Onbeschrijfelijk trots op mijn Amerigo!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Onbeschrijfelijk trots op mijn Amerigo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 15:48

Hallo :wave:
Gister (19-11-16) werd mijn knappe merrie [naam] voor een dagje omgedoopt tot jawel... De echte Amerigo *D

Samen met Sint en onze paardenhulp-piet!

Afbeelding


Via-via was ik gevraagd of mijn paard mee kon lopen in de intocht in Hoograven. Leek mij hartstikke leuk om te doen, alleen was mijn enige eis dat ik haar zelf vast kon houden tijdens de optocht, en dat was geen probleem :) Dus daar gingen we gister dan! Helemaal in het rood op naar [plaats] om Sint van de boot te halen!
Tuurlijk had ik wat gezonde spanning. Omdat het vertrouwen tussen ons echt wel goed zit durfde ik het wel aan, want zolang [naam] mij kan zien vertrouwd ze volledig op mij en doet ze eigenlijk alles wel (met soms een kleine aanmoediging). Maar dat kan ik uiteraard nooit 100% garanderen, want dit was toch wel even iets heel groots met enorm veel prikkels voor mijn puppy. Dit was dan ook de eerste keer dat ze zoiets druks en groots meemaakte.
[naam] is dit jaar pas 7 geworden, maar ohh wat heeft ze zich fantastisch gedragen! Ik ben zo ongelofelijk trots op mijn oh zo dappere paard <3
Het opstappen was wat spannend, want Sint bleef met z'n mantel achter het zadel hangen... Maar zelfs toen, heel braaf stil blijven staan terwijl echt duidelijk aan d'r te zien was dat ze dat echt wel enorm spannend vond.
Geniet mee, van de foto's en korte filmpjes van mijn dappere Amerigo!
Ik kan niet vaak genoeg zeggen hoe trots ik ben. Mijn paard is goud waard, dat is zeker :+:

Wij hebben onderaan de brug gewacht op Sint, en uiteraard werd Amerigo al snel omsingeld met een horde fans :')

Afbeelding


Daar gaan we!


Afbeelding


Achter de koets aan, wat echt heel fijn was. [naam] had een beetje steun aan deze wagen voor d'r, kon ze fijn achteraan lopen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Voor jullie beeldvorming, ja, wij hadden een hoop fans <<)


Afbeelding


Het enige wat na 20 minuten wel een "probleem" werd, is dat [naam] behoorlijk sneller liep dat de wagen en de politieauto daarvoor. Ik moest haar dus best wel bij mij houden omdat ze een beetje begon te dribbelen. (heel fijn zo'n voorwaards paard, alleen nu even niet :') ) Ook stopte ze steeds met doorrijden, wat haar geduld natuurlijk niet ten goede deed. (Dit doorgegeven aan de voorste auto en daarna deden ze het ook niet meer)
Maargoed, [naam] stond dus een beetje te dribbelen (meer was het ook echt niet, en Sinterklaas bleef heel rustig en lief tegen d'r praten :o ), waardoor we deze prachtige omroep kregen :') Zet je geluid even aan en kijk gewoon, dat zegt al genoeg _O-



Afbeelding


Hierna is Sint even afgestapt bij het winkelcentrum zodat hij even 20 minuutjes langs wat kinderen kon. Vlak daarnaast was een grasveld, dus heb ik [naam] even lekker laten draven aan het touw. Hoe braaf ze ook was, je zag toch wel even wat spanning van d'r afglijden ;) Ik zag dat ze dat even nodig had en de timing was ook perfect, want daarna was ze enorm relaxed en heb ik haar ook voor het eerst tijdens de optocht horen briesen :D



En daarna nog de laatste 20 minuten, terug naar de boot :)

Afbeelding Afbeelding


Trots baasje! :D

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Op dit moment bestaat en geen fantastischer paard dan mijn Amerigo, en jullie kunnen mij niet van iets anders overtuigen :Y)
Onbeschrijfelijk trots! :+:

Afbeelding

eclair98

Berichten: 11607
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Onbeschrijfelijk trots op mijn Amerigo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 15:51

Wat leuk om te zien en ik snap heel goed dat je trots bent :D En wat tof dat Sinterklaas zo rustig bleef en tegen haar bleef praten!

Anoniem

Re: Onbeschrijfelijk trots op mijn Amerigo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 16:14

Jaa dat was zeker heel fijn! Dat hij niet "in paniek" raakte omdat ze een beetje stond te draaien :j

7ofhearts

Berichten: 2854
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 16:20

Waarom niet als zwarte piet??

shaddy82

Berichten: 1899
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Hardinxveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 16:26

Super leuk !
Mag je zeker trots op zijn :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 16:34

RaafSmits schreef:
Waarom niet als zwarte piet??


Met toch ergens de kans op een demonstratie wou ik dat niet. Er was voldoende politie op de fiets mee, maar als het toch uit de hand zou lopen wou ik gelijk met m'n paard weg kunnen lopen. Dus ik wou zelf het "risico" om als zwarte piet te gaan niet lopen ivm het ""snel in veiligheid kunnen brengen"" van mijn paard als het toch mis zou gaan.

hoiHORSES

Berichten: 12
Geregistreerd: 16-08-16

Re: Onbeschrijfelijk trots op mijn Amerigo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 18:23

HAHa wat grappig zeg. Echt leuk!

suikermeisje

Berichten: 8351
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Onbeschrijfelijk trots op mijn Amerigo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 18:42

Leuk gemaakt dit topic. En wat is ET braaf!

charysa
Berichten: 1029
Geregistreerd: 04-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 18:50

Anoniem schreef:
RaafSmits schreef:
Waarom niet als zwarte piet??


Met toch ergens de kans op een demonstratie wou ik dat niet. Er was voldoende politie op de fiets mee, maar als het toch uit de hand zou lopen wou ik gelijk met m'n paard weg kunnen lopen. Dus ik wou zelf het "risico" om als zwarte piet te gaan niet lopen ivm het ""snel in veiligheid kunnen brengen"" van mijn paard als het toch mis zou gaan.



Ik dacht ook waarom niet als zwarte piet.
Maar over de veiligheid had ik niet nagedacht!
Braaf paard zeg!

Anoniem

Re: Onbeschrijfelijk trots op mijn Amerigo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 10:42

Ze was zeker braaf, heerlijk zo'n paard :D

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Re: Onbeschrijfelijk trots op mijn Amerigo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 10:56

Wat leuk een collega amerigo.

Ken het probleem van te langzaam lopen ook. Was met mijn merrie ook.

Ik loste dat op door veel voltes te maken tijdens de stoet. En sinterklaas riep dan de hele tijd. 'ik maak een extra rondje voor jullie" stilstaan geeft hier ook gedribbel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 14:07

Das best een goed idee voor volgend jaar :)

Esaqar

Berichten: 3179
Geregistreerd: 22-05-13

Re: Onbeschrijfelijk trots op mijn Amerigo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 14:17

Jou topics zijn altijd zo leuk!
Je kan echt zien en lezen hoe trots op je knappe merrie bent! :)

Koper

Berichten: 30431
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 14:29

Jeetje mina, ik zit dit gewoon met tranen in mijn ogen en een brok in mijn keel te lezen. Wat schrijf jij ongelooflijk liefdevol, begripvol en trots over je paard. En ik begrijp het hoor, het is een hele ervaring en zo te zien heeft ze het fantastisch gedaan! Ik ben het ook volledig met je eens dat jouw ET de beste schimmel van de wereld is :)

mysa

Berichten: 10564
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Onbeschrijfelijk trots op mijn Amerigo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 14:33

Wat een prestatie, en dan ook nog maar zeven jaar oud! Geweldig paard!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 15:00

Koper schreef:
Jeetje mina, ik zit dit gewoon met tranen in mijn ogen en een brok in mijn keel te lezen. Wat schrijf jij ongelooflijk liefdevol, begripvol en trots over je paard. En ik begrijp het hoor, het is een hele ervaring en zo te zien heeft ze het fantastisch gedaan! Ik ben het ook volledig met je eens dat jouw [naam] de beste schimmel van de wereld is :)


Wauw, dankjewel! <3

Tompoesj
Berichten: 18
Geregistreerd: 17-10-16

Re: Onbeschrijfelijk trots op mijn Amerigo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 15:12

Echt knap! Vooral met al het gedoe tegenwoordig eromheen

qt_shetties

Berichten: 3385
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: Kudelstaart

Re: Onbeschrijfelijk trots op mijn Amerigo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 16:53

Wat super dat ze het zo braaf deed! Kan me voorstellen dat je enorm trots bent :) fijn ook dat er rekening met haar werd gehouden, en dat je een toffe Sint had. Had deze hulpsinterklaas al eerder paard gereden?

plutolover

Berichten: 11710
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 17:46

Gaaf hoor Franka. Echt super hoe jij vertrouwen heb. Ik weet niet of in het zou kunnen. En als er 1 bomproof is, is t stan wel..

Maar gelukkig is die niet wit

Jasmijn1989

Berichten: 759
Geregistreerd: 02-10-08
Woonplaats: Kaatsheuvel

Re: Onbeschrijfelijk trots op mijn Amerigo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 17:55

super stoer! Er werd net gevraagd naar mijn schimmel. Maar ik durf het echt niet aan. Prachtig hoe jullie dit samen gedaan hebben!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 18:36

qt_shetties schreef:
Wat super dat ze het zo braaf deed! Kan me voorstellen dat je enorm trots bent :) fijn ook dat er rekening met haar werd gehouden, en dat je een toffe Sint had. Had deze hulpsinterklaas al eerder paard gereden?


Hij heeft ooit een paar lessen gehad, maar dat was toch niet helemaal zijn ding ;) Dus echt paarrdijden kan hij niet, maar zijn dochter heeft ook een paard dus hij was wel bekent met de omgang met paarden :)
Wel was hij vorige week al een keer op stal geweest en had hij ook een paar rondjes gestapt

Anoniem

Re: Onbeschrijfelijk trots op mijn Amerigo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 10:52

:)

Legoblokje
Berichten: 2201
Geregistreerd: 24-02-13

Re: Onbeschrijfelijk trots op mijn Amerigo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 11:07

Wauw! Heel mooi om te lezen dit! En wat ontzettend knap van je paard! Mag je zeker trots op zijn!

roooooss

Berichten: 1979
Geregistreerd: 07-09-12

Re: Onbeschrijfelijk trots op mijn Amerigo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 15:37

Echt super tof dat je ET mee mocht doen aan de intocht! En wat fijn dat ze zo braaf was. Je kan echt ontzettend trots zijn. :D

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Onbeschrijfelijk trots op mijn Amerigo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 15:56

Ik dacht dat ik al gereageerd had in je topic. Maar zie het niet dus bij deze:

Wat super gaaf dat je paard even een dagje Amerigo mocht zijn! Daar mag je zeker heel trots op zijn :)