Ons Nieuwe hondje

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 03:22

Koortje schreef:
... Verder zal het voorkomen dat de hond eerder op de bank zit als jij, en jij dus elders moet gaan zitten. In de hond zn ogen dus "tweede keuze" (al weet hij niet dat op die plek waar hij zit, jij de tv helemaal niet kan zien en daar zowieso nooit zit, bijvoorbeeld). Wat je dan eventueel kan doen, en wat ik je ook aanraadt als je toch eigenwijs de hond op de bank wil laten, is dan dus juist wel op die plek te gaan zitten en hem van die plek "te jagen" om toch nog enige dominantie te tonen tegenover je hond.

Op onze vorig bank, mocht de hond wel liggen (toen hadden we er eentje, nu twee), maar alleen op de plek waar het kleedje lag en als wij op dat plekje wilde zitten, kon de hond toch echt vertrekken. Toen we onze nieuwe leren bank kregen, was het voor hem uit met de pret. Hij heeft natuurlijk wel een aantal keer geprobeerd of het écht niet meer mocht Knipoog , maar hij had snel door dat het wat de bank betrof, een verloren zaak was Tong uitsteken ! Konsequent zijn is belangrijk, maar het gaat in mijn ogen wat te ver om het hele wel- of niet opgevoed zijn, aan het wel- of niet op de bank liggen af te meten Knipoog ! (Ik heb overgens 2 Westi´s, ook van die heerlijk eigenwijze donderstralen Knipoog !)
Citaat:
Ooit een hondenmand gezien (en geroken?) die al een tijdje in gebruik is? Zo word je bank dus ook...

Alleen al om die redenen mogen mijn honden niet op de bank Knipoog . Ze mogen ook niet boven in de slaapkamers komen Clown !

Veirl

Berichten: 19817
Geregistreerd: 08-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 11:51

Wat een schatje, dat word een stoere hond Cool

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 12:06

pearl_tje schreef:
En jullie denken nu allemaal ooohhhh wat ben ik toch lief Party!!


Inderdaad

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 18:28

Wat een combi van 2 totaal verschillende rassen toch een mooi resultaat kan geven he. Een prachtig hondje, heel mooi getekend op het koppie! Sja, op de bank, gemakkelijker met knuffelen. Onze polleke zit ook altijd bij ons op de bank, en het stalhondje tommie zit ook altijd bij zijn baasje en vrouwtje op de bank. Deze honden hebben echter niet zo'n moeite met die rangorde, het feit dat ze op gelijke hoogte zouden zitten. Het kan inderdaad zo zijn dat bepaalde honden dat zo opvatten.

Maar, dit hondje wordt wel groot. en dan pikt ie de hele bank in. Kijk, als je daar geen problemen mee hebt is het prima. Alleen is het wel nu toestaan, altijd toestaan. En niet nu wel en straks niet. Dat is niet eerlijk. Hij zal het niet begrijpen en het afleren zal veel energie kosten. Ik wens jullie wel veel plezier met dit hondje en veel succes!

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-04 09:35

Ze wil trouwens ook alleen maar op de bank als ze in een echte knuffel bui is en dan roepen we haar. Ze springt er niet uit zichzelf op..

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 09:36

Oh wat een dropje! Ze kunnen ook nog zo vertederend kijken als ze zo klein zijn Lovers

Vinaba

Berichten: 9757
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 11:11

wat lief ik ben helemaal verlieft op je hondje!!!! Bloos! Bloos Lovers

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 11:25

pearl_tje schreef:
Ze wil trouwens ook alleen maar op de bank als ze in een echte knuffel bui is en dan roepen we haar. Ze springt er niet uit zichzelf op..

DAt zal ze ook nog niet kunnen, of niet beseffen dat ze dat kan. MAar ze zal het wel gaan doen hoor.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 13:02

Ik vind kruisingen meestal al leuker dan rashonden, maar deze is wel heeeeeeel erg leuk!! Lachen

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-04 13:53

Jep das waar een kruising is idd mooier, haar vader is ook weer een kruising tussen een husky en ........ Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 15:11

zie mijn profiel: Polleke. Een bastaardhondje, en trouwer dan je je voor kunt stellen. Hoevaak ik wel niet heb moeten aanhoren "zo'n hond krijg je nooit weer".

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-04 15:24

Afbeelding

idd desiree ook al zo'n lekker ding.. Over een paar weken weer foto's kunnen jullie zien dat zo groeit Haha!