatje ofzo bij de riem achter haar oren.
Maar het komt gewoon te dicht bij haar ogen omdat neusriem niet vast genoeg zat en oorriem te vast denk ik. Scheve mond

I've been searching a long time... For someone exactly like you
Someone like you makes it... All worth while

Urika 14-10-2006

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 08:22

Wat leuk dat ze nu een nieuwe stal heeft. En fijn dat ze nu lekker de hele dag naar buiten kan. Er is niets fijners voor een paard dan lekker elke dag naar buiten te kunnen.

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 08:28

OK dan!

Dat ziet er lekker uit!
Toppie hoor om de belangen voor je paard, voor je eigen luxe te laten gaan
Ik hoop dat Ushi weer lekker de oude wordt Lachen

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 09:27

Leuke foto's Anja! Ushi zal wel een stuk gelukkiger zijn nu!

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-04 10:38

MirandaB schreef:
Toppie hoor om de belangen voor je paard, voor je eigen luxe te laten gaan
Ik hoop dat Ushi weer lekker de oude wordt Lachen

Het was zeker geen makkelijke keuze, als je 2 binnenpisten gewoon bent is het niet makkelijk om dat te missen.
Ook had ik een super goede vriendin op die manege, en onze paarden stonden naast elkaar in de stal enzo...
Maar toen ik gistere Ushi zo op die wei zag staan wist ik gewoon dat ik de juiste keuze had gemaakt voor ons bijden. *LOL*
Ik ben zeker dat Ushi meteen terug de oude word, ze bedoelt het echt niet slecht, moet gewoon die energie kwijt kunnen...

I've been searching a long time... For someone exactly like you
Someone like you makes it... All worth while

Urika 14-10-2006

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 10:41

Wat een leuk blesje zeg! Dat is een aparte! Goed dat je voor je paard dit zo gekozen hebt! Knap van je!

Larish

Berichten: 7417
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 10:59

Hele leuke foto's! Volgens mij gaat Ushi het daar wel naar haar zin krijgen.. Lekker veel groen land!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: rocky_1995 en 26 bezoekers