Murgese Mila ~ ons tweede jaar samen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lilopippa

Berichten: 836
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Veluwe

Murgese Mila ~ ons tweede jaar samen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-21 20:00

Heehallo,

Het is alweer even geleden dat wij iets van ons hebben laten horen. Mila is morgen alweer twee jaar in Nederland is vond ik het wel leuk om weer even wat op bokt te plaatsen. Ik zal haar even opnieuw voorstellen :j

Officiële naam: Melissa di Sorangelo
Roepnaam: Mila
Geboren: 29/4/2016
Hoogte: 1.71 (Ik ben bang dat er weer wat centimeters bij zitten :') )
Ras: Murgese
Instagram: murgesemila

De Murgese is afkomstig uit Zuid-Italië en dankt zijn naam aan het Murge gebergte. Ik heb Mila twee jaar terug vanuit Italië naar Nederland laten komen. Omdat we weer een een jaar verder zijn sinds het laatste topic leek het mij leuk om weer een jaar overzichtje te plaatsen! Hier is een link naar het vorige topic Fataal @ [ITP] Murgese Mila ~ Één jaar samen


April
We sloten het vorige topic met onze aller eerste rit. In April zijn we hier rustig mee veder gegaan. Ook maakte we al onze eerste rit met zijn tweeën. Mila werd deze maand 4 jaar oud en dat moest natuurlijk gevierd worden!

(1)
Afbeelding


Mei
In Mei kon Mila weer lekker 24/7 naar buiten. Ze kreeg er een Arabieren vriendje bij en later nog twee Haflingers. Vooral met de Haflinger ruin was het een match made in heaven. Mila valt blijkbaar op oudere mannen :o . Ik merk dat ze 24/7 buiten veel beter bij haar past. Het geeft ons beide rust. Ik trof haar ook regelmatig lekker slapend aan in de wei en kon dan ook voor het eerst bij haar zitten.

(2)
Afbeelding


Juni
In juni genoten we beide van het lekkere weer. We maken regelmatig een buitenrit en af en toe hobbelde we wat rond in de bak met de barebackpad. Ook hadden we onze eerste grondwerk les samen. Dit was erg leerzaam en leuk. Mila is echt een ontzettend slim paard en merk dat ik dat af en toe lastig vind. Ze is mij vaak 2 stappen voor :o

(3)
Afbeelding

Juli
In Juli gingen we voor het eerst naar vreemd terrein. Ik ging namelijk een cursus over hoeven volgen en Mila mocht mee. We hadden de luxe dat het vlakbij was. Dus we paard opgezadeld, rugzak op en gaan! Ze was puur voor de ervaring mee maar deed het erg braaf. Later deze maand hebben we meegedaan aan de Snuitable days van Romy Huisman. Weer een hele ervaring voor Mila maar wat was ze weer braaf!

(4)
Afbeelding

(5)
Afbeelding
Samen met Illustro door het water!


Augustus
Mila leek goed in haar vel te zitten en liet steeds vaker een gekke en brutale kant van zichzelf zien. Zo konden we voordat de instructrice er was lekker in de wei spelen met elkaar. Ook hadden we deze maand de eerste shoot op de prachtige hei. Helaas ging alles mis wat er mis kon gaan die dag… Laten we het er op houden dat Mila eerder op stal was :’) maar het resultaat mag er zeker wezen. Hier ook een paar foto’s in linkjes omdat ik ze te gaaf vond om niet te delen!

(6)
Afbeelding

(7)
Afbeelding

(8)
Afbeelding


September
Naast Mila ben ik ook nog eigenaar van een andere Italiaan. Namelijk een Bracco Italiano Ayvie! Toen ik Mila kocht was het al mijn droom om Ayvie mee te kunnen nemen op buitenrit. Helaas is Ayvie een held op sokken en durfde ik het niet aan met een jong paard en een bange hond. Gelukkig had ik een lief stalgenootje die mee wilde. Dus behaalde we weer een doel, samen op buitenrit! Ik was zo trots op beide!
Ook hadden we deze maand weer een shoot. Mila was tijdens deze shoot echt een engeltje. Hierdoor durfde ik het aan om met een fotohalster er op de klimmen. Dit was echt een maand die ons veel vertrouwen heeft gegeven.

(9)
Afbeelding


Oktober
Oktober was niet zo spannend. We kochten een target om te kijken of targetten iets voor ons was. Mila vond het geweldig! Deze maand verhuisde de haflingers weer terug naar huis (paarden staan alleen in de zomer en met oud en nieuw bij ons). Ik merkte dat ze dat wel weer lastig vond. Wel besloot ik dat ik haar niet meer naar stal wilde hebben dus ben ik met de staleigenaar om tafel gegaan en kreeg ik toestemming om een schuilstal te bouwen! We hebben echt een low budget/ DIY stal gebouwd maar het resultaat mag er wezen! Dus zie hier, Mila’s villa*\o/*

(10)
Afbeelding



November
Ook deze maand weinig te beleven. Ik had het idee dat Mila niet helemaal lekker in haar vel zat dus we deden het rustig aan. We deden al niet heel veel omdat ze nog maar 4 jaar oud is en dan hoeft het van mij allemaal nog niet zo fanatiek. Sternfotografie kwam langs om Mila, Ayvie en mijn nichtje op de foto te zetten. Mijn nichtje is echt Mila haar grootste fan en ik blijf het bijzonder vinden om te zien hoe ontzettend braaf en voorzichtig Mila is bij haar. Helaas kreeg ze een allergische reactie op stal waardoor ze ziek naar de shoot moest :knuffel: . Maar ze moest en zou een foto maken voor Oma. Ik ben zo blij met het resultaat.

(11)
Afbeelding

(12)
Afbeelding

December
We hadden een nieuwe barebackpad en die moest getest worden dus hebben we even in de bak gereden! Ook besloot ik Ayvie vaker mee te willen op buitenrit dus leerde ik haar om terwijl ik op Mila zat op mijn been te springen zodat ik haar los en vast kan klikken. Dat was een hele stap voor bange Ayvie maar ze deed het wel :j

(13)
Afbeelding

(14)
Afbeelding


Januari
We maakte deze maand weer wat ritjes samen met Ayvie. Dit is echt genieten. Helaas werd Ayvie aan het einde van deze maand ziek. Dit bleek een complicatie van de vorige operatie. Tijdens de operatie bleek haar evenwichtsorgaan aangetast :knuffel: … ze is nu herstellende en zooo ontzettend bang voor alles doordat ze non stop omviel. Ik hoop dat we ooit weer met zijn drieën op pad kunnen…

Februari
Deze maand hadden we sneeuw! Mila was helemaal in haar element en vond het fantastisch. Ik vond het daarentegen het best spannend om haar 24/7 zonder deken buiten te laten. Gelukkig had ze een prachtige vacht die haar heerlijk warm heeft gehouden. Tijdens een etentje bij een vriendin thuis kwamen we op het idee om te gaan skijoring. Dus we zijn marktplaats opgedoken voor een tuig en het bos in gegaan. Wauw wat was dit gaaf! Mila werd er zo enthousiast. Het kon haar niet hard of gek genoeg. Het was nog net voor Ayvie haar operatie dus die is nog lekker mee geweest! Ook heeft ze de slee nog getrokken. Zo trots op haar <3

(15)
Afbeelding

Hier een filmpje inclusief vreugde bok en mijn reactie daarop :')
https://www.youtube.com/watch?v=3jkJ__c ... =AylaDosso


Maart
En dan zijn we alweer in Maart. Bizar dat ze alweer 2 jaar bij mij is. Mijn allereerste paard en wat voor één. Ik heb ontzettend veel van haar geleerd en kijk uit naar ons volgende jaar samen. Dit jaar was een jaar vol ervaringen. Volgend jaar hoop ik stiekem mijn Italiaanse gezin uit te kunnen bereiden :o maar dat is nog even afwachten. Ik hoop wat fanatieker te kunnen grondwerken en rijden en wil graag onze plek in de wei wat uitbreiden met meer eetplekken en verharde stukken. Nog genoeg plannen!
Bedankt voor het kijken!

Een reactie is altijd leuk :j
Laatst bijgewerkt door Ymor op 08-03-21 10:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Video in link gezet.

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 20:07

Wat een ontzettend mooi en leuk paard <3 Dat filmpje is geweldig, wat een vertrouwen van mens en dier!

lilopippa

Berichten: 836
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-21 20:53

suffie schreef:
Wat een ontzettend mooi en leuk paard <3 Dat filmpje is geweldig, wat een vertrouwen van mens en dier!


Dankjewel <3 het was ook zo ontzettend gaaf om te doen

Ellen_ov

Berichten: 1317
Geregistreerd: 12-01-17

Re: Murgese Mila ~ ons tweede jaar samen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 21:10

Och ! Leuk weer wat van jullie te zien, wat een plaatje met haar hoofd <3

mala26

Berichten: 5003
Geregistreerd: 05-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 21:13

Wat een leuk paard zeg! Had nog niet echt van dit ras gehoord dus erg leuk om dit zo te zien.
En je filmpje,super gaaf!

_Mir
Berichten: 1358
Geregistreerd: 01-01-20

Re: Murgese Mila ~ ons tweede jaar samen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 21:44

Wauw wat een prachtig paard!

senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Murgese Mila ~ ons tweede jaar samen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 02:01

Wat een heerlijk stel zijn jullie.
Genieten!
En die foto met je nichtje <3

Whizz
Berichten: 1045
Geregistreerd: 24-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 08:26

Wat een heerlijk stel zijn jullie! En ik smelt echt van de foto met je nichtje <3

Shenavallie
Berichten: 11576
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 08:27

Wat een prachtig dier! Kan me voorstellen dat je heel trots op haar bent. :j

Neon

Berichten: 4927
Geregistreerd: 03-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 09:46

Heel mooi :D Ik blijf het een super gaaf paard vinden :D

Bagheera_206

Berichten: 25895
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Murgese Mila ~ ons tweede jaar samen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 10:18

Gaaf! Murgese horses zie je idd niet zo heel veel in NL. Zijn toen met de fotografie workshop in Italië langs geweest bij een Murgese stoeterij. <3 Zou er zo idd ook bijna eentje laten importeren. :)

Hevonen

Berichten: 5620
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: Murgese Mila ~ ons tweede jaar samen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 10:20

Prachtig paard met een heerlijk karakter, mooie combi met jou. Veel geluk samen!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 10:21

Wat een aansprekend paard en bovenal, wat zijn jullie leuk samen en met Ayvie!

Amado7

Berichten: 10731
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 10:23

Oeh, wat leuk dit! Dat is al even geleden dat ik je langs heb zien komen! :D

Sta je nog een beetje in de buurt? Anders moeten we misschien maar een keer samen een buitenritje inplannen een keer in de zomer als je dat leuk vind :j

AvHdG
Berichten: 261
Geregistreerd: 11-08-17

Re: Murgese Mila ~ ons tweede jaar samen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 11:31

Wat een prachtig paard. Mooie combi <3

lies_sparkle

Berichten: 6127
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Murgese Mila ~ ons tweede jaar samen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 11:38

Oeeh de bracco wordt al steeds dapperder!
Wat een leuk en liefdevol overzicht, Mila is echt heel knap!

loopjeloopje
Berichten: 36
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Murgese Mila ~ ons tweede jaar samen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 12:46

Foto 12 !! PRACHTIG!!

herous

Berichten: 392
Geregistreerd: 18-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 13:01

suffie schreef:
Wat een ontzettend mooi en leuk paard <3 Dat filmpje is geweldig, wat een vertrouwen van mens en dier!


wou net hetzelfde typen!

Zappa

Berichten: 2740
Geregistreerd: 10-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 13:05

Nondeju! wat een prachtig paard en dat heerlijk convexe hoofd .
Wat een adembenemend paard zeg, helemaal mijn type paard en wat mij betreft heeft dit paard nog iets extra's maar kan mijn vinger er niet opleggen. ik denk dat wat hier eerder is omschreven : een oude ziel in een prachtig jong paard het meest in de buurt komt

1 ding is wat mij betreft zeker... Je hebt hier een heel bijzonder paard TS

Ik heb trouwens al je topics even bekeken haha en je ziet jullie groeien samen

SannaFotos

Berichten: 285
Geregistreerd: 27-04-17
Woonplaats: ede/bennekom

Re: Murgese Mila ~ ons tweede jaar samen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 13:14

wat een ontzettend knap paard <3

Biscuitje

Berichten: 1235
Geregistreerd: 04-03-12

Re: Murgese Mila ~ ons tweede jaar samen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 13:26

Prachtig paard!

kaatje77

Berichten: 10430
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: Murgese Mila ~ ons tweede jaar samen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 13:33

Prachtig verslag!

lilopippa

Berichten: 836
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-21 14:07

Wauw bedankt voor alle reacties!
Het Skijoring was echt weer een hoogtepunt. Zo ontzettend gaaf

@Amado7
Mila staat vlak bij het KNHS. Waar staan jullie?

@maaike
Dankjewel! Hoe is het met jullie?

Su_Cr_Cheese schreef:
Nondeju! wat een prachtig paard en dat heerlijk convexe hoofd .
Wat een adembenemend paard zeg, helemaal mijn type paard en wat mij betreft heeft dit paard nog iets extra's maar kan mijn vinger er niet opleggen. ik denk dat wat hier eerder is omschreven : een oude ziel in een prachtig jong paard het meest in de buurt komt

1 ding is wat mij betreft zeker... Je hebt hier een heel bijzonder paard TS

Ik heb trouwens al je topics even bekeken haha en je ziet jullie groeien samen


Ahhw deze reactie <3 Super bedankt. Mila is ook oprecht een bijzonder paard

Eapy

Berichten: 1731
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Murgese Mila ~ ons tweede jaar samen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 15:00

Jeetje, ik reageer bijna nooit op foto topics. Maar jullie band is zo duidelijk te zien... prachtig zeg. Die foto met je nichtje is echt magisch. Beterschap voor Ayvie. Veel plezier saampjes, komt wel goed denk ik zo!

Captain

Berichten: 21377
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 16:25

Echt een waanzinnig mooi dier. <3
Wat een uitstraling.. inderdaad een oude ziel in een jong lichaam, heel bijzonder.