Velen van jullie zullen zich misschien nog wel mijn verhaal herinneringen. Mijn grote zwarte vriendin was spontaan van me weg gerukt. Ik had geen idee waar ze was, of hoe het met haar ging.
Diegene die het verhaal nog niet kennen, klik hier voor het topic.
Een paar jaar geleden ging het niet zo goed met mij. Op school ging het niet lekker en thuis stond de boel op zijn kop. Ook zag ik mijn eigen pony helaas heel weinig. Zij stond te ver weg voor mij om na school nog heen te fietsen en was ik ervan afhankelijk of iemand met mij met de auto erheen kon. Met geluk zag ik haar een keer per week. Kortom, een flinke periode waarin ik me heel erg alleen heb gevoeld. Op dat moment liep ik stage bij De Waterhoeve, een friezenfokkerij. Ik was daar een groot gedeelte van de week te vinden en ben toen als een blok gevallen voor Seille. Wanneer de dag afgesloten werd en iedereen naar huis ging zocht ik haar vaak nog even op. Eindeloos heb ik haar geknuffeld en tegen haar gekletst. Bij haar voelde ik mij echt op mijn gemak en kon ik tot rust komen. Het is bijzonder hoe een paard in zo’n korte tijd zo enorm veel kan gaan betekenen. Ook mocht ik haar steeds vaker rijden waar ik heel veel plezier aan beleefde. Wij waren beide geen dressuur mutsen en deden lekker ons eigen ding. Tot mijn stageperiode voorbij was en ik op zomervakantie ging... Tegen het eind van mijn vakantie in Frankrijk heb ik de stal eigenaar een berichtje gestuurd of ik haar voor in ieder geval de zomervakantie mocht komen blijven rijden, waarop ik als antwoord kreeg "Seille is verkocht". Ik wist niet waar ik het zoeken moest en raakte totaal in paniek. Wat een ontzettend machteloos gevoel, zeker zo ver van huis. Ik wist wel dat ze te koop stond en er waren al meerdere mensen wezen kijken maar toch ook weer afgehaakt. Dat het zo snel zou gaan had ik niet verwacht. Zeker niet omdat ik hard aan het sparen was om haar zelf te kunnen kopen. Dat ons verhaal zo abrupt eindigde hakte er ontzettend hard in. Om het enigszins een plekje te kunnen geven heb ik een aantal filmpjes gemaakt, waaronder deze;
Mijn moeder kreeg in de gaten wat Seille voor mij betekend had en had haar door middel van advertentie's, mailen en bellen weten te vinden en een afspraak met de nieuwe eigenaar gemaakt, zonder dat ik van iets wist! Nadat ik haar alweer een jaar kwijt was nam ze mij plotseling mee 'voor een verassing' en pas een paar minuten voor we zouden aankomen verteld wat we gingen doen. Ik was zooo blij! Toen ik uiteindelijk in Seille haar stal stond begon ik te bibberen als een rietje en moest ik toch echt een paar keer slikken. Maar wat zag ze er gezond en blij uit!! Het deed me echt zo goed om eindelijk de bevestiging te hebben dat het goed met haar ging!
Daarop maakte ik dit filmpje:

Een paar weken terug kreeg ik een berichtje waarvan ik bijna van mijn stoel viel. Of ik Seille wilde kopen...... Natuurlijk wil ik dat, ik wil niks liever. Ik ben al lange tijd aan het sparen voor dit moment maar dat het moment zo vlug al zo komen had ik nooit verwacht. Ik kwam nog geld tekort dus de paniek sloeg toe, ik kon haar niet een tweede keer kwijt raken!! Omdat veel mensen mij zeiden dat ze mij wilden helpen heb ik toch alle moed bij elkaar geraakt en deze pagina aangemaakt: http://www.dreamordonate.nl/4767-seilleeen-droom-die-uitkomt. Veel mensen hebben mij ook daadwerkelijk geholpen, ook mensen van wie de naam niet genoemd hoefden te worden, en ik ben ze zo onwijs dankbaar dat zij mij helpen mijn grote droom waar te maken!! Ook heb ik samen met mijn vader alle kosten op een rijtje gezet en tot de conclusie gekomen dat ik nog net ruimte heb voor één paard erbij. Zodoende heb ik de eigenaresse kunnen bevestigen dat ik haar kon komen ophalen. We hebben even gebeld en alles doorgesproken, het is nu dus zeker, Seille komt binnenkort naar mij!!
Ik zelf ben de dagen natuurlijk aan het aftellen!
Ook wil ik iedereen die mij in de periode dat ik haar kwijt was, maar ook toen ik haar weer had gevonden, ontzettend bedanken voor al jullie lieve berichtjes en steun. Het deed me echt goed, dus bij deze, DANK DAARVOOR!!

maar alles is geregeld
)