Opvolger liefste Duncan: meet ESC Fantast!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lon83

Berichten: 801
Geregistreerd: 01-02-10
Woonplaats: Nijmegen

Opvolger liefste Duncan: meet ESC Fantast!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-15 14:20

In augustus vorig jaar verloor ik op vreselijke wijze mijn grote liefde, Duncan. Het hele verhaal staat in mijn topic ([IM] [IM]Mijn Duncan... Mijn alles...). De periode die daar op volgde was vreselijk, ik ben er enorm kapot van geweest, en nog steeds als ik er aan terug denk komen de tranen naar boven, soms nog de paniek. Ik zal altijd van hem houden, we hadden zo'n enorme band...

Afbeelding

Uiteindelijk zou er toch een nieuw paard moeten komen. Zoals mijn vriend zei: 'Jij bent geen leuk mens zonder paard' (grappend, uiteraard ;) ) Maar een kern van waarheid zat er in. Ik had geen doel meer, geen passie. Na enige tijd ben ik dus een aantal paarden gaan bijrijden voor iemand. Met 1 in het bijzonder klikte het extra goed, Jelle, die ook nog enorm op Duncan leek. Jelle is ook nog meegeweest naar een trainingsweek van het RuiterBalans Centrum. Maar Jelle was een springpaard, en bovendien te klein voor mij. Na enige tijd heb ik de eigenaresse geadviseerd Jelle te verkopen (ze zou er zelf niet meer opstappen), omdat ik op zoek ging naar een eigen paard. Binnen een week was Jelle verkocht. Hij heeft een fijne nieuwe eigenaresse die met hem springt.

Eerste en laatste buitenrit met Jelle:

Afbeelding

Maar mijn zoektocht... Wat is dat moeilijk. Ik wilde een jong paard, wel ingereden, en met veel dressuurkwaliteit. Nou... Dat is gelukt! Maar ook een draakje, een spook, een eigenwijze donder. De ene dag ben ik dol op zijn grapjes, de andere dag haalt hij het bloed onder mijn nagels vandaan...
In april kwam namelijk de vijfjarige Fantast (Rhodium x Cabochon), die de sportnaam ESC Fantast heeft gekregen. ESC staat voor mijn bedrijfje EquiSports-Coaching (https://lonnekeopsteegh.wordpress.com/). Hij was nog maar een half jaartje onder het zadel.
Ik wil jullie hierbij laten kennismaken met mijn nieuwe vriendje, die ik nu al voor geen goud meer wil missen. Me opnieuw openstellen voor hem was moeilijk, elke dag het idee dat het zomaar gebeurd kan zijn maakt dat je jezelf beschermd. Maar inmiddels moet ik toegeven: ook hij heeft nu al een dierbaar plekje in mijn hart gewonnen.

De eerste dag de weilanden in, dit ging meteen mis, hij ging buurten...
(achterste van het stel)
Afbeelding

Dit bleek een vaste truc van Fantast, elke dag ging hij onder draden door, of er overheen. Na de nodige aanpassingen aan omheining en 'stalmanagement' lukt het ons nu redelijk hem binnen te houden... Als hij dan maar wel af en toe met een vriendje mag uitrazen in de paddock:

Afbeelding

We hebben ook flink mogen oefenen op het trailerladen, maar niet zonder succes. Thuis draaft hij er zowat in, op wedstrijd heeft hij nog iets meer 'hulp' nodig. Maar in alle rust krijg ik hem altijd weer mee.


Rijden was aan het begin nog best moeilijk, hij was zoveel heter dan Duncan was, zo'n ander type paard... Maar onder begeleiding van zijn oude eigenaar (die zelf op hoog niveau actief is) werden we meer en meer een team. Eind augustus zijn we onze eerste wedstrijd gestart. Gelijk twee dagen voor de vuurdoop. Van de vier proeven die we reden in de B, werden we 3x eerste, en hadden we gelijk 8 winstpunten in the pocket...

Afbeelding

Afbeelding

Kort daarna starten we nog een keer op gras. Dit ging moeizamer, we vonden beiden de ring wel erg klein :') Ik was zelf niet erg tevreden, vooral over mijn eigen rijden. Wat liep ik te k*tten. Alsnog 1 keer eerste, en in totaal 2 winstpunten, dus L1 startgerechtigd!

Afbeelding

Omdat hij de B zo makkelijk deed, ben ik maar gelijk naar de L1 gegaan. En wederom liet Fantast zien dat hij dit met twee hoefjes in de neus kon. Het eerste weekend hebben we twee weken geleden gedaan, waar we wederom 3x eerste werden, en met 7 winstpunten naar huis gingen... Dit weekend starten we weer twee dagen. Ik vind dit zelf erg prettig werken, en Fantast kan het aan. Daarna krijgt hij lekker een herstelweekje met veel vrije dagen en longeren.
Ik ben me bewust dat hij jong is, dus waarschijnlijk starten we in november misschien nog 1 keer, december niet, en dan januari eens in de L2 rondkijken... M vind ik echt nog een stap verder, hij is nog jong en wiebelig, dus hij krijgt alle tijd.
Ik rij hem nu maximaal 4 keer per week, en daar doet hij het prima op.

Met dit vriendje kan ik nog wel een tijdje verder!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Freki
Berichten: 213
Geregistreerd: 15-05-15

Re: Opvolger liefste Duncan: meet ESC Fantast!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 14:33

Knappertje!!

Zo te horen gaan jullie het nog ver schoppen!

LisaVH96

Berichten: 183
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 14:34

Ik moet zeggen dat het wel aan zn hoofd te zien is dat het een draakje kan zijn. Maar hij ziet er super leuk uit. Veel succes samen

Babootje

Berichten: 26239
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Opvolger liefste Duncan: meet ESC Fantast!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 14:54

Leuk paard (die handstand moet ie maar niet ohz doen := ) Veel succes!

CalvinenGino

Berichten: 3482
Geregistreerd: 25-09-09
Woonplaats: Berg aan de Maas, Zuid-Limburg

Re: Opvolger liefste Duncan: meet ESC Fantast!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 15:31

<3
Fantast! Al op korte termijn een super team!
Gaat jullie een mooie toekomst tegemoet!
Nu ff KM maken, dan ff rustig aan en doortrainen en dan weer helemaal Shinen in het L2 en hoger {:}

Lon83

Berichten: 801
Geregistreerd: 01-02-10
Woonplaats: Nijmegen

Re: Opvolger liefste Duncan: meet ESC Fantast!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-15 18:23

Dank :) Die handstand doet hij gelukkig doorgaans niet onder het zadel nee! Al heeft hij me 1x op een rodeo getrakteerd... Maar dat is vergeven en vergeten... :(:)

lovebente
Berichten: 259
Geregistreerd: 28-03-11
Woonplaats: Klein dorpje nabij Groningen

Re: Opvolger liefste Duncan: meet ESC Fantast!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 14:04

Wat een leuk paard! Jullie zijn een leuk team! Ik zag in je profiel dat je bij Stal de Boer staat in Siddeburen? Ik woon zelf in Overschild met M'n Fjord Bente, Hahah. Toevallig allemaal!! :)

Lon83

Berichten: 801
Geregistreerd: 01-02-10
Woonplaats: Nijmegen

Re: Opvolger liefste Duncan: meet ESC Fantast!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-15 14:35

Nee sta daar niet meer, was voor mij te moeilijk omdat mijn vorige paard daar stond. Heb dus een andere stal gezocht (met ook nog een binnenbak)

Lon83

Berichten: 801
Geregistreerd: 01-02-10
Woonplaats: Nijmegen

Re: Opvolger liefste Duncan: meet ESC Fantast!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-15 14:40

Afbeelding

Niet ons beste wedstrijdweekend, met dank aan spanning, trailerlaadissues, en een baas met een snotkop, maar we zijn 4 winstpunten en een prijsje rijker!

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Re: Opvolger liefste Duncan: meet ESC Fantast!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 15:35

Fijn hoor Lon, zoals het nu gaat!
Hij wordt vanzelf constanter in gedrag :)

Jessix

Berichten: 16430
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Opvolger liefste Duncan: meet ESC Fantast!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 15:42

Wat fijn dat je weer een vriendje hebt gevonden! Heel veel plezier en geluk samen.

johanna84
Berichten: 614
Geregistreerd: 24-01-07
Woonplaats: eygelshoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 08:09

Fantast is echt een leukerd <3
het is je gegund om zo'n knap nieuw vriendje te hebben.
+:)+