Knielen, liggen, en veel meer kan Frits!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 12:40

Tis een waanzinnig leuke pony om te zien! Alleen... als ik op de foto's kijk (ja, het is al eerder gezegd maar het viel mij meteen op) kijkt ie echt een beetje angstig... Als Maurits zo zou kijken zou ik meteen stoppen... is geen goed teken!
Wel heel leuk dat ie het allemaal kan, doe idd rustig aan en geniet van hem (en zorg dat je later ook nog van hem kan genieten!) Haha!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 13:13

Dat het onwijs mooie pony is zijn we het met zijn allen ook over eens geloof ik Haha! Of zijn we nu ook aan het napraten?

Laurakeuh

Berichten: 360
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: hove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 13:43

Summertje"]
[quote="Tancreda4"][quote="Titsie schreef:
En hij doet het echt wel dus uit zichzelf! .


Mijn paard gaat ook zo maar uit zich zelf in een compliment staan En steigeren En knielen En een rondje dansen op twee benen Zomaar ineens, opeens was het er Bloos!
[/quote]

Ik zat al zo ( Bloos! ) te lezen, maar toen zag ik wie 't schreef en toen *LOL*
[/quote]

hihi, ik moest wel lache toen ik deze opmerking las,en toen bedacht ik plots, dat ik mijn paardjes gisteren aantrof, terwijl ze HELEMAAL UIT ZICHZELF ook al die oefeningen aan het oefenen waren Bloos! Tong uitsteken

Hinnik2
Berichten: 27
Geregistreerd: 30-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 14:40

Ik wou je gewoon even verwittigen voor het feit dat het gevaarlijk kan zijn om een jong beestje het steigeren aan te leren, ook het gaan liggen kan vervelend zijn.
Nu zit je pony nog in een zwakke periode, maar als hij zich meer "man" gaat voelen, of als hij in zijn pubertijd komt. Kan hij dat steigeren tegen jou gaan gebruiken. En een steigerend paard voor jou zonder dat je het commando hebt gegeven kan heeeel beangstigend zijn.
Ik doe Parelli en ik heb zo'n verhaal gehoord. Bij Parelli moet je vanaf level 3 op je paard kunnen zonder zadel en hulpmiddelen (omheining, stoel enzo...) Maar wat doe je als je een paard hebt van 1.70m en je bent zelf 1.50m? Wel dan leer je hem liggen. Maar iemand had het aan zijn paard geleerd voordat hij bezig was met Level 3 en dit paard ging te pas en te onpas liggen. Als er iets was dat dit paard niet leuk vond of als hij even moe was ofzo, hup en daar lag hij (ook onder de ruiter). Op zich niet echt erg, maar ook niet echt leuk. Gewoon even om aan te tonen, dat het allemaal heel mooi kan zijn wat je pony aanleert, maar dat je ook moet opletten voor de gevolgen.
Hopelijk kwam het niet kwetsend over.

Caira
Berichten: 26067
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 15:45

Een jonge hengst van 1,5 steigeren aanleren en belonen! Ik zal maar niet eens over die gevaren beginnen! Je lijkt wel gek!

Paintlinger

Berichten: 12318
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: Temidden van het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 17:10

Tja...wat zal ik zeggen...van dat steigeren weet ik alles van...
Ik heb zelf ook een shetland hengst van 2. die ik ook heeft leren steigeren (verder niets hoor) en als ik nu even niet oplet zit die op m'n rug.....en dat is nooit grappig.

=x= Angela

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 17:17

Ja, ik ga ook ff napraten...

Van de foto's te zien vind ik het er heel erg gespannen uit zien,kan misschien ook aan de foto's liggen hoor. En op de laatste steiger foto zie je goed die ogen, die kijken niet echt blij vind je niet?
En dan niet gaan zeggen van: als ie t niet leuk vind, dan doet ie het niet...want hij krijgt snoepjes en dat is het belangrijkst voor zo'n paardje.

En buiten dat: 1,5 vind ik echt veelste jong! Maar goed, het is jouw feestje...

bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 17:24

Evy schreef:
Ja, ik ga ook ff napraten...

Van de foto's te zien vind ik het er heel erg gespannen uit zien,kan misschien ook aan de foto's liggen hoor. En op de laatste steiger foto zie je goed die ogen, die kijken niet echt blij vind je niet?
En dan niet gaan zeggen van: als ie t niet leuk vind, dan doet ie het niet...want hij krijgt snoepjes en dat is het belangrijkst voor zo'n paardje.

En buiten dat: 1,5 vind ik echt veelste jong! Maar goed, het is jouw feestje...

*LOL*

Jaa precies veel te jong dus..

wendy007

Berichten: 2128
Geregistreerd: 22-01-03
Woonplaats: *Lemmer*

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 17:42

Summertje"]
[quote="wendy007 schreef:
Hij is pas anderhalf maar slecht voor de knieƩn is dit niet dat is als je gaat longeren met een anderhalf jarige omdat ze dan nog niet uigegroeid zijn. Wel zou ik het gewoon op een laag pitje zetten zal ik maar zeggen want hij is pas anderhalf


Hoe weet jij nou dat het niet slecht is voor de knieeen Verward
Hij moet zich ook "inspannen" net als met longeren, dus dat gaat niet op dan. Enne wist je dat een "simpele" buiging redelijk veel van de spieren vraagt?
[/quote]

Ten eerste moet je me niet zo "aanvallen" en ten tweede vraagt een simpele buiging zoveel minder dan een paar rondjes longeren. Enne ik had er nog neergezet dat ze het beter iets rustiger aan konden doen. Dus.............. Knipoog

rossebol

Berichten: 3764
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 17:53

oke lieve mensen ik wil ook graag even mijn mening geven ik ken titsie goed en ik weet dat ze heel erg goed voor haar paarden is. Ze doet dit bijna nooit met frits en als frits op stal staat ligt hij ook en in het weiland stijgerd hij ook dit kan helemaal geen kwaat ze doet dit heus niet elke dag en het is toch grappig dat dit beestje het kan hij is heel jong maar slim genoeg dat als hij het niet wil het gewoon niet doet. Ik vind het jammer dat er zo op titsie word gereageerd en geloof mij ze is echt een schat van een meid en zal haar dieren nooit pijn doen of overbelasten.

Caira
Berichten: 26067
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 17:58

Dat hij ook in het weiland steigert en heel slim is is dus al een slechte ontwikkeling! Kleine shetlanders worden groot en sterk! Dit gaat dus vast wel een staartje krijgen!

rossebol

Berichten: 3764
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 18:05

nou hij is heel lief in omgang en zo groot worden shetlanders ook weer niet

Caira
Berichten: 26067
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 18:08

Ja maar hengsten worden nog wel echt hengst! En dan doen ze dit niet alleen maar op jouw commando!

rossebol

Berichten: 3764
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 18:17

en hengsten kan je heel makkelijk laten ruinen

Caira
Berichten: 26067
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 18:19

Tuurlijk meid! Ik ga niet eens mijn energie verspillen aan zulke domdenkende pennymeisjes! Het zijn dieren waar je mee bezig bent! Geen barbiepaardjes!

Stopcontact
Berichten: 8860
Geregistreerd: 27-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 18:24

Hallow allemaal Haha! wt een gezellige discussie Haha! Ik stel voor:P Lekker laten gaan, geen ruzie om maken..Haha! en lekker doorgaan waarmee je bezig was. Dat meisje van die shet komt er vanzelf wel achter

Hinnik2
Berichten: 27
Geregistreerd: 30-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 18:45

rossebol schreef:
oke lieve mensen ik wil ook graag even mijn mening geven ik ken titsie goed en ik weet dat ze heel erg goed voor haar paarden is. Ze doet dit bijna nooit met frits en als frits op stal staat ligt hij ook en in het weiland stijgerd hij ook dit kan helemaal geen kwaat ze doet dit heus niet elke dag en het is toch grappig dat dit beestje het kan hij is heel jong maar slim genoeg dat als hij het niet wil het gewoon niet doet. Ik vind het jammer dat er zo op titsie word gereageerd en geloof mij ze is echt een schat van een meid en zal haar dieren nooit pijn doen of overbelasten.
[b]

Ik zou er niks grappig aan vinden dat mijn beestje dit doet. Zeker niet op z'n anderhalf (OK bijna 2). Ik zeg absoluut niet dat titsie een slechte meid is. Maar ik vind wel dat ze moet inzien dat een paard laten stijgeren echt verkeerd is en later zelfs heel gevaarlijk. Ook al is het maar een schetlander. Stel dat deze pony in handen van iemand anders komt, die niet weten dat hij kan stijgeren. Als hij dit te pas en te onpas gaat doen, wat dan? Sorry heel gevaarlijk en helemaal niet grappig.
En het feit dat u zegt dat hij al slim genoeg is dat als hij iets niet wil doen het ook gewoon niet doet vind ik ook heel erg. Wat als hij later geen zin heeft om laat ons zeggen te draven. OK hij is slim dus tja dan doet hij het niet. Zo'n dingen hoor je niet aan een paard/pony aan te leren.
Sorry dit is niet verkeerd bedoeld ik wil jullie gewoon waarschuwen.

HorseyLover

Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 19:14

ik vind het wel knap hoor, maar ik vind het eerlijk gezecht wel een beetje dom dat je al zo vroeg ben begonnen! dat is echt zonde!!

rossebol

Berichten: 3764
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 19:18

irish_lady schreef:
Tuurlijk meid! Ik ga niet eens mijn energie verspillen aan zulke domdenkende pennymeisjes! Het zijn dieren waar je mee bezig bent! Geen barbiepaardjes!


verspil je tijd daar maar niet aan nee! ik heb ook geen zin in gezeur! en over dat pennymeisjes dat is jou mening

Stopcontact
Berichten: 8860
Geregistreerd: 27-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 19:19

tralala Haha! als we nou gewoon haar gang laten gaan??? ze komt er toch vanzelf achter...!!!! Haha! (of is dit nou dom wat ik zeg..??)

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 20:21

Sorry hoor maar ik moet even napraten.

Ik vind het een onwijs leuk ding om te zien, vooral de eerste foto...

Maar de hele tijd die strakgehouden touwtjes aan beide kanten, als die er zoveel lol in heeft en het allemaal uit zichzelf doet is dit toch helemala niet nodig?
ook zie ik dat bij de ligfoto's jij *of wie dan ook* onwijze lol heeft, waarschijnlijk omdat die zo lekker lomp onderuit ging.
Maar het beessie zelf zie ik eigenlijk alleen maar rot kijken en zo snel mogelijk weer op willen staan.
Op andere foto's ziet de blik in zijn ogen er ook niet gezellig uit.

Ik zie dat het stuk weiland omheind is, dus waarom dan niet gewoon los?
Ik snap het hele nut niet van twee touwen die ook nog eens zo strak staan dat het halster tot over zijn neus scheef getrokken wordt.

Ik snap sowieso het hele nut niet, straks voelt die zich helemaal hensgt en steigert die zo jouw rug op als je even neit oplet *ja ook bij de oudere en meer ervaren paardjes en mensen hoor en zie je dit*

Als de pony 3 of ouder was geweest, een andere uitdrukking op zijn koppie had gehad had ik gezegt knap gedaan hoor, ziet er leuk uit.

Hierbij zeg ik niet dat je slecht oor je dieren bent of niet met dieren om kan gaan.
Ik zeg alleen dat dit niet mijn idee is van vrijheidsdressuur *waar dit toch onder valt?*
Ennn....om op een ander te reageren, een paard castreren omdat je het zelf op jonge leeftijd kunstjes hebt aangeleert die hij later tegen je kan gebruiken *wat algemeen bekend staat* vind ik ook geen goede reden.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 20:22

_Punky_ schreef:
tralala Haha! als we nou gewoon haar gang laten gaan??? ze komt er toch vanzelf achter...!!!! Haha! (of is dit nou dom wat ik zeg..??)


Ik vind het heel slim van je Knipoog Maar ik ben Blond en zeer eigenwijs Knipoog

Tancreda4

Berichten: 24041
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 21:24

"ze doet dit nooit verder"

Nee tuurlijk niet... Sorry, maar waarom kan ik dat niet geloven?
Oh wacht! Laat maar, domme opmerking... Hij doet het natuurlijk altijd uit zichzelf...

Wordt het dan overigens geen tijd om het af te leren? Als hij groot sterk is en zijn hengst zijn eindelijk heeft uitgevonden zal dat moeilijk zijn...

chillse

Berichten: 1198
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 22:20

Ja je heb zelf al genoeg commentaar gehad dat het niet zo slim is wat je hem aanleert, maar ik wil nog wel even wat kwijt Lachen. Waar mijn paardje staat die ik rij, staat een shetlander. Hij is totaal niet opgevoed en zijn vorige baas vond het blijkbaar erg leuk om hem te laten steigeren. Buiten het paard wat ik rij, ga ik nou ook af en toe met hem wandelen. Is GEEN doen, hij steigert bij elk dingetje en paardje wat hij ziet (is btw nog hengst). Je denkt waarschijnlijk 'zo een klein paardje', maar het is niet fijn als je met hem loopt en hij ineens op je rug springt!!
ik ben het hem nu aan het afleren, maar het gaat heeeeel langzaam, en vaak nog toch even 'proberen'.
Ze kunnen het dus ook gaan doen als jij het even NIET vraagt of even niet wilt. Hij denkt namelijk nog steeds dat hij wordt beloont als hij het doet.
Maar uiteindelijk moet je het zelf natuurlijk weten, ik wilde je alleen erop wijzen dat het steigeren er moeilijk weer uit te krijgen is indien jij dit niet meer wilt!

(sorry heeeeeel verhaal... Bloos )

Titsie
Berichten: 1163
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-04 22:38

OKE, IK WEET NU IDD HOE HET IS. HET STEIGEREN DOE IK NIET MEER (HAD IK OOK MAAR 2 KEER GEOEFEND) DIE ANDERE DINGEN DOE IK OOK NIET OF WEINIG. LEUSTEREN DOE IK WEL. HAD IK OOK AL EERDER GESCHREVEN MAAR DAAR LEZEN JULLIE OVER HEEN!!!! HIJ IS NU BIJNA 2 EN GA OVER EEN HALF JAARTJE WEER AAN DE GANG MET HEM Lachen FF SERIUEUS, DAN KAN HET WEL HE?