Kleine meisjes worden groot

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Antoinettev
Berichten: 25
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Hardinxveld Giessendam

Kleine meisjes worden groot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-17 17:38

Met heel veel trots kan ik zeggen dat ik mijn droompaard heb gevonden. En lijkt me heel leuk om dit met jullie te delen.

Afgelopen jaar heb ik een moeilijke beslissing gemaakt om mijn fries weg te doen, 4 paardjes zou echt een beetje te veel zijn. Zo kon ik opzoek gaan naar mijn droompaard, een maatje voor het leven. Ik wilde altijd al een keer met een jong paard beginnen.. alles samen bereiken en in de toekomst western rijden.
Dit is zeker gelukt, 28 Februari heb ik CJ Blue Macushla opgehaald.
Een (toen nog) 1 jarige Quarter Merrie met de prachtige kleur 'Grullo' en dochter van Triple jet Cee Jay! :))
Jay *\o/*

De klik was er en Jay staat zo open voor alle nieuwe dingen. Een paard die wilt trainen net als ik... We doen samen heel erg veel grondwerk en hebben hier veel plezier in..
en jeetje wat is ze al veranderd deze 4 maanden!

Ben je al benieuwd?!
Hier zijn de fotootjes!




Dag 1!! :):)
Afbeelding


Knappe papa van Jay
Afbeelding



<3
Afbeelding


Trainen Tijdens: Week 2 / Ruim 1 maand / Bijna 4 maanden
Afbeelding



Mn knappe grulla meid
Afbeelding


Vandaag
Afbeelding

Van de week voor het eerst een keertje opgestapt!
Afbeelding

Afbeelding

Leuk dat je mee keek!
Afbeelding

Heb je zelf ook een 2 jarige quarter, grullo of een CJ veulentje? Hoor ik dat heel graag!
Maar een reactie is altijd leuk natuurlijk.

Groetjes!
Antoinette en Jay


Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 25-06-17 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Overmatige opmaak uit titel verwijderd


Rocamor

Berichten: 10732
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 17:47

Je hebt een mooi paard, wees daar maar zuinig op.

Is je beessie echt pas 2?
Laatst bijgewerkt door Rocamor op 24-06-17 18:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Rockes <3

Wildgirl

Berichten: 11655
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 17:48

Ontzettend leuk dier!
Zet je schrap voor alle reacties van mensen die het schandalig vinden dat je op een twenter bent gaan zitten ;)
Veel plezier nog samen!

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Re: Kleine meisjes worden groot :oo <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 17:54

Wat een mooi paard met ook een hele knappe papa! <3

Veel plezier samen!

Second to the right, and straight on till morning

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 18:12

Wildgirl schreef:
Ontzettend leuk dier!
Zet je schrap voor alle reacties van mensen die het schandalig vinden dat je op een twenter bent gaan zitten ;)
Veel plezier nog samen!


Ik denk dat het om een eenmalige actie gaat als ik het zo zie.

Ts: je hebt een superknap dier, maar nog erg jong. Ze oogt ook nog erg jong. Ik zou haar niet teveel belasten/trainen, maar nog even een jaartje geduld hebben. :) je wilt vast heeel lang van je knapperd genieten.

Antoinettev
Berichten: 25
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Hardinxveld Giessendam

Re: Kleine meisjes worden groot :oo <3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-17 18:21

bedankt voor leuke reacties !
Maar nog even voor de duidelijkheid: ik ben er heel bewust van wat ik doe, ik weet dat hier vele meningen over zijn. Maar rijden duurt zeker nog een jaar. Dit is puur introduceren, en haar op haar gemak brengen.. zomaar 1 minuutje per maand. Even een knuffel momentje, ze reageert er heel goed op.. en ze was er in haar koppie klaar voor. Verdere belasting zou zeker pas volgend jaar komen.

Antoinettev
Berichten: 25
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Hardinxveld Giessendam

Re: Kleine meisjes worden groot :oo <3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-17 18:23

Dankjewel @neverland !
Indd een hele knappe papa!!!!

EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Re: Kleine meisjes worden groot :oo <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 18:37

Ja gelukt!

Super leuk :o.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Kleine meisjes worden groot :oo <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 18:49

Knap paard hoor! Veel plezier er mee!

~Turbohoof Solutions ~

Antoinettev
Berichten: 25
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Hardinxveld Giessendam

Re: Kleine meisjes worden groot :oo <3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-17 18:50

Dankjewel! dat komt wel goed
@Clauh

Cinnepin

Berichten: 8900
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Kleine meisjes worden groot :oo <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 18:55

Ik ben er niet op tegen dat je al wat doet met een 2 jarige. Deed ik vroeger ook met mijn jonge fjord :) Maar kijk wel uit dat het niet te veel wordt!
Gezien ik lees : * erg veel aan grondwerk *...2 a 3 keer per week is zat! De rest lekker de wei op met vriendjes.

Antoinettev
Berichten: 25
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Hardinxveld Giessendam

Re: Kleine meisjes worden groot :oo <3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-17 18:59

Dan snap ik @cinnepin
Maar ik let zelf heel goed op wat ze wel een niet aankan.
Daarnaast, Grondwerk hoeft niet altijd intensief te zijn, we doen ook veel flexen en stemcommando's oefenen.
Als we intensief trainen met galopperen dan is dit 2 x per week 10 min....

Maar het is een quarter, ze heeft veel energie en bespiering die ze wilt gebruiken. Van stilstaan zou ze heel vervelend worden. We trainen met maten

dieseltje
Berichten: 1284
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Horst

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 19:03

Antoinettev schreef:
Dan snap ik @cinnepin
Maar ik let zelf heel goed op wat ze wel een niet aankan.
Daarnaast, Grondwerk hoeft niet altijd intensief te zijn, we doen ook veel flexen en stemcommando's oefenen.
Als we intensief trainen met galopperen dan is dit 2 x per week 10 min....

Maar het is een quarter, ze heeft veel energie en bespiering die ze wilt gebruiken. Van stilstaan zou ze heel vervelend worden. We trainen met maten


Hoezo stilstaan? Kan ze niet lekker op de wei rennen en spelen met soortgenoten, ondertussen doorgroeien en sterk genoeg worden voor belasting? Volledig schikken naar de mens kan ze zo lang nog, gun haar haar kleuter en pubertijd een beetje.
Als ik je openingspost goed begrijp is dit het eerste jonge paard waarmee je werkt, in hoeverre weet je precies waar je mee bezig bent en wat ze wel en niet aankan? Dit is geen aanval, serieus interesse in hoe je hierin staat.

Ze is prachtig, ben er maar trots en zuinig op...

Dag lieve Dreamer, mijn gouden mannetje [o]

Antoinettev
Berichten: 25
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Hardinxveld Giessendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-17 19:07

dieseltje schreef:
Antoinettev schreef:
Dan snap ik @cinnepin
Maar ik let zelf heel goed op wat ze wel een niet aankan.
Daarnaast, Grondwerk hoeft niet altijd intensief te zijn, we doen ook veel flexen en stemcommando's oefenen.
Als we intensief trainen met galopperen dan is dit 2 x per week 10 min....

Maar het is een quarter, ze heeft veel energie en bespiering die ze wilt gebruiken. Van stilstaan zou ze heel vervelend worden. We trainen met maten


Hoezo stilstaan? Kan ze niet lekker op de wei rennen en spelen met soortgenoten, ondertussen doorgroeien en sterk genoeg worden voor belasting? Volledig schikken naar de mens kan ze zo lang nog, gun haar haar kleuter en pubertijd een beetje.
Als ik je openingspost goed begrijp is dit het eerste jonge paard waarmee je werkt, in hoeverre weet je precies waar je mee bezig bent en wat ze wel en niet aankan? Dit is geen aanval, serieus interesse in hoe je hierin staat.

Ze is prachtig, ben er maar trots en zuinig op...



Ze staat met vriendjes op de wei, deze combinatie met trainen lijkt mij perfect. Ze vind het leuk om te werken.. Maar ik denk dat de meeste mensen denken dat werken heel heftig moet zijn. Dit is niet zo we doen cirkels draven, stapjes achteruit oefenen, flexen en knuffelen. Ze komt naar me toe als ik dr halster pak, en loopt zelf naar de bak omdat ze dit heerlijk vind om te doen. Dit is niet een te grote belasting voor haar, daar ben ik van overtuigd.

Kabayo

Berichten: 13745
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 19:09

Ik heb ook een twee jarige die ik twee maal per week 10 minuten longeer (voor de keuring), maar erop zitten moet ik echt niet aan denken... Dat kan ze haar hele leven nog.. Nee ik vind t ook niet echt geheel slim...

Wel een mooi paard! Wees er maar zuinig op..
Laatst bijgewerkt door Kabayo op 24-06-17 19:21, in het totaal 1 keer bewerkt

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Antoinettev
Berichten: 25
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Hardinxveld Giessendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-17 19:10

Kabayo schreef:
Ik heb ook een twee jarige die ik twee maal per week longeer, maar erop zitten moet ik echt niet aan denken... Dat kan ze haar hele leven nog.. Nee ik vind t ook niet echt geheel slim...

Wel een mooi paard! Wees er maar zuinig op..



Ik ben er heel zuinig op
wat voor 2 jarige heb je? Ook een quarter?

Kabayo

Berichten: 13745
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Kleine meisjes worden groot :oo <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 19:10

Nee een fries. En qua werk op een twee jarige lijkt mij niet echt rasgebonden :o

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

dieseltje
Berichten: 1284
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Horst

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 19:11

maar ze is dus echt pas net 2 jaar toch? Eind februari was ze nog 1....
Helemaal prima natuurlijk om te knuffelen, spelen met haar, poetsen, leren meelopen etc, maar ik trek wel de grens bij er daadwerkelijk opstappen, ookal is het maar kort. Je belast haar daarmee en dat is nog helemaal niet nodig en heeft geen meerwaarde, daar is nog tijd genoeg voor toch?

Succes in ieder geval! Lijkt me een heel lief en leuk paardje voor de toekomst.

Dag lieve Dreamer, mijn gouden mannetje [o]

BigOne
Berichten: 38035
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 19:13

Dat opletten wat anderen vermelden is een belangrijk iets. Blijkbaar heb je een maatje gekocht die jou ook wil plezieren. En de valkuil met dit soort paarden is, ondanks dat ze het heel leuk vinden, dat je ze toch overvraagd, is het niet geestelijk dan wel lichamelijk. Cirkels draven bij zulke jonkies?? Zou ik toch niet doen, in ieder geval niet te veel want die botten moeten sterk worden en groeien. Het is een beauty en ja, je kunt er zeker wel drie keer tien minuten iets mee doen maar let op wat je doet.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Antoinettev
Berichten: 25
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Hardinxveld Giessendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-17 19:14

Kabayo schreef:
Nee een fries. En qua werk op een twee jarige lijkt mij niet echt rasgebonden :o


Daar ben ik anders in van mening. Maar dat maakt niet uit

Kabayo

Berichten: 13745
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 19:15

Antoinettev schreef:
Kabayo schreef:
Nee een fries. En qua werk op een twee jarige lijkt mij niet echt rasgebonden :o


Daar ben ik anders in van mening. Maar dat maakt niet uit

Wil je mij uitleggen waarom? Ik ben wel benieuwd.
En ook wel van meerdere quarter eigenaren op bokt :o

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 19:15

Ik snap niet helemaal hoe het uberhaupt in je opkomt zo'n jong dier al dusdanig aan het werk te zetten. Paarden worden oud hoor, je hoeft je niet te haasten. Als ze graag bezig zijn, zijn er nog genoeg andere opties ipv longeren/erop zitten. Heb geduld.

puppy1128

Berichten: 5007
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 19:18

Hier een 2 jarige Irish Cob.. Maar ook ik ga er nog lang niet op zitten en longeren e.d doe ik ook nog niet. Ook hij vind werken en leren enorm leuk, maar ik ben degene die bepaal en wil niet dat hij binnen no-time 'kapot' is van binnen.. Dan is over enkele jaren het werken alles behalve leuk voor hem door de ongemakken..

Soms zitten er momenten tussen dat hij vrij 'volwassen' uitziet.. Maar ik weet heel goed dat hij nog lang niet is uitgegroeid met 2 jaar. :n

Antoinettev
Berichten: 25
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Hardinxveld Giessendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-17 19:19

Lieve mensen,
Misschien een vergissing om dit te plaatsen op bokt want blijkbaar trekken mensen ook conclusies die niet kloppen.
Voor de duidelijkheid. We nemen baby stapjes met werken, ik let heel goed op haar lichamelijk belasting. Ik lees wat ze wel en niet kan. Maar een paard van deze leeftijd rent ook in het weiland. Dus 5 min rennen met mij erbij kan geen kwaad.

Cinnepin

Berichten: 8900
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 19:20

In feb nog 1?? En er nu opzitten? Oh dat vind ik wel erg!

En het is onzin natuurlijk dat een quarter met 2 al wel veel kan werken en een fries niet. Ook een quarter van 2 is een 2 jarig paard en qua botgroei etc gaat dat echt niet harder.
Nu ik dit volg ben ik wel van mening dat je wel heel veel vraagt. Idd 2 a 3 keer per week 10 minuutjes of lekker wandelen is voldoende. Ik wandelde met mijn toen jonge fjord voornamelijk in het bos. Gewoon lekker genieten :) toen ik haar inreed deed ik dat voornamelijk ook in het bos. Als veulen stod ze tussen de vractwagens, dat soort dingen deed ik. Op latere leeftijd had je er geen kind aan...zo mak..bomproef.

Maar het longeer werk etc zou ik niet doen en er nog helemaal niet op zitten als ze net pas 2 is...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 bezoekers