Mijn nieuwe knappe spaanse aanwinst!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
TessJazz
Berichten: 2043
Geregistreerd: 28-06-13
Woonplaats: Utrecht

Mijn nieuwe knappe spaanse aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-17 15:47

Hallo :D
Sinds gisteren ben ik de trotse eigenaar van mijn 3e paard :') :o .
Mijn knappe spanjaard Fiscal!
Fiscal is een 9 jarige ruin, hij is mager, zijn bespiering is weg, en zit onder de plekjes/littekentjes. Maar hij is gisteren helemaal goed gekeurd! Ingeladen en wegwezen!
Zorgen dat meneer er weer boven op komt en lekker verder kan aansterken! Misschien vinden jullie het leuk om hem te volgen :D ? Maar dat hoor ik dan wel.
Hij komt officeel uit Spanje.
Maar... genoeg gepraat.


Hier is hij dan!

Op zijn oude plekkie
Afbeelding.

Bij ons!
Afbeelding

En een echte spanjaard moet z'n trucjes natuurlijk showen waar die heel enthousiast mee is haha!

Afbeelding

Afbeelding

Binnekort wat mooie foto's van hem maken. Dit is pas een sneak preview :+

Toothless

Berichten: 870
Geregistreerd: 08-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: Mijn nieuwe knappe spaanse aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 15:50

Wat een leukerd!! Veel plezier met hem :)

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Mijn nieuwe knappe spaanse aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 15:53

Leuk hoor, wanneer is hij uit spanje gekomen?

TessJazz
Berichten: 2043
Geregistreerd: 28-06-13
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-17 15:56

Azmay schreef:
Leuk hoor, wanneer is hij uit spanje gekomen?



Volgens mij een paar maanden geleden :D

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 15:57

TessJazz schreef:
Azmay schreef:
Leuk hoor, wanneer is hij uit spanje gekomen?



Volgens mij een paar maanden geleden :D


Dan is hij toch al snel op zijn gemak, vind hem heel vriendelijke ogen hebben :j

TessJazz
Berichten: 2043
Geregistreerd: 28-06-13
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-17 15:59

Dan is hij toch al snel op zijn gemak, vind hem heel vriendelijke ogen hebben :j[/quote]

Het is ook echt een schat van een dier!

JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 00:12

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!
Hij oogt idd erg vriendelijk.


Wat ik mij afvraag;
Sinds gisteren in je bezit.

waarom er dan al meteen op rijden? Niet eerst even laten wennen en acclimatiseren?
Helemaal omdat hij, zoals je zelf zegt, mager is, bespiering is weg, en zit onder de plekjes en littekens
?

Dit is absoluut geen verwijt hoor, maar ik vroeg het mij gewoon af.
Persoonlijk zou ik een dergelijk dier echt even rustig de tijd geven om te wennen aan zijn nieuwe plek, aan zijn nieuwe baas, laten aansterken, dan eens vanaf de grond rustig bezig, en dan eens een keer er op klimmen zo nodig, maar niet zo snel meteen.

Anoniem

Re: Mijn nieuwe knappe spaanse aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 00:33

Bij een paard dat gezondheidstechnisch het een en ander mankeert + uit Spanje komt zou ik (+ waarschijnlijk niet al te duur was, weet niet in welke prijscategorie deze viel) zou ik het ook even rustig aandoen met hem belasten. Spanjaarden zijn vaak behoorlijk gevoelig en dan kan een overgang van de ene naar de andere stal (plus ander voer) al best wel een impact hebben, zowel geestelijk als lichamelijk.
Ik weet dat er ook mensen zijn die juist meteen de eerste dag op het paard springen om hem te overdonderen zolang hij zich nog onzeker voelt, maar bij import PRE's met littekens (of dat nou door het gebruik komt of doordat het een pispaaltje was in de groep) zou ik het zelf iets rustiger aandoen, eerst spieren kweken en er dan past op gaan zitten.
Dat laatste ook omdat juist Spanjaarden berucht zijn om het feit dat ze 'Schenkelgangers' zijn: van nature gebruiken ze hun rug nauwelijks en gooien gewoon heel enthousiast met de beentjes. Dus als een Spanjaard ondervoed/onderbespierd is dan zullen ze hun ruggebruik helemaal de deur uit gooien en doen ze alles met slappe rug op de voorhand, en verhullen dat door dan toch met de benen te blijven zwaaien, waardoor de leek/warmbloedruiter denkt 'ik zie veel beenbewegingen dus dan moet dat met het ruggebruik ook wel goed zijn', terwijl dat juist voor Spanjaarden juist niet geldt. 8-)

Los van dat alles ziet hij er geweldig lief uit met een hele mooie, rustige oogopslag. <3
Wel gek alleen dat hij op de eerste foto nog steeds 'Spaanse hoeven' heeft. Daar moet een heel stuk vanaf. Is hij tijdens de drie weken op de handelsstal dan niet bekapt?

zodiacje

Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Mijn nieuwe knappe spaanse aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 00:40

Hij is zo mager, zonder bespiering en zit onder de littekens schrijf je en even verder zie ik dat ie al trucjes moet doen en onder het zadel moet op z'n eerste dag. Weinig opbouw. Snap je enthousiasme maar zou je het niet rustig oppakken en eerst eens rustig kennis te maken met m. M de kans geven om te wennen aan jou en z'n nieuwe plek.
Klinkt als een paard met een (klein) verleden, die hoeft niet in een nieuw avontuur gestort.

TessJazz
Berichten: 2043
Geregistreerd: 28-06-13
Woonplaats: Utrecht

Re: Mijn nieuwe knappe spaanse aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-17 04:41

Op zijn plek in Nederland werd al met hem gewerkt. Hij voelt zich erg op zijn gemak, is erg rustig. Hij is erg werk willig. Vandaag klein rondje gedaan niet teveel. Hij is zeer relaxt. Het is niet dat hij zo mager is dat je denkt. Jeetje hier kan je niet op. Dit is mijn 3e paard en weet wel wat ik doe. Die mensen hebben mij veel uitlegd, die zitten al meer dan 30 jaar in deze handel. En verder doen wij rustig aan, maar ik doe eigenlijk precies het zelfde met hem als ze op zijn oude plekje met hem deden.

_KiMbErLeY_

Berichten: 7555
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Re: Mijn nieuwe knappe spaanse aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 07:20

Ga je zomaar vreemd met een witte? Dat is wel erg zwart wit :P

Ik zou hem ook eerst even wat bij laten komen, maar ieder zn eigen keus! ;)

Ben benieuwd hoe hij uitgroeid! Veel plezier ermee!

TessJazz
Berichten: 2043
Geregistreerd: 28-06-13
Woonplaats: Utrecht

Re: Mijn nieuwe knappe spaanse aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-17 08:57

Jullie moeten niet denken dat ik hem gelijk aan het werk heb gezet hoor :D. Ik ging zadels passen, dus we gingen even kijken in de longeerbak of het zadel ook mooi stil en stabiel lag voor de zekerheid nog. En meneer krijgt nu al praatjes hij is lekker bijdehand, dus hij begint zich nu al thuis te voelen, tis een enorme grapjas. Dat ik dacht, even een rondje in de binnenbaan wandelen. Zo braaf dat ik er wel een rondje op kon stappen. Zat er denk ik... nou niet langer dat 15 min op
:D

Keell94

Berichten: 4048
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Re: Mijn nieuwe knappe spaanse aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 17:54

wat een leuk paardje zeg, nu heb je echt een zwat/witje haha :P

snap wat sommige hierboven zeggen maar doe wat goed voelt, als jij denkt ik kan wel even een rondje stappen waarom niet, is niet je eerste paard.

Vind hem zo op de foto's ook niet extreem mager, meer bespierig en wat meer vetjes mogen wel.

Heel veel plezier met hem in ieder geval :)