K wil mischien een nieuwe pony huren

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 14:04

louskeh schreef:
Het is geen manege pony nee..
dit bit zat erin omdat hij heel vast in zijn mond (zat)!
vrijwel onstuurbaar, dat is over gelukkig dus dat bit heeft toch heel wat gedaan..


Oh help, het is dus nog erger dan op de foto te zien Huilen
Waarom denk je dat de pony vast zat in de mond? Dat is vast niet gekomen door de goede manier waarop deze pony gereden is.
En dit bit helpt je alleen maar van de wal in de sloot, in eerste instantie lijkt het misschien te werken (vraag niet hoe en vraag niet wat je de pony aandoet want dat wil je waarschijnlijk niet weten) maar uiteindelijk zal de pony ook op dit bit vast komen te zitten als hij op de verkeerde manier gereden blijft worden. En dan ben je nog verder van huis.
Jullie zouden jezelf en vooral de pony heel veel plezier doen door naar goede begeleiding te zoeken waardoor je dit beestje op een gewoon trensje leert rijden en leert dat een zachte mond met fijne aanleuning niet door een bit komt maar door de manier waarop de pony gereden wordt.

Zal een lange weg worden.

perlee
Berichten: 317
Geregistreerd: 07-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 14:04

louskeh"]
[quote="Cheveyo"][quote="louskeh schreef:
Ik ken beide Pony's en ik zou Jaimy (ja foto 2 )!! gaan doen,
hij word niet in een krul getrokken! hij doet gewoon zijn mond open (hij kouwt heel erg op het bit) en jullie mogen denken wat jullie willen...(het ziet er dan ook wel een beetje raar uit..)
maar ik heb de foto zelf gemaakt dus en ik ken de pony al meer dan 2 jaar..
maar goed..


Dan kan jij vast wel aan ons uitleggen waarom ze met dubbele teugel en dit bit gereden wordt? Zijn dit manegepony's die mensen kunnen huren voor fulltime ofzo?
[/quote]
Het is geen manege pony nee..
dit bit zat erin omdat hij heel vast in zijn mond (zat)!
vrijwel onstuurbaar, dat is over gelukkig dus dat bit heeft toch heel wat gedaan..
[/quote]

hmmm dus dit bit heeft zijn mond zachter gemaakt Verward Verward Verward Verward

Wees nou eerlijk zeg kom op dit geloof je toch zeker zelf niet

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 14:05

x_shirley_x"]
[quote="Cheveyo schreef:
doe niet zo kinderachtig, je bent immers al 13. Het gaat er hier toch om welk paardje je wil gaan huren?

ja, maar hun gaan er een probleem van maken,niet ik hoor..
[/quote]

als je wil dat je geholpen word met een keuze maken dan kan je beter advies en raad aannemen ipv terugwijzen met vingers. En je mag nou eenmaal geen MSN taal gebruiken. Weet niet of 'enne' wel een MSN woord is maar het gaat hier om die 2 beessies dus doe niet zo moeilijk, daar heb je niks aan voor je keuze.

louskeh

Berichten: 1151
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 14:06

ThePast03"]
[quote="louskeh schreef:
hij word niet in een krul getrokken! hij doet gewoon zijn mond open (hij kouwt heel erg op het bit) en jullie mogen denken wat jullie willen...(het ziet er dan ook wel een beetje raar uit..)
maar ik heb de foto zelf gemaakt dus en ik ken de pony al meer dan 2 jaar..


Een pony die op een bit kauwt ziet er echt anders uit. Dat zou je zelf toch ook moeten weten en als je datecht niet weet raad ik je aan om eens goed les te nemen. Dit bedoel ik niet als kritiek maar als goede raad.

Waarom wordt deze pony met dit bit gereden?

Ik erger met trouwens ook rot aan de manier waarop dat hoofdstel zit en aan al die losse stoten, maar goed.
[/quote]
Mischien mag ik jou ook geen goede raad geven..
jij weet niet hoe die pony is dus jij kan ook niet zeggen dat het NIET zo is,
de foto is gewoon ongunstig gemaakt..
en moeten er dan meteen mensen zijn die denken alles te weten?.
het ziet er dan ook wel echt heel raar uit ja.. oke.. maar je ziet niet hoe het werkelijk is..
en je mag me geloven of niet.. maar ik weet toch hoe het zit dus..

x_shirley_x

Berichten: 5215
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-04 14:08

ThePast03"]
[quote="louskeh schreef:
Het is geen manege pony nee..
dit bit zat erin omdat hij heel vast in zijn mond (zat)!
vrijwel onstuurbaar, dat is over gelukkig dus dat bit heeft toch heel wat gedaan..


Oh help, het is dus nog erger dan op de foto te zien Huilen
Waarom denk je dat de pony vast zat in de mond? Dat is vast niet gekomen door de goede manier waarop deze pony gereden is.
En dit bit helpt je alleen maar van de wal in de sloot, in eerste instantie lijkt het misschien te werken (vraag niet hoe en vraag niet wat je de pony aandoet want dat wil je waarschijnlijk niet weten) maar uiteindelijk zal de pony ook op dit bit vast komen te zitten als hij op de verkeerde manier gereden blijft worden. En dan ben je nog verder van huis.
Jullie zouden jezelf en vooral de pony heel veel plezier doen door naar goede begeleiding te zoeken waardoor je dit beestje op een gewoon trensje leert rijden en leert dat een zachte mond met fijne aanleuning niet door een bit komt maar door de manier waarop de pony gereden wordt.

Zal een lange weg worden.
[/quote]
ik snap niet waar je je mee bemoeit hoor sorry dat ik het zeg!

louskeh

Berichten: 1151
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 14:10

perlee"]
[quote="louskeh"][quote="Cheveyo"]
[quote="louskeh schreef:
Ik ken beide Pony's en ik zou Jaimy (ja foto 2 )!! gaan doen,
hij word niet in een krul getrokken! hij doet gewoon zijn mond open (hij kouwt heel erg op het bit) en jullie mogen denken wat jullie willen...(het ziet er dan ook wel een beetje raar uit..)
maar ik heb de foto zelf gemaakt dus en ik ken de pony al meer dan 2 jaar..
maar goed..


Dan kan jij vast wel aan ons uitleggen waarom ze met dubbele teugel en dit bit gereden wordt? Zijn dit manegepony's die mensen kunnen huren voor fulltime ofzo?
[/quote]
Het is geen manege pony nee..
dit bit zat erin omdat hij heel vast in zijn mond (zat)!
vrijwel onstuurbaar, dat is over gelukkig dus dat bit heeft toch heel wat gedaan..
[/quote]

hmmm dus dit bit heeft zijn mond zachter gemaakt Verward Verward Verward Verward

Wees nou eerlijk zeg kom op dit geloof je toch zeker zelf niet
[/quote]

blijkbaar wel..
nu loopt hij gewoon op een normale bustrens hoor..

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 14:10

x_shirley_x"]
[quote="ThePast03"][quote="louskeh schreef:
Het is geen manege pony nee..
dit bit zat erin omdat hij heel vast in zijn mond (zat)!
vrijwel onstuurbaar, dat is over gelukkig dus dat bit heeft toch heel wat gedaan..


Oh help, het is dus nog erger dan op de foto te zien Huilen
Waarom denk je dat de pony vast zat in de mond? Dat is vast niet gekomen door de goede manier waarop deze pony gereden is.
En dit bit helpt je alleen maar van de wal in de sloot, in eerste instantie lijkt het misschien te werken (vraag niet hoe en vraag niet wat je de pony aandoet want dat wil je waarschijnlijk niet weten) maar uiteindelijk zal de pony ook op dit bit vast komen te zitten als hij op de verkeerde manier gereden blijft worden. En dan ben je nog verder van huis.
Jullie zouden jezelf en vooral de pony heel veel plezier doen door naar goede begeleiding te zoeken waardoor je dit beestje op een gewoon trensje leert rijden en leert dat een zachte mond met fijne aanleuning niet door een bit komt maar door de manier waarop de pony gereden wordt.

Zal een lange weg worden.
[/quote]
ik snap niet waar je je mee bemoeit hoor sorry dat ik het zeg!
[/quote]

dit is een raad daar kan je wat mee doen als je dat wilt.

perlee
Berichten: 317
Geregistreerd: 07-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 14:11

whahaaaaa laat me niet lachen zeg.

Maar goed wat mij betreft mogen de modjes deze hele topic weghalen heb er echt geen goed woord voor over.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 14:14

louskeh schreef:
Mischien mag ik jou ook geen goede raad geven..
jij weet niet hoe die pony is dus jij kan ook niet zeggen dat het NIET zo is,
de foto is gewoon ongunstig gemaakt....


Ik hoef niet te weten hoe de pony is om te weten dat dit soort bitten nooit het probleem van een harde mond kan oplossen.
Als jij er verder niets over wilt leren is dat jouw probleem maar, in het belang van de pony, zou ik er toch eens over na gaan denken om eens op zoek te gaan naar iemand die je goed kan begeleiden.

Het is geen schande om iets niet te weten, het is wel jammer als je jezelf afsluit om meer te leren en daardoor onbewust je pony pijn doet. Zowel geestelijk als lichaamelijk.

Probeer het eens niet als aanvallende kritiek te zien maar als hulp voor jou en die pony.
Geloof me, er is geen pony of paard zachter in de mond geworden door dit soort bitten.
Het probleem van een harde mond zit eigenlijk ook helemaal niet in de mond maar komt doordat een paard/pony op een verkeerde manier gereden wordt.
Met zo'n bit haal je dus ook de oorzaak niet weg. Vandaar dat op de langere termijn de problemen terug zullen komen.

Probeer de oorzaak weg te nemen ipv naar dit soort hulpmiddelen te grijpen en je zult versteld staan van de goede resultaten.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 14:15

x_shirley_x schreef:
ik snap niet waar je je mee bemoeit hoor sorry dat ik het zeg!


Als je niet wilt dat mensen zich hiermee bemoeien moet je niets op een openbaar forum zetten. Zo simpel is het Knipoog

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 14:20

Wat ik niet begrijp:
Je zegt dat Jaimy M1 heeft gelopen, maar je zegt ook dat hij onbestuurbaar is zonder dit bit. Dan vraag ik me toch echt af hoe die pony naar de M1 is gereden?? Om M1 te starten moet je toch echt wel kunnen sturen

Ik vind ze allebei wel leuk, als ik op die foto's af moet gaan. Ze hebben allebei een leuk koppie. Maar ik denk dat je beter een pony kunt kiezen op het karakter dan ons laten zeggen welke we er leuker uit vinden zien. Daar gaat het toch niet om als je een pony wilt huren? Lijkt me dat je in de eerste instantie een pony huurt om er lol mee te beleven, lekker mee kunt tutten en lekker kunt rijden. Dus daar moet je de pony op uitkiezen, en niet op welke wij er leuker uit vinden zien.

Verder mag je wel een beetje normalere antwoorden gaan geven. Ook ik vind Jaimy op die 2e foto er niet prettig opstaan. Hij wordt volgens mij zeker wel in de krul getrokken, hij is niet lekker nageeflijk.
Als je Jaimy huurt zou ik wel voor een ander bit kiezen.
Laatst bijgewerkt door Rinoa op 20-02-04 14:22, in het totaal 1 keer bewerkt

louskeh

Berichten: 1151
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 14:22

ThePast03"]
[quote="louskeh schreef:
Mischien mag ik jou ook geen goede raad geven..
jij weet niet hoe die pony is dus jij kan ook niet zeggen dat het NIET zo is,
de foto is gewoon ongunstig gemaakt....


Ik hoef niet te weten hoe de pony is om te weten dat dit soort bitten nooit het probleem van een harde mond kan oplossen.
Als jij er verder niets over wilt leren is dat jouw probleem maar, in het belang van de pony, zou ik er toch eens over na gaan denken om eens op zoek te gaan naar iemand die je goed kan begeleiden.

Het is geen schande om iets niet te weten, het is wel jammer als je jezelf afsluit om meer te leren en daardoor onbewust je pony pijn doet. Zowel geestelijk als lichaamelijk.

Probeer het eens niet als aanvallende kritiek te zien maar als hulp voor jou en die pony.
Geloof me, er is geen pony of paard zachter in de mond geworden door dit soort bitten.
Het probleem van een harde mond zit eigenlijk ook helemaal niet in de mond maar komt doordat een paard/pony op een verkeerde manier gereden wordt.
Met zo'n bit haal je dus ook de oorzaak niet weg. Vandaar dat op de langere termijn de problemen terug zullen komen.

Probeer de oorzaak weg te nemen ipv naar dit soort hulpmiddelen te grijpen en je zult versteld staan van de goede resultaten.
[/quote]
uhm.. het probleem is al 2 jaar geleden opgelost.. dit is Nogmaals een oude foto..
en wij hebben er nooit geen probelemen meer mee gehad.. hij loopt nu al 2 jaar op een gewone bustrens.. en hij is 1 maand geleden m1 gestart..
dat zou niet gaan als de pony nog neit meewerkte.
en ikzelf pak zit niet als kritiek op..
maar ik weet gewoon hoe het wel zit.. jullie oordelelen ruim snel zonder het hele verhaal te horen.
maar ik vind dat er nu geen probleem meer is.. de pony loopt lekker en goed..

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 14:25

louskeh schreef:
uhm.. het probleem is al 2 jaar geleden opgelost.. dit is Nogmaals een oude foto..
en wij hebben er nooit geen probelemen meer mee gehad.. hij loopt nu al 2 jaar op een gewone bustrens.. en hij is 1 maand geleden m1 gestart..
dat zou niet gaan als de pony nog neit meewerkte.
en ikzelf pak zit niet als kritiek op..
maar ik weet gewoon hoe het wel zit.. jullie oordelelen ruim snel zonder het hele verhaal te horen.
maar ik vind dat er nu geen probleem meer is.. de pony loopt lekker en goed..


Als je weet hoe het zit laat dat dan ook merken en ga niet beweren dat de pony op deze foto niet in de krul wordt getrokken terwijl iedereen met een klein beetje paardenkennis kan zien dat dit wel het geval is.

Ik zou dolgraag een foto van deze pony zien zoals hij nu loopt: op M1 niveau met een normale trens. Heb je die?

louskeh

Berichten: 1151
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 14:27

ThePast03"]
[quote="louskeh schreef:
uhm.. het probleem is al 2 jaar geleden opgelost.. dit is Nogmaals een oude foto..
en wij hebben er nooit geen probelemen meer mee gehad.. hij loopt nu al 2 jaar op een gewone bustrens.. en hij is 1 maand geleden m1 gestart..
dat zou niet gaan als de pony nog neit meewerkte.
en ikzelf pak zit niet als kritiek op..
maar ik weet gewoon hoe het wel zit.. jullie oordelelen ruim snel zonder het hele verhaal te horen.
maar ik vind dat er nu geen probleem meer is.. de pony loopt lekker en goed..


Als je weet hoe het zit laat dat dan ook merken en ga niet beweren dat de pony op deze foto niet in de krul wordt getrokken terwijl iedereen met een klein beetje paardenkennis kan zien dat dit wel het geval is.

Ik zou dolgraag een foto van deze pony zien zoals hij nu loopt: op M1 niveau met een normale trens. Heb je die?
[/quote]
nee, ik zal er binnekort een maken.

inka

Berichten: 937
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Bemmel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 14:42

Gelukkig loopt hij dan nu met een gewone bustrens.
Verder zijn allebei de pony's niet mijn smaak.

Fem

Berichten: 12513
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 14:48

maar nog even een vraagje over kamilla...

jullie zeggen dat die zz heef gelopen?!?! heb ik dat goed gelezen??

hoe komt het dan dat het nu zo'n racemonster is en je er niet fatsoenlijk meer mee kunt rijden...??



p.s. niet aanvallend, maar gewoon intresse...

offspring

Berichten: 377
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Nieuwkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 15:05

als een paard speelt met zijn bit van ontspannen heid dan schuimt ie en dat doet die knol op die foto niet heheheheh

offspring

Berichten: 377
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Nieuwkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 15:06

Femke_L schreef:
maar nog even een vraagje over kamilla...

jullie zeggen dat die zz heef gelopen?!?! heb ik dat goed gelezen??

hoe komt het dan dat het nu zo'n racemonster is en je er niet fatsoenlijk meer mee kunt rijden...??



p.s. niet aanvallend, maar gewoon intresse...


en volgens mij is het een c pony die gaan niet tot de Z jammer joh!!

louskeh

Berichten: 1151
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 15:36

Femke_L schreef:
maar nog even een vraagje over kamilla...

jullie zeggen dat die zz heef gelopen?!?! heb ik dat goed gelezen??

hoe komt het dan dat het nu zo'n racemonster is en je er niet fatsoenlijk meer mee kunt rijden...??



p.s. niet aanvallend, maar gewoon intresse...

wij weten de oorzaak ook eingelijk niet..
bij haar oude eigenaren heeft ze Zz gelopen.
dat is al ruim 5 jaar geleden,
toen wij haar kochten was ze al vrij snel..
en ze is wel in de hand te houden, maar neit iedere ruiter kan dat..
dit is ook niet aanvallend bedoeld op X_shirley_X maar het is gewoon een feit..
Jullie klikken gewoon niet helemaal bij elkaar.
Scheve mond

louskeh

Berichten: 1151
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 15:37

offspring"]
[quote="Femke_L schreef:
maar nog even een vraagje over kamilla...

jullie zeggen dat die zz heef gelopen?!?! heb ik dat goed gelezen??

hoe komt het dan dat het nu zo'n racemonster is en je er niet fatsoenlijk meer mee kunt rijden...??



p.s. niet aanvallend, maar gewoon intresse...


en volgens mij is het een c pony die gaan niet tot de Z jammer joh!!
[/quote]
het is een E pony Knipoog

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 15:40

Cheveyo"]
[quote="louskeh schreef:
Het is geen manege pony nee..


Hoe zit het dan in elkaar als het geen manegepony's zijn? Staan deze allemaal op dezelfde stal ofzo?
[/quote]

Kan je mijn vraagje aub nog beantwoorden?

louskeh

Berichten: 1151
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 15:52

Cheveyo"]
[quote="Cheveyo"][quote="louskeh schreef:
Het is geen manege pony nee..


Hoe zit het dan in elkaar als het geen manegepony's zijn? Staan deze allemaal op dezelfde stal ofzo?
[/quote]

Kan je mijn vraagje aub nog beantwoorden?
[/quote]sorry ik had hem neit gezien,
Ja ze staan op dezelfde stal.

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 15:53

dank je wel,
en dan nog hoe het dan in elkaar zit als het geen manegepony's, hoe zit dat dan dat je ze kan huren?

moes
Berichten: 1005
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 15:54

Mickey schreef:
Laten we het even gezellig houden hier op Bokt.
Met opbouwende kritiek is niets mis.

Let er verder op dat msn en breezertaal niet toegestaan zijn .

Nou jah, het zal allemaal wl maare, ff un vraagje waarom mag je geen msn taal hier gebruike??

moes
Berichten: 1005
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 15:54

oeps nu doe ik het zelf