Dit heeft natuurlijk even een inleiding nodig. In het Rijksmuseum hadden ze een wedstrijd geopend, waaraan ik mee doe. Het thema is: Mijn leven op school. De foto's van alle mensen die zich aangemeld hadden stonden op Scholieren.nl. Daaruit werden 10 mensen gekozen. 5 door een jury en 5 werden er gekozen op basis van de meeste stemmen. Die 10 mensen kregen twee masterclasses. Ook zouden die 10 een tentoonstelling van hun gemaakte foto's krijgen in de Teekenschool van het Rijksmuseum. De winnaar zou ook nog een dagje mee mogen lopen met de fotograaf Carel van Hees. 15-01-2016 kreeg ik het goede nieuws, ik zat bij die 10! Twee weken geleden kreeg ik mijn eerste masterclass, waar iedereen tips kreeg bij zijn/haar foto's. We kregen ook te horen dat we nieuwe foto's mochten maken. Nu moet ik groots uitpakken dacht ik.
Toen kwam het idee: Mijn passie met school combineren. Mijn Haflinger merrie Stilana en ik, krijgen namelijk samen ook lessen ("onderwijs"). Ik heb natuurlijk meteen gevraagd of ik een shoot met een paard op school mocht doen, maar eerlijk gezegd had ik niet verwacht dat het zou mogen. Maar goed niet geschoten is altijd mis. Even later kreeg ik een berichtje dat school het een geweldig idee vond en dat het natuurlijk ook leuk is als ze binnen staat. Dat was natuurlijk helemaal super! Dinsdag 09-01-2016 zouden alle leerlingen een dag vrij zijn vanwege rapportgesprekken. Dit was het ideale moment om Stilana mee te nemen. Mijn andere Haflinger Youri kan niet zo lang alleen blijven dus die moest ook maar mee.

Dinsdag 09-01-2016
's Ochtends eerst even alle spullen alvast naar school brengen, water klaar zetten en meteen even tegen de conciërge zeggen dat er zo meteen paarden op school zijn.

Stilana mocht ook nog op een selfie samen met vriendinnen van mij die ook naar school kwamen om te kijken en te helpen

En dan nu de foto's

Eerst even poseren

"Schijt aan school"

Ook even op de foto bij een lokaal

In de gang

Met haar menselijke vrienden op de foto

But first let me take a selfie

Even een onderonsje met de directeur

Okee okeee ik kijk al *trekt een zielig gezicht*

Heey baas!

Hoi koe!

Laat ik is even in jouw oor bijten