[FRIES] lotte met bandages, wandelen en stand foto

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

[FRIES] lotte met bandages, wandelen en stand foto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-04 20:02

vandaag de bandages binnegekregen die ik van spetterlover heb gekocht. eerst alleen haar voorbeentjes gedaan, want het is pas de 2e keer met bandages om Haha!
toen zijn we even gaan wandelen. en daar krijg je super foto's van OK dan!

Afbeelding
klaar met poesten dus vertrekken maar Haha!

Afbeelding onderweg naar het grasveldje


Afbeelding

kijk eens lief lotte Lovers

Afbeelding
en nog even grazen want ze was weer zo braaf OK dan!

en wat vinden jullie van haar? ze is al aardig gegroeid, begint al bijna boven me uit te komen. Schijnheilig was he maar zo'n feest Tong uitsteken


Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 20:05

Leuke fotos! leuk hoor aardig gegroeit hoor!!!!

samhorse

Berichten: 1180
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 20:05

heey gave foto's. Haha! Jij had toch een pony kimmy?? heb je die verkocht? maar gave fries hoor en leuke foto's OK dan! Haha!

Trotse eigenaar van 2 mooie haffies.
Bram & Stella :+:

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 20:07

Euhm, niet erg banketstaaf bedoeld, maar waarom gebruik je bandages?? Ze zitten een beetje erg verkeerd, misschien moet iemand je een keer laten zien hoe je ze wel omdoet? Verkeerd zittende bandages kunnen veel meer kwaad als goeds aanrichten, ik zou er niet zomaar mee aan gaan rommelen! Ondertussen vast wat tips:

* begin bovenaan het been
* rol ze gelijkmatig zonder strak aantrekken naar beneden om het been
* tot OP de kogel, NIET er helemaal omheen of tot in de kootholte
* bandageer weer gelijkmatig naar boven, en zorg daarbij dat je precies uitkomt, dus zodat het klittenband bovenaan vast word gemaakt zonder dat je daar extra rondes om het been hoeft te maken

Het is een kwestie van oefenen, maar je hebt er daarna wel profijt van als het handeltje goed zit! En met zulke mooie bandages moet het toch geen probleem zijn om langdurig te oefenen?

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-04 20:12

koortje ik weet dat ze verkeerd zitten ze zijn namelijk te klein. het is maar 2 meter. en het klitteband redde het niet. dus ik ga voor die bandageriempjes kijken.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 20:13

Als ze te klein zijn en geeneens fatsoenlijk om het been passen zou ik ze niet gebruiken. Nu zitten ze echt niet goed, en nogmaals, wat heb je er dan aan?
Je kan toch ook grotere slagen maken, en desnoods midden been beginnen ipv bovenaan, of ben ik nou dom? Lips are sealed

Larish

Berichten: 7417
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 20:13

Leuke foto's. Lachen Dat paars staat haar wel gaaf.
Waarom doe je eigenlijk bandages om met wandelen. Ze zitten ook een beetje heel erg scheef.

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-04 20:20

Koortje schreef:
Als ze te klein zijn en geeneens fatsoenlijk om het been passen zou ik ze niet gebruiken. Nu zitten ze echt niet goed, en nogmaals, wat heb je er dan aan?
Je kan toch ook grotere slagen maken, en desnoods midden been beginnen ipv bovenaan, of ben ik nou dom? Lips are sealed

nee je bent niet dom maar ik wist van te voren niet dat ze te klein waren. ik heb ze ook maar 5 min omgedaan. ik kreeg ze vandaag opgestuurd dus dan wil ik gelijk kijken. en ik heb bandages om omdat ik ze had gekocht en wilde kijken hoe het stond.

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 20:37

Koortje schreef:
Euhm, niet erg banketstaaflig bedoeld, maar waarom gebruik je bandages?? Ze zitten een beetje erg verkeerd, misschien moet iemand je een keer laten zien hoe je ze wel omdoet? Verkeerd zittende bandages kunnen veel meer kwaad als goeds aanrichten, ik zou er niet zomaar mee aan gaan rommelen! Ondertussen vast wat tips:

* begin bovenaan het been
* rol ze gelijkmatig zonder strak aantrekken naar beneden om het been
* tot OP de kogel, NIET er helemaal omheen of tot in de kootholte
* bandageer weer gelijkmatig naar boven, en zorg daarbij dat je precies uitkomt, dus zodat het klittenband bovenaan vast word gemaakt zonder dat je daar extra rondes om het been hoeft te maken

Het is een kwestie van oefenen, maar je hebt er daarna wel profijt van als het handeltje goed zit! En met zulke mooie bandages moet het toch geen probleem zijn om langdurig te oefenen?



Dit viel mij inderdaad ook op....

Heb zelf ook veel moeten oefenen hoor en ik zeg het altijd meteen als ik het bij iemand anders verkeerd zie zitten!

Bandages zijn leuk, maar gevaarlijk!!

Leuke fries hoor!

Tamara


(PS bandages verspreid je gewoon meer als ze te klein zijn, zo klein kunnen ze echt niet zijn, want voorbenen zijn zo en zo korter en bandages zijn minimaal ong. 2 meter, dus dat lukt echt wel!)

Savannah (Z2) :):) & Aldate <3 & Giorado :~ !
http://www.horse4u.nl

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 20:39

Leuke foto's hoor
Ik vind dat je voor foto's best wel bandages kan gebruiken eigelijk. Ik gebruik de mijne ook alleen voor foto's.
Zolang je ze er maar niet te lang om laat zitten, want echt goed zitten ze zo te zien niet.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 21:16

precies. Zomaar voor even 5 min wandelen kunnen bandages die niet netjes tot om de kogel zitten echt geen kwaad, zolang ze maar niet te strak (knellen) of te los (afzakken) zitten.
Ik ree mijn verzorgpony vroeger altijd met bandages, en toen wist ik echt nog niet hoe het moest! Pony heeft er nooit iets aan over gehouden of op gereageerd.
Altijd maar op alle slakken zout leggen tegenwoordig op ITP en HAW.
Koortje, zonder je smiley's zie ik je posts als opbouwend advies, jammer dat de smiley's het moeten verpesten

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-04 21:46

juist stef iedereen moet het leren ook ik. en dat doe ik dus Lachen

Shariff_

Berichten: 1950
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: Hoogkerk (GR)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 22:25

Jaja ze zitten dan wel verkeerd Maar ik zou niet verder zeuren hoor heb ik zelf een gruwelijke hekel aan hierso op bokt Knipoog

Shariff you rock my world. (L)

PN_anne

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 22:43

Nou ik vin het er leuk uitzien hoor OK dan! .
voor een stukje wandelen is het toch niet erg dat ze een beetje scheef zitten Verward ... ik heb zelf ook alleen maar bandages voor fotos hoor Bloos . Ik heb geen idee of ik ze goed heb zitten, maar ik rij er toch niet mee dus...
groetjes anne

Pepper

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 22:57

Leuke fries hoor Lachen.

Ze is nog wel lekker overbouwd, dus ze zal nog wel een stuk groeien. Ze komt nog vrij ielig over, weet je zeker dat ze al 2 is?

Overigens: heeft ze nu wat witte haartjes op haar hoofd of is dat blubber? (misschien is het wel een schimmel-fries per abuis Knipoog )

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 23:04

Leuke foto`s.
Alleen die bandage`s zitten wel erg strak... of lijkt dat zo?

Barvrouwke
Berichten: 3705
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 23:08

Mooi hoor, dat paars (had zelf ook paars dekje voor mijn fries)
zoals je zelf al zegt, ze passen niet goed. Maar het ging om de kleur,
hoe het zal staan, nou TOPPIE!
Enne voor de commentaarhebbers een fries heeft zoveel sokken dat je niet eens om de kogel kan bandageren Lachen

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 23:08

leuke bandages idd, staan der ook leuk.
persoonlijk vind ik lotte niet zo geweldig, maar ben ook niet echt een friezenfan(weet niet waarom, ben wel gestoord van andaluciƫrs..). er zit nog niet echt veel behang aan(of komt dat nog? geen idee nl.)

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 23:10

Chantal schreef:
Leuke foto`s.
Alleen die bandage`s zitten wel erg strak... of lijkt dat zo?

ik denk dat ook wel weer meetelt dat friezen behang hebben en dat het nu winter is, als ik bij mijn teddybeer(boef dus) bandages om doe lijkt het ook net een fries, zo veel haar er onderuit en er overheen. dan lijkt het ook heel strak te zitten, maar dat is dus niet zo...

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 23:22

Barvrouwke schreef:
Enne voor de commentaarhebbers een fries heeft zoveel sokken dat je niet eens om de kogel kan bandageren Lachen


Zo te zien valt het met die sokken nog wel mee Knipoog Niet alle Friezen hebben veel sok!

Maar t is een leuk kleurtje en zo heb je weer iets leuks om mee te oefenen

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

ollivia
Berichten: 371
Geregistreerd: 07-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 23:31

hoe oud is je fries? en van welek hengst issie hoezow benieuwt Haha! en ja de badages zitten idd verkeert je hoeft niet bovenaan te beginne maar in het midden dan ga je naar onderen tot op de spoor dan draai je de bandage om de buiten kant van de kogel naar het midden en dan draai je hem weer recht naar de spoor dan ga vanaf de spoor recht naar het midden en in het midden laat ej de bandage weer zakken om de binne kant van de kogel en draai je weer recht naar de spoor en dan ga je weer omhoog. dan zie je aan de voorkant van het been een soort v-tje dan heetf het paard als hij loopt meer ruimte, je laatste slag moet boven in eindigen zo heb ik het gekleerd in deurne Haha! ik hoop dat je het een beetje snapt Bloos

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-04 00:01

Apple schreef:
Leuke fries hoor Lachen.

Ze is nog wel lekker overbouwd, dus ze zal nog wel een stuk groeien. Ze komt nog vrij ielig over, weet je zeker dat ze al 2 is?ja heb een paspoort. en daar houd ik me aan. ze is ook geeurd door de VA dus lijkt me wel.

Overigens: heeft ze nu wat witte haartjes op haar hoofd of is dat blubber? (misschien is het wel een schimmel-fries per abuis Knipoog )

en idd op haar kin heeft ze witte haartjes die nu weggaan Verward

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-04 00:05

Chantal schreef:
Leuke foto`s.
Alleen die bandage`s zitten wel erg strak... of lijkt dat zo?

ze zitten niet strak eerder te los. want er paste nog 2 vingers tussen.

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 00:09

heyy clau leuke foto's zeg

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 09:53

Leuk paardje, maar waarom met bandages gaan prutsen als je zelf al duidelijk laat zien dat je niet kunt bandageren?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: lizard, NorwayFjord en 80 bezoekers