Gio is een goedgekeurde Fjordenhengst van 6 jaar oud en 1.51cm groot. (v. Hermanssen x Bjorkmann) De tijd gaat hard, ik heb hem alweer vanaf veulen af aan. Het is een vreselijk lief, aanhankelijk en werkwillig dier. In 2013 is hij in Nederland goedgekeurd voor de dekdienst. Gio is hiermee de eerste goedgekeurde rode dekhengst van Nederland geworden

Begin dit jaar zijn we in België geweest. Hij is ook daar goedgekeurd en dagkampioen geworden.

Maar hij dekt dit jaar niet Particulier! Vorig jaar kreeg ik van Ilona (van Staatsbosbeheer) een aanbod, welke ik niet af wilde slaan.

Natuurlijk mis ik mijn grote vriend! Maar hoe fijn is dit voor hem?
Een mooie kudde en 650 hectare vrijheid! Hij staat er van april tot oktober. Dan komt hij lekker naar huis. Dan gaan we eindelijk samen echt gericht trainen en de wedstrijden in

Normaal hobbelen Gio en ik zo rond

Springen is wel zijn ding!

Al heeft hij op de hengstenkeuring in België een prachtige menproef afgelegd

Met alle juryleden op de foto! Hij kreeg zelfs een medaille van FjordHorseInternal uitgereikt die dag

Eerste kennismaking met de kudde

In Juni ben ik hem wezen opzoeken, dit gaat niet zomaar want het is een gigantisch gebied natuurlijk. Wat een machtig gevoel gaf het, dat toen ik hem riep... Hij gelijk opkeek en aan kwam draven.

En vandaag prachtige plaatjes van Ilona gekregen! (Van Staatsbosbeheer)

Uiteraard moet er ook 'gewerkt' worden

Volgend jaar zal Gio gewoon weer ter dekking staan voor Particulieren!!