Het Centrale-Tekeningen-Topic

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 11:44

Heb je een programma als paint shop pro of photoshop op de computerstaan sk?

Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 13:11

euh ik doop deze als 'BRAVEHEART' Haha!
het is dus een steigerende hengst, fries-tinker-belgachtig paard.
gewoon uit fantasie...
helemaal.
Afbeelding

en nog close upje
Afbeelding

als de foto's niet werken, is he tomdat angelfire ff plat ligt
Laatst bijgewerkt door Wicked2016 op 05-03-04 13:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Peach

Berichten: 632
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 13:21

Kruisjes.. Scheve mond

Lilly97

Berichten: 250
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 13:50

Ze doen het, gave hengst!

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 13:51

yup Lachen ik denk dat ie mooier zou zijn als de achterhoeven helemaal zichtbaar waren of in het gras zaten... nu vervaagt ie zo, lijkt ie wat onaf

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 15:35

Marahorse: Idd heel erg mooi! Precies wat ik zelf erg mooi vind (en leuk om te tekenen) Moeilijk perspectief heb je gekozen, maar het is je redelijk gelukt, hoewel het paard niet helemaal lijkt te stijgeren (niet hoog in elk geval)
Ik vind vooral ook de staart erg mooi! Mijn tekeningen moeteen nog ff verkleind en geupload en dan staan ze hier. Lachen

Gerbenfroh

Berichten: 15007
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 15:55

Ik had ergens gevraagd hoe dat programma werkte waar je die computerachtige animatie-tekeningen kunt maken *naam kwijt*
Maar kan t niet meer vinden Haha!
Moet je dan alles helemaal zelf maken? Zelf tekenen?

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 15:58

ik geloof niet dat ik begrijp wat je bedoelt gerbenfroh

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 16:02

voorzover ik onthouden heb moet je zelf die vlakken maken, naam van het programmaatje weet ik niet meer, het was wel iets met Illustrator geloof ik.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 16:05

Annetje schreef:
Oké de mini-pegasus waarmee ik bezig ben.
Ik vond het best moeilijk en dat is jammer genoeg ook te zien, het 'paard' ziet er namelijk erg simpel uit. Scheve mond
http://pic6.picturetrail.com/VOL167/196 ... 721754.jpg
http://pic6.picturetrail.com/VOL167/196 ... 721747.jpg

Achtergrond is met Pastelkrijt en water gedaan, voorgrond met acrylverf.

Ellende: Zijn de manen en staart zo beter? (is nog wel nat, dus weet niet of je het goed kunt zien)

De vleugels, oog en neusgaten moeten nog gekleurd en ook moet het 'paard' nog meer schaduw.....


Dat vliegend paardje heb ik dus af:
Afbeelding

Héél anders dan ik gehoopt en verwacht had, maar ik vind hem toch nog wel mooi
En nog een tekening die ik gisteren gemaakt heb (aanklikken voor grote foto)
Afbeelding
Heb de tekening met potlood en kleurpotlood gedaan. Ik mocht van mijn zus een keertje niet met die lijnen werken wat ik altijd doe (die contourlijnen) maar heb er toch wel spijt van dat ik naar haar geluisterd heb, ik vind hem zo namelijk niet zo erg mooi.

Commentaar is altijd welkom. OK dan!

Gerbenfroh

Berichten: 15007
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 16:05

Sorry..
Euh ja Illustrator dus,
En dan zie ik hier wel eens een foto voorbijkomen van een paard die daarmee na is gemaakt..
Moet je dat dan helemaal zelf daarin tekenen of zijn daar hulpmiddelen voor?
Ik heb dat programma zelf niet Knipoog

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 17:13

Annetje, ik vind allebei de tekeningen niet zo speciaal, ik vind andere van je mooier, hoop dat je niet beledigd ben Lachen

De eerste tekening vind ik qua kleur niet mooi. De achtergrond vind ik niet bij de voorgrond passen. En het paard en de vleugels passen ook niet echt bij elkaar qua kleur en 'dichtheid'. De nek lijkt door te lopen tot halverwege de rug, ik mis de 'schoft' zeg maar, en ik vind hem ook wat lang. De manen staan wel heel erg recht naar achteren, ik vind het er vrij onnatuurlijk uit zien. De achterbenen/achterkant buik loopt heel ver door naar boven, waardoor vrij weinig 'kont' overblijft. De vleugels lijken heel erg opgeplakt, niet alsof ze bij de pegasus zelf horen. Ik vind de pose wel mooi dynamisch.

Over de tweede tekening, ik vind hem vrij onaf... hoofd/nek zijn wel heel groot, benen wel erg kort. Kleurpotlood is wel erg 'gekrast' veel lijnen in te zien zeg maar.

Hoop dat je er wat aan hebt Lachen

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 17:23

Ellende schreef:
Annetje, ik vind allebei de tekeningen niet zo speciaal, ik vind andere van je mooier, hoop dat je niet beledigd ben Lachen
Mij beledig je niet zo snel Haha!

Citaat:
En het paard en de vleugels passen ook niet echt bij elkaar qua kleur en 'dichtheid'.
Dat ben ik met je eens, dat vond ik zelf ook. De vleugels trekken ook veel te veel de aandacht vind ik, maar hoe ik dat anders maak weet ik niet. Misschien dat jij daar iets op weet?
Ben het op wat je over de achtergrond zegt na, met je eens. Ik vind hem zelf ook niet geweldig moet ik zeggen Haha! maar opzich ook wel weer wat hebben.
Die pose trouwens, is van een springend paard de boven de hindernis hangt. Ik moest bij het zien van die foto meteen aan een vliegend paard denken en daar komt deze tekening zo'n beetje uit.

Citaat:
Over de tweede tekening, ik vind hem vrij onaf... hoofd/nek zijn wel heel groot, benen wel erg kort. Kleurpotlood is wel erg 'gekrast' veel lijnen in te zien zeg maar.
Ja, potlood is niet mijn sterkste kant daarom gebruikte ik dat ook deze keer, maar het is dus nóg krasseriger uitgepakt dan anders. komt ook omdat ik andere potloden heb gebruikt, die erg slecht waren. Die krassen in dat paarse links bijvoorbeeld, die komen van een hard stuk in het potlood. Het hoofd en de nek heb je ook helemaal gelijk in dat zie ik nu pas! Als het paard écht zou zijn zou het wel heel sneu zijn zo Bloos!
Nóg maar wat meer oefenen dan he?!

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 17:54

lijkt me de enige oplossing Knipoog

Een oplossing zou misschien zijn dezelfde soort schaduw toe te passen. Er zit vrijwel geen schaduw op de achterste vleugel, terwijl het achterste been bijvoorbeeld bijna helemaal zwart is

Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 21:06

Ellende schreef:
yup Lachen ik denk dat ie mooier zou zijn als de achterhoeven helemaal zichtbaar waren of in het gras zaten... nu vervaagt ie zo, lijkt ie wat onaf


ja eigelijk is het de bedoeling dat het neit helemaal 'af' is kan je lekker zelf bij gaan fantaseren Knipoog

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 21:34

ja, maar dees is net iets te onaf, misschien kun je hem nog ietsje bijwerken ofzo ?

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 22:02

gerbenfroh schreef:
Sorry..
Euh ja Illustrator dus,
En dan zie ik hier wel eens een foto voorbijkomen van een paard die daarmee na is gemaakt..
Moet je dat dan helemaal zelf daarin tekenen of zijn daar hulpmiddelen voor?
Ik heb dat programma zelf niet Knipoog



Hoi, je moet met illustrator idd ook gewoon alles zelf tekenen, tenminste, met dat pennetje dan..je kunt het met je muis echt tekenen(word heel bibberig waarschijnlijk) maar ook met dat andere pennetje klikken met je muis om een vlakje te maken zeg maar(weet niet goed hoe ik het uitmoet leggen Tong uitsteken ) en dan kun je ook boogjes e.d. maken.. download het eens Lachen

Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 22:12

Flutterby schreef:
ja, maar dees is net iets te onaf, misschien kun je hem nog ietsje bijwerken ofzo ?


hij hangt al in de ruitershop Haha!

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 23:10

zo zie ik het niet mara Tong uitsteken

maar das mijn mening, het lijkt er nu in plaats van bijfantaseren op alsof de achterbenen gewoon niet goed lukten Lachen

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 23:52

Gloeiende! ik heb zo'n gave opzet gemaakt voor een inkttekening en nu kan ik m'n inkt niet vinden! dat krijg je ervan als je in een paasei woont :/

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 01:17

Maar gelukkig werkt plakkaatverf als zwarte lijntjes ook, behalve dat het ietsjes uitloopt Knipoog

Afbeelding

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 08:08

Wauw Ellende Kwijl
Die is mooi en gaaf!!! Bloos!

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 08:49

Idd mooi Ellende!
Maar ik vind zoiezo de meeste van je tekeningen mooi, hebben allemaal iets speciaals.

Nicolien_DF

Berichten: 647
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 09:01

Wow! Wat is je tekening mooi, Ellende! Ik vind hem echt super gaaf! *LOL* OK dan!

Lilly97

Berichten: 250
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 10:03

Prachtig Ellende!!!!!!!
Echt heel mooi!!!!