Rotweer is een feestje áls..................

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Punz

Rotweer is een feestje áls..................

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-15 23:18

Je zelf de slingers op hangt!

Vandaag besloten om me niet te laten weerhouden door storm en regenbuien, maar in plaats daarvan gekozen om van de nood een deugd te maken. Stormachtig weer is het pérfecte weer voor een mini schriktraining, omdat wapperend plastic juist dan zo heerlijk spannend wappert.

Dus met 2 hindernispalen, longeerzwepen en wegenlint een provisorische "wapper-boog" gemaakt, een plastic zak aan een carrotstick gebonden, een ton in de waterplas gezet én wat cavaletti geplaatst en mijn mini schrikparcours was klaar voor mijn Connemara's: De vierjarige Punzel en haar grote "broer" Jou-Jou ( fonetisch: Zjoe-Zjoe)

Punzel mocht als eerste de bak in en ik was erg benieuwd hoe ze zou reageren op de spullen in de bak.

Tja...
Niet dus...

Mevrouw liep door de bak alsof er geen wegenlint aan het wapperen was, en ze leek zich af te vragen wat we er eigenlijk deden:

Afbeelding

Waarop ze een poging deed het lint op te eten, wat ze van mij niet mocht:

Afbeelding

Dus maar een poging gedaan om het spannender te maken: met een uitbundig wapperend stuk plastic aan de slag van een longeerzweepje naar haar toe, en naast, boven, voor en onder haar gehouden.
Ook dat maakte indruk... :') :')

Afbeelding

Nou ja..
Dan maar via de waterplas naar de opvallend blauwe, door de wind wat rollende ton..:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Die dus zorgvuldig geïnspecteerd werd op eventuele voedsel resten, en daarna niet meer interessant was. Vervolgens werd er geroutineerd over de neergelegde cavaletti heen geklotst ( dat was echt voor het eerst voor haar dat ze cavaletti zag, maar ze liep er overheen alsof ze het al honderden keren gedaan had):

Afbeelding

Kortom: voor Punzeltje had het hele bouwen van het parcours niet gehoeven. Ze vond het niet héél interessant...

Daarna was het de beurt aan dressuur Connemara Jou-Jou, en hoewel hij best "cool" is, en hij op concoursen nergens naar kijkt vond hij het eigenlijk toch best spannend allemaal:

Afbeelding

Hij deed alles erg braaf, maar hij vond er overduidelijk het zijne van:

Afbeelding

Met hem dus even wat langer doorgeoefend, ook met het aan de zweep zwevende stuk plastic:

Afbeelding

Maar uiteindelijk is Jou-Jou ook gewoon een Connemara, en al heel snel vond ook hij het allemaal wel ok:

Afbeelding

Voor Jou was er vervolgens de ultieme beloning: lekker mijn zijn neus door de langharige vacht van de collie van een vriendin. Er is níets wat hij zo lekker vind en normaal doet hij dit bij mijn eigen hond, echter nu was dus de collie van een vriendin de klos:

Afbeelding

Afbeelding

Kortom:
Rotweer bestaat niet, wat een héérlijke ochtend heb ik gehad vandaag!!

EK19

Re: Rotweer is een feestje áls..................

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 23:22

*\o/* <3

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 23:23

Dat noemen ze nog eens creatief omgaan met de omstandigheden, ziet er echt heel leuk uit :D

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 23:27

Leuk verslag Punz en mooie foto's!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 23:27

Punz schreef:
Punzel mocht als eerste de bak in en ik was erg benieuwd hoe ze zou reageren op de spullen in de bak.

Tja...
Niet dus..!!

Betere samenvatting is er niet. _O-
Punz is vast wel onck proef in juni. O:)

De ogen van Jou op de wapperboogfoto :wow: :')

Zo wordt een beetje wind toch nog erg leuk. :D

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-15 23:32

@ bakkabouter en Skymarian: Inderdaad: storm is zo gewoon léuk!!
En dank Pizza...eehhh.. JeaDH

Volgende keer ga ik Punzel zadelen om dat het geheel nog eens te doen. Want dat is wel een bijzonderheid van haar.. .Alles wat aan het halster heel normaal is... Is met een zadel op ineens tóch anders ( ook al zit er niemand óp dat zadel). Dus dat ga ik de volgende keer doen! Duimen dus op nog een keer storm tijdens het weekend :D

Edit:
Ik hoop heel erg dat Punz juni 2016 zo ver is dat ze mee kan naar het ONCK!

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 13:42

Wat leuk zeg :D Jullie laten zich tenminste niet tegenhouden door het slechte weer :=

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 13:51

Wat een ontzettend leuk topic!
Bij Punzel maakt het inderdaad niet veel indruk nee, ze lijkt zich af te vragen wat jullie aan het doen zijn :+

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 13:52

wat een koele zeg!

Shiyamala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 14:55

Wat doen ze het goed; en met dat weer nog wel!

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 19:44

Wat heb je toch ook een leuke Connies!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-15 20:22

Dank voor de leuke reacties en wat leuk : op de fb pagina van bokt !

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-15 21:26

Het was trouwens nog wel wat hoor:
Ben je een klein half uurtje in de storm bezig om het eea op te bouwen ( longeerzwepen vastmaken is een kunst op zich als het waait :) ), kom je met je pony in de bak en volgt er gewoon GEEN reactie...
Geen snuifje, geen oortjes, geen halsje er op... gewoon helemaal níets. Mevrouw liep de bak door alsof alle spullen er altijd al staan, alsof er altijd hysterisch wapperend plastic hangt.

Ja... Toen de slingers in haar gezicht waaiden wilde ze wel kijken of het eetbaar was. M
Daar sta je dan met je enthousiaste 'we gaan schriktrainen' stemming... -O-

Gelukkig vond Jou-Jou het een beetje spannender... viel er nog íets te schriktrainen. :D
Laatst bijgewerkt door Punz op 01-12-15 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 21:43

Haha, wat heb je toch heerlijke pony's!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-15 23:23

:) Dat zijn ze Majabeestje!

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 15:59

Haha, schitterend topic, Punz!
Die laten zich niet gek maken.

En dat van die plastic zakjes had Zhygo je ook kunnen vertellen: daar kan immers lekkers inzitten dus daar moet je juist op af! :P :D

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-15 23:01

Dank je Martie!

En inderdaad: ze laten zich niet gek maken. Zo gaaf! Zeker Punzeltje: die is onder het zadel aan de ene kant sensibel en daardoor heel fijn op de hulpen, maar tegelijkertijd ook doodnuchter. Er kan rustig een tractor langskomen, of paarden langs galopperen: als Punzel aan het werk is, is ze ook aan het werk..
Heerlijk is dat, en volgens mij ook best Connemara typisch eigenlijk. Want ook Jou-Jou is uiteindelijk zo: nuchter, maar wel altijd bereid om hárd te werken!

Edit: Leuk te horen dat Zhygo ook zakjes proof is :D

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 10:22

Fijn hè? Zhygo is wel erg alert maar niet schrikkerig. En met zakjes: hij liep een keer in de buitenbak met aan één kant lage omheining. Daar zaten twee meisjes die druk met een plastic zak in de weer waren en ik hoorde later dat anderen mensen al heel ongerust keken want het paard kwam eraan! Reactie paard: Ha, heb je wortels?!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-15 10:54

Dat met die plastic zak: Gewéldig!!
En superfijne combi: alert maar niet schrikkerig!!