mijn rat

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shazney

Berichten: 44
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 21:33

xx_Irisje schreef:
mijn rat zit ook alleen en hij is neit eenzaam..

Wow, heb je hem dat gevraagd? Gaaf joh, een rat die kan praten!! *LOL*

Shazney

Berichten: 44
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 21:35

xx_Irisje schreef:
Mn rat was 4 weken oud toen k m kreeg en woog midner maag je kan neit anders.. ze worden dat rvuchtbaar aangezien k een manneke heb,

Zeg jongedame, ik heb zelf een rattery, wat ik inhoudt dat ik verantwoord met ratten fok. Dus je hoeft mij niet te gaan vertellen wanneer een ritten bij de moeder weg mag, want dat weet ik al vele jaren!
Een ritten mag pas met 4 1/2 week bij de moeder weg en moet ZEKER 75 gram wegen.

xx_Irisje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 21:36

Shazney"]
[quote="xx_Irisje schreef:
Mn rat was 4 weken oud toen k m kreeg en woog midner maag je kan neit anders.. ze worden dat rvuchtbaar aangezien k een manneke heb,

Zeg jongedame, ik heb zelf een rattery, wat ik inhoudt dat ik verantwoord met ratten fok. Dus je hoeft mij niet te gaan vertellen wanneer een ritten bij de moeder weg mag, want dat weet ik al vele jaren!
Een ritten mag pas met 4 1/2 week bij de moeder weg en moet ZEKER 75 gram wegen.
[/quote]

Dat geloof k best.. maar geef aan dat t bij mijn rat ook neit anders was.. vruchtbaar is vruchtbaar en dat meisje wou neit nog een nest..

Shazney

Berichten: 44
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 21:38

xx_Irisje schreef:
Dat geloof k best.. maar geef aan dat t bij mijn rat ook neit anders was.. vruchtbaar is vruchtbaar en dat meisje wou neit nog een nest..

Vruchtbaar zijn ze met 5 tot 6 weken Rolleyes

xx_Irisje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 21:40

Shazney"]
[quote="xx_Irisje schreef:
Dat geloof k best.. maar geef aan dat t bij mijn rat ook neit anders was.. vruchtbaar is vruchtbaar en dat meisje wou neit nog een nest..

Vruchtbaar zijn ze met 5 tot 6 weken Rolleyes
[/quote]

Deze informatie kregen wij van de dierenwinkel!

sorry hoor maar waar ebn je mee bezig ?

T is een gelukkig beestje geworden en voor een volgende x zal t anders gaan denkk.. maar t is neit anders!

Babbel

Berichten: 8
Geregistreerd: 22-09-03
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 23:53

Nu vraag je waar Jose mee bezig is...

Mag ik jou dan vragen waar jij mee bezig bent???

Wil jou je hele leven wel heel graag tussen allemaal gorilla's zetten, zal je vast heel leuk vinden...

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 23:59

Leuk Jennifer! Ik vind vooral de derde foto erg leuk!
Enne... de volgende keer niet meer zo racen he, als je op Diplo zit! hihi!

Wienna

Berichten: 3870
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Aan de kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 09:44

Leuke foto's!! ik heb zelf ook twee ratten ( vrouwtjes ) super leuke dieren!!!

__rosalie__
Berichten: 674
Geregistreerd: 04-07-02
Woonplaats: Weesp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 11:06

HAHA GEINIG HOOR HIJ ZIET ER PRESIES HETZELFDE UIT ALS MIJN RAT ALLEEN DIE IS 3 JAAR OUD HAHA

__rosalie__
Berichten: 674
Geregistreerd: 04-07-02
Woonplaats: Weesp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 11:09

FF VOOR BRENDA HORSELOVER RATTEN ZIJN INDERDAAD GROEPSDIEREN MAAR DIE MIJNE ZAT EERST OOK MET EEN MAATJE MAAR TOEN DIE DOOD WAS GEGEAAN IS DIE ME RAT ALLEEN MAAR OPGEKNAPT HIJ VINDT HET VEEL BETER ALLEENN DUSS HET GELD NIET VOOR ALLE RATTEN

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 13:55

Shazney"]
[quote="xx_Irisje schreef:
Mn rat was 4 weken oud toen k m kreeg en woog midner maag je kan neit anders.. ze worden dat rvuchtbaar aangezien k een manneke heb,

Zeg jongedame, ik heb zelf een rattery, wat ik inhoudt dat ik verantwoord met ratten fok. Dus je hoeft mij niet te gaan vertellen wanneer een ritten bij de moeder weg mag, want dat weet ik al vele jaren!
Een ritten mag pas met 4 1/2 week bij de moeder weg en moet ZEKER 75 gram wegen.
[/quote]

Ik vind het een leuk ratje...maarrr, als ex rattery houdster moet ik wel helemaal hierin meegaan.

Tuurlijk is het ratje blij dat die jullie ziet, wie hefet die anders de hele dag?
Meerdere ratjes worden net zo tam als 1 ratje dus waarom dat beestje niet het plezier van een maatje geven?
Toegeven dat die vriendjes nodig heeft is niet toegeven dat je er slecht voor zorgt, zekers niet.

Maar ok....als dit beestje zich heel erg aan je hecht, en jij gaat op vakantie?
geloof me ik heb gevallen meegemaakt waarin vakantie afgekapt kon worden omdat ratjelief niet meer at omdat zijn standaard vriendje er niet meer was.

Je kan dit als een hoop gezeur zien maar als je eens op wat rattensites gaat kijken zal je zien waarom we dat doen.
Deze geweldige beesten zijn al zo lang rot of verkeert behandelt dat de mensen die de rat kennen gewoon het beste voor het beestje willen.

www.ratten.nl of www.IRF.nl

Ik beweer niet dat mensen die maar 1 rat hebben er slecht voor zorgen, vaak zijn ze verkeert ingelicht of niet voldoende, bij ons in de winkel besteden we aan deze beestjes altijd even een paar minuten langer.

Ga eens in een dierenwinkel kijken, zie dat ze met elkaar knuffelen, spelen, stoeien en slapen, allemaal dingen die jij niet de hele dag door met je rat kan doen, zoals ratten onderling dat wel kunnen.

We mogen het wel zielig vinden en zeggen als een paard alleen staat maar een rat ach dat maakt niet uit?

Ratje is trouwens idd pas bij 6 weken vruchtbaar, uitzonderingen daargelaten Tong uitsteken

Rota

Berichten: 594
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 14:55

wat een ophef allemaal weer..
al geef ik de mensen die zeggen dat ratten niet alleen kunnen leven wel gelijk hoor...
Maar geld dat niet zo'n beetje voor alle dieren..?
Ik ben van mening dat bijna alle dieren zich eenzaam voelen zonder soortgenoot of ander gezelschap Verward

irmalouise

Berichten: 1959
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 15:09

ik heb 10 jaar geleden ook een ratje alleen gehad en dat ging prima, maar dan moet ik er wel bij zeggen dat ze overal mee naar toe ging en anders was er altijd wel iemand thuis die haar aandacht gaf en ze mocht ook altijd los lopen dit leverde wel veel kapotte dingen op maar ach als het meisje maar lol had. Maar inderdaad een rat is een dier dat graag met meerdere soort genootjes samen leeft, veel gezelliger natuurlijk lekker samen spellen en lekker warm tegen elkaar kruipen om te slapen. Erg leuke rat trouwens van de foto,s Lachen

jen

Berichten: 3212
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-04 15:32

Ik heb al gezegd dat als ik er nog een mcht er onmiddelijk een bijkomt. Ik krijg alleen mn ouders niet overgehaald. Ik zal wel eens op die pagina's kijken

ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 17:18

ja kijk een sop www.ratten.nl dat is een goeie site met veel info en forum.
ik kan ook niet anders zeggen dan leuk ratje.1 ratje houden zou ik ook niet doen...hij heeft een soortgenootje nodig en anders heeeeel veel aandacht,maar dat red het nog niet bij een soortgenootje(uitzonderingen weggelaten) ik heb er zelf 3 bij een rattry vandaan en ze mogen echt pas weg als ze minimaal 5 weken zijn en 75 gram.hopelijk kun je je ouders overhalen om er een ratje (uit een rattery of opvang) bij te halen......

Brendahorseslover

Berichten: 545
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 17:34

Je moet je ouders ook gewoon vertellen dat hij een soortgenootje nodig heeft enzo...
Maar waarom mag je eigenlijk geen tweede ratje als ik vragen mag? Ik bedoel, een kooi heb je al (al weet ik niet wat voor kooi dus weet ik niet of die groot genoeg zou zijn voor 2 ratjes, maargoed, aangenomen dat dat wel zo is dan neemt het niet meer ruimte in, 1 of 2 ratjes) en eten doet zo'n ratje niet enorm veel dus qua kosten zul je niet eens zoveel meer kwijt zijn... En of je met een of twee ratjes bezig bent, dat kost ook evenveel tijd enzo...
Meer tips nodig om je ouders over te halen Knipoog

Kikka

Berichten: 4687
Geregistreerd: 18-12-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 18:04

FjordieLover schreef:
Wat een schatje zeg !!!!



jen

Berichten: 3212
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-04 18:27

Ik heb het al heel vaak geprobeerd. Maar ik denk dat jullie allemaal wel eigenwijze ouders mee hebben gemaakt Schijnheilig

Shazney

Berichten: 44
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 18:45

jen schreef:
Ik heb al gezegd dat als ik er nog een mcht er onmiddelijk een bijkomt. Ik krijg alleen mn ouders niet overgehaald. Ik zal wel eens op die pagina's kijken

Heel goed Knipoog

Haha, eigenwijze ouders heb ik ook meegemaakt. Totdat ik samen ging wonen had ik 2 ratjes. Nu heb ik er 20 Bloos
Het is gewoon hartstikke leuk om meerder ratjes met elkaar om te zien gaan

Shazney

Berichten: 44
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 18:53

xx_Irisje schreef:
Deze informatie kregen wij van de dierenwinkel!

sorry hoor maar waar ebn je mee bezig ?

Waar ik mee bezig ben? Jou proberen te vertellen hoe een rat wél verzorgt moet worden. Maar je luistert gewoon niet...

Dierenwinkels geven heel vaak verkeerde informatie. Dat is bekend. Vaak zeggen ze inderdaad dat rittens al met 3 weken mee mogen ('ze kunnen al zelfstandig eten'), echter hebben ze dan nog de moedermelk nodig én de opvoeding die de moeder geeft. Ze vertellen ook dat een ratje makkelijk in een miniscuul kooitje past (als ze maar kunnen verkopen), of dat ze op zaagsel mogen, of dat ze gewoon knaagdierenvoer mogen hebben etc.

RatSewer heeft ooit een onderzoekje gedaan bij een aantal dierenwinkels en 9 van de 10 personeelsleden konden niet correct informatie geven. Terwijl ze wel allemaal een 'dieren opleiding' hebben genoten Verward

Omdat die dierenwinkels dus absurde informatie geven, staat er hier op internet wél juiste informatie.
Mocht je eens op ratten.nl het forum kijken, dan moet je eens bij FAQ kijken. Daar staat een heel verhaal waarom geen ratje uit de dierenwinkel te halen.

daanboy

Berichten: 1001
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 15:17

hahaha een ratje