Sya, de aller eerste effen Tinker van bokt

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Thirza

Berichten: 9257
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Sya, de aller eerste effen Tinker van bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-16 23:23

Voor de mods. Dit is voor mij een bewuste keuze geweest om itp te zetten, en zou het fijn vinden als het mag blijven staan. Mijn andere paard staat ook op de foto en die is er nog gewoon gelukkig.

Het begon allemaal 16 jaar geleden, ik mocht een eigen pony. En ja wat wil je dan, ik wilde heel graag een lief rustig knuffel paard waar ik lekker buiten mee kon rijden. Toen zag ik een advertentie van een Tinker, en dat was het! Ik wilde een Tinker! Zo'n mooie bonte.
Maar we wisten niet zoveel van het ras af, ze waren nog erg onbekend en bijna niet particulier te koop. Dus we zijn bij handelaren/importeurs geweest. De eerste was echt niks daar waren we weer snel weg gegaan. De tweede kwam goed over, we gingen naar een weiland vol met tinkers. Vooraan stond een echte knuffel, mooi getekend en ik vond hem geweldig! Maar helaas al verkocht.
Achter in de wei was er een heen en weer aan het rennen, zo kon ik mooi de gangen zien en in combi met de aftekeningen vond ik die wel heel erg gaaf! Ze was wel erg bang, ik heb een uur op de grond gezeten om der uiteindelijk bij me te krijgen, dat gaf zo'n gaaf gevoel.



Dus zij werd het, Sya, de aller eerste effen Tinker van bokt.

Afbeelding



Sya was geweldig, we hebben super veel samen gedaan en mee gemaakt. We hebben oa in het Tinker showteam gezeten waarmee we op paard en koets hebben gereden. Ze was super snel, kon racen en springen als de beste, samen vlogen we over de 1.20 heen (Sya zelf was 1.45).
Samen zonder zadel met alleen een touwtje om der hals naar buiten draaide ze haar hoefje niet voor om.

Afbeelding

Afbeelding




Maar aan alles komt een eind, dus ook aan onze tijd samen. In 2005 heb ik haar verkocht, gelukkig heb ik contact kunnen houden met de mensen waar ze heen was gegaan. Altijd mooie berichten kreeg ik, maar ook een hele nare. Sya had rechts achter haar kuitbeen gebroken door een klap van een ander paard. Maar ze was er nog, ze hebben er alles aan gedaan om der goed te laten herstellen. 100% oké is ze volgens mij nooit meer geworden maar goed genoeg om nog recreatief van het leven te genieten. En iedereen om haar heen van haar.
Na een aantal jaar kreeg ik het aanbod om haar terug te nemen, maar helaas was de situatie er niet naar voor mij om der terug te nemen. Ik was zwanger van mijn zoontje en had op dat moment twee paarden.

Sya is verkocht, na een paar maanden kreeg ik plots een mailtje van een vrouw uit Friesland, ze had Sya gekocht en wilde graag wat meer van haar weten. In eerste instantie was ik geschrokken Sya was dus weer verkocht. Maar het klonk super en ik wilde haar graag zien. Dus zsm ben ik erheen gegaan, zo kon mijn zoontje haar ook zien.
Sya stond daar geweldig, super lief baasje dat gaf mijn zo'n goed gevoel. Ik kon het nu weer echt een plekje geven het was goed zo. Gelukkig was er FB en zo zag ik af en toe een foto'tje voorbij komen.

Tot nu ruim 3mnd geleden, toen kwam en een mailtje binnen van haar baasje. We hebben flink heen en weer gemaild en gebeld. Sya kwam misschien wel bij mij terug voor haar oude dag en evt leer/knuffel pony voor mijn zoon die inmiddels 7 is.

Tuurlijk wilde ik dat! Maar ik moest van mezelf helder blijven denken dus ik had afgesproken dat ik op vakantie zou gaan en die twee weken zou gebruiken om er over te denken. Na 3 dagen heb ik gebeld, ik kon niet langer wachten.

Sya kwam bij mij terug! Wat een emoties gingen er door mij heen en bij iedereen die haar nog kende van mij.

Op 27 augustus hebben wij haar gehaald, wat een geweldige dag! Zo fijn om haar weer te zien! Ze was wel echt oud geworden, ingevallen en grijs. Maar der ogen waren zo mooi, echt nog Sya.

Het was geweldig dat ze er weer was, wat hebben we genoten! Ze is 11jaar niet van mij geweest, maar ik merkte aan haar dat ze mij stukje bij beetje weer ging herkennen. En al snel werd ik begroet met een lieven hinnik.
Ook bleek ze nog de Spaanse pas te kunnen die ik haar ooit geleerd had, echt zo gaaf!
Als ik der riep in de wei kwam ze in volle galop naar mij toe, mooi detail, vroeger rende ze dus echt weg. Wauw zo'n machtig gevoel dat ze nu gewoon naar mij toe kwam.

Helaas werd het slechter weer en kon ze niet meer de wei op, het werd koud en ze ging slechter lopen. Ik werd in paniek opgebeld, Sya was gaan liggen om te rollen maar kon niet meer op staan, ze hebben haar met twee man overeind moeten helpen.

De dagen daarna werd het alleen maar slechter, dat rechter achter been ging een eigen leven leiden en dat was in de lucht. Ze wilde er niet meer op staan. De blik in haar ogen veranderde, ik zag het, het was mooi geweest.
Het lijkt wel of ze het heeft vol gehouden om nog even bij mij te kunnen zijn. De cirkel is rond en het is klaar.
Ik heb haar op pijnstillers gezet zodat ze nog een weekend pijnvrij kon staan, en we hebben nog een afscheids shoot kunnen maken bij onze favo fotograaf Else, appelflapje hier op bokt.
Ik wilde graag ook foto's met Amadeus erbij, dat is ook zo'n bijzonder paard. Hij voelde mijn verdriet en trekt nog meer naar mij toe. Krijg nog meer knuffels van hem als wat hij altijd al geeft.

Deze foto's heet Else gemaakt, ik wilde geen verdrietige foto's maar wilde graag vastgelegd hebben dat we zo van haar kunnen genieten.

Mijn mooie meisje
Afbeelding


Afbeelding



Afbeelding


Haar mooie oogje, ik heb de twee kleuren in haar wimper altijd zo mooi gevonden.

Afbeelding


Met mijn zoontje
Afbeelding


Stoere bink met onze paarden
Afbeelding


En dit was eigenlijk de bedoeling, samen genieten van onze paarden. Dat hebben we gedaan in de tijd dat ze er was.
Afbeelding


Mijn grote trotsen
Afbeelding



Afbeelding




Afbeelding




Afbeelding




Ik heb haar op 16 november in laten slapen, haar laatste baasje voor mij was erbij en dat was echt heel fijn.
Afbeelding



sharonwhis

Berichten: 107
Geregistreerd: 15-01-13

Re: Sya, de aller eerste effen Tinker van bokt

Nieuw bericht Geplaatst: 26-11-16 23:28

Lieve sya geweldige tinker pony ❤

Anoniem

Nieuw bericht Geplaatst: 26-11-16 23:30

Wat een onwijs lief koppie had ze. <3
Heel veel sterkte!

smileydees
Berichten: 1683
Geregistreerd: 03-03-11
Woonplaats: in het westen v/h land

Nieuw bericht Geplaatst: 26-11-16 23:33

Wat een mooie tinkerdame was ze. Zo mooi. Het cirkeltje weer rond. Ik wil je heel veel sterkte wensen met je verlies.

Those we love don’t go away, maar wat mis ik haar ons Kwinneke. 24.05.2007 - 13.07.2023

Tinker Kwiny
Sindy
Now I am a warrior!
- demi lovato-

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Nieuw bericht Geplaatst: 26-11-16 23:35

Ach sya.... Die ken ik nog wel... Sterkte thirza :(:)

neile

Berichten: 2010
Geregistreerd: 09-01-10

Nieuw bericht Geplaatst: 26-11-16 23:38

Prachtig dier. Wat mooi dat je haar nog bij je hebt gehad als laatste eigenaar.. veel moed met dit verlies.

Yeguada La Musa
Seni Diosa - Seni Rapida x Seni Indio
Solea WH - Hada WH x Catavino LG

TE KOOP: 17.5 inch Adam Ellis dressuurzadel, zwart, medium-wide boommaat, demo-model, met lak afwerking op de lepel. Stuur pb'tje voor vrijblijvend meer info en foto's.

Daphneeeej

Berichten: 2997
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Re: Sya, de aller eerste effen Tinker van bokt

Nieuw bericht Geplaatst: 26-11-16 23:52

ach lieve sya! herkende haar meteen, heb vroeger nog even van haar mogen genieten toen ze van kennissen was. Wat was zij een bijzonder dier! Wat mooi om deze foto's nog te zien. Veel sterkte met het verlies van deze topper Y;(

Zoolgangster

Berichten: 9522
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Re: Sya, de aller eerste effen Tinker van bokt

Nieuw bericht Geplaatst: 27-11-16 00:02

Heel veel sterkte met het verlies van je mooie tinkerdame... maar wat een mooi aandenken zijn de foto's!

The older I get, the more I regret all the people I've lost over the years. Maybe being a trail guide wasn't such a great idea after all.

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Re: Sya, de aller eerste effen Tinker van bokt

Nieuw bericht Geplaatst: 27-11-16 00:10

Jeetje, wat een mooie heldere felle blik nog in haar ogen zeg! Mooie fotoshoot en vooral.. De circel is weer rond gok ik... Mooi eindpunt zo geweest voor haar.

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

Mondy

Berichten: 11769
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Nieuw bericht Geplaatst: 27-11-16 00:12

Heel veel sterkte :(:)
Wat een ontzettend trouw koppie had ze !!! Echt een leermeester <3

Mondy R.I.P 30-05-2012 <3 Jolly Joker
Be a appaloosa in an arena of sorrels.

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Nieuw bericht Geplaatst: 27-11-16 00:14

Dag lieve Sya! Rust zacht meis, je hebt het verdiend! Wat fijn Thirz, dat ze toch nog even bij je is geweest <3 ze zal nooit vergeten worden.

SIEMxFUNNY

Berichten: 5666
Geregistreerd: 14-09-06
Woonplaats: Alblasserdam

Re: Sya, de aller eerste effen Tinker van bokt

Nieuw bericht Geplaatst: 27-11-16 18:23

Wat een prachtig oud wijs koppie had ze op die laatste foto's. Fijn dat ze nog even bij je is geweest.

ikke

Berichten: 37440
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Nieuw bericht Geplaatst: 27-11-16 18:31

Dag Sya, lieve knuffel.......

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

shaddy82

Berichten: 1835
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Hardinxveld

Re: Sya, de aller eerste effen Tinker van bokt

Nieuw bericht Geplaatst: 27-11-16 19:55

Wat fijn dat je nog even van haar hebt kunnen genieten
Veel sterkte ....

LEVADE 4-6-1993~21-11-2011

Don't make excuses for nasty people. You can't put a flower in an asshole and call it a vase

Anoniem

Nieuw bericht Geplaatst: 27-11-16 19:58

Ach wat fijn en lief dat je haar toch nog even terug hebt gehad, maar verdrietig dat het helaas niet langer mocht duren. Sterkte met dit verlies. En wat een bijzondere en hele mooie ogen...

xAnthea

Berichten: 4430
Geregistreerd: 18-09-10
Woonplaats: Belgie

Nieuw bericht Geplaatst: 27-11-16 20:02

Veel sterkte toegewenst! ;(
Ze was echt prachtig.


Ik klikte dit topic aan omdat ik ook een effen zwarte tinker heb, genaamd Siyah... Wat leuk dat ze er hetzelfde uitzien & dezelfde naam qua uitspraak hebben!

♡ Ferdo ♡ Siyah ♡ Lino ♡

Pippaa

Berichten: 1615
Geregistreerd: 28-08-11
Woonplaats: Dichtbij het bos

Re: Sya, de aller eerste effen Tinker van bokt

Nieuw bericht Geplaatst: 27-11-16 20:10

Ach, wat was ze een plaatje zeg. Het zijn hele mooie foto's geworden :j

Heel veel sterkte voor jullie.

~ Pippa† ~ Jara ~ Auri ~

Appelflapje

Berichten: 9578
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Utrecht

Nieuw bericht Geplaatst: 27-11-16 20:12

Ze was echt bijzonder, vond het zo mooi om te zien hoe vrolijk ze nog was op haar leeftijd. <3 Ze heeft in ieder geval nog een paar hele mooie maanden gehad bij jou, heel jammer dat het niet langer heeft mogen duren. :*

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Nieuw bericht Geplaatst: 27-11-16 20:15

Heel veel sterkte en ze was een leuke Tinker! Fijn dat ze toch nog even bij je terug was en jullie samen afscheid hebben kunnen nemen.
Mooie foto's, ook die samen met je zoontje :D

OleJon
Berichten: 2491
Geregistreerd: 04-07-14

Nieuw bericht Geplaatst: 27-11-16 20:16

wat een mooi paard, veel sterkte :(:)

P_AndUnicorn

Berichten: 32
Geregistreerd: 21-03-16
Woonplaats: Ede

Nieuw bericht Geplaatst: 27-11-16 20:19

Heel veel sterkte!
Wel een heel lief hoofdje trouwens!
En dat roze hoofdstel is echt te wouw.

Mer1980

Berichten: 18717
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Sya, de aller eerste effen Tinker van bokt

Nieuw bericht Geplaatst: 27-11-16 20:54

:(:) |( nogmaals sterkte voor je zusje xxxx

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Re: Sya, de aller eerste effen Tinker van bokt

Nieuw bericht Geplaatst: 27-11-16 21:03

Sterkte Y;(

Great horses are not often easy horses. They have big egos and idiosyncrasies and quirks and foibles. Horses of a lifetime do exist, but only for riders so skillful, tactful, and courageous that they can unlock and then reveal the brilliance of their equine partners.

Semental Divino ♥ °01/06/2005 - †23/01/2017

DeniseSoares

Berichten: 571
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Dronten

Re: Sya, de aller eerste effen Tinker van bokt

Nieuw bericht Geplaatst: 27-11-16 21:36

Ahhhh Thirza, ik kom weinig op bokt, maar kwam toch(gelukkig) jouw topic over 'ons' prinsesje Sya tegen!
Ik vond het heel erg fijn dat ik nog een keer bij haar kon zijn en afscheid van haar kon nemen...
Geknuffeld, gehuild....Zulke mooie herinneringen heb ik aan haar!
En zo lief dat ik een stukje staart van haar mee kreeg van jou, ik zit nog steeds te orienteren wat ik er allemaal van kan maken. Er is zoveel keuze! Fijn om ook een tastbare herinnering van Sya te hebben.
Een geweldige pony, met een speciaal plekje in mijn hart.... <3

Lusitano Guapa <3 ~Passion for Lusitano horses~ *Geniet van de kleine dingen in het leven*

Leo

Berichten: 50010
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Sya, de aller eerste effen Tinker van bokt

Nieuw bericht Geplaatst: 27-11-16 21:47

Wat een bijzonder topic van een bijzonder paard. Ik herken haar nog wel van je topics van vroeger. Wat fijn dat ze nog een aantal maanden bij je terug heeft mogen zijn en je zoon ook van haar heeft kunnen genieten.
Heel veel sterkte met het verlies.

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 bezoekers