Ik, [naam], heb jullie hulp nodig.

Mijn baas heeft mij een paar maanden geleden verhuisd, naar een plekje "dichter bij huis"? Hoezo dichter bij huis, ik ben toch altijd thuis?
Ik snapte er helemaal niks van, en kijk is wat ze mij allemaal aangedaan heeft?!
Van een mooie pensionstal sta ik ineens "in de tuin"...
Ik ben benieuwd naar jullie mening, want zeg nou zelf, dit is tè min voor mij toch?

...En mijn buitenbak nu is ook nog is veel en veeel kleiner...

De stevige asfaltweg voor het mule zand...

Mijn fijne, warme box voor een koude, open stal...

Een wei die ik met 26 andere mocht delen, naar een wei helemaal voor mij alleen...
(Okee, en m'n maatje, maar het is wel MIJN wei, en twijfel daar absoluut niet aan)

Ik heb teveel ruimte, moet teveel in de gaten houden... - View My Video- Zjoefff
...Alleen staan hier bomen in de weg, en met de regen laat ze ons ook nog is gewoon buiten staan...

En dat wil ze ook nog is dat ik zelf m'n stal in loop... Pff
View My Video - Opgevoed paard
Ze heeft zelfs mijn mooie stand ingewisseld voor een of andere raar iets dat ze steeds "blijf maar gewoon staan" noemt en ik nergens kan zien

In plaats van fijn rondhobbelen, wil ze ineens fanatiek dressuren en springen, want "daar heeft ze nu weer tijd voor?"

En dan sleept ze me ook nog is regelmatig mee naar dat zandpad - View My Video - oortjes erop en gaan!
En dan dat leuke rondje waar ik altijd rond mocht rennen, heeft ze ook nog is ingewisseld voor een groot open veld en mij helemaal ingebonden met touw en een roze ding...

En van mijn mens wordt ik ook gek, die weet ook niet wat ze wilt...
Die gaat van oranje naar roze naar rood naar blond

Maar wat ik nog het ergste vind, en mijn baas stiekem af en toe ook...
Ons "alles kan binnen", ingewisseld voor nu "alles moet buiten"

Zoals jullie vast wel begrijpen, is dit voor mij niet vol te houden zo

Gelukkig heb ik al allerlei manieren om mijn baas terug te pakken

Maar stiekem, stiekem hou ik wel van mijn baasje hoor!
En zij gelukkig ook wel van mij, al maak ik het d'r niet altijd makkelijk

Toch nog wel even voor de duidelijkheid

Op onze oude stal hebben wij het prima naar onze zin gehad.
Ik heb er 4 jaar met plezier gereden en ruim een jaar met [naam] gestaan.
Wegens verschillende omstandigheden (oa reistijd) zijn wij verhuisd, en nu zou ik niet anders meer willen