Lady Liberty (v. Hamilton), officieel Madammeke, van 21 jaar oud en haar veulen Don Winchester (v. Don Cremello du Bois) van toen net 5 weken oud.
De 9e hebben we de paarden geprobeerd te wassen. Liberty was prima te doen, maar de kleine was het er niet zo mee eens. Knotten was het zelfde verhaal, dus het zijn uiteindelijk hele geïmproviseerde knotten geworden.

Maar, ze zagen er wel knap uit!
Volgende dag vroeg vertrokken. Om 8 uur waren we al daar op het terrein. De kleine moest als eerst de ring in. Samen met zijn grote broer zat hij in een rubriek.

Monster dat het is, moest hij uiteraard de baan uit rennen.

Samen met zijn grote halfbroer.

Ik ben super trots op de kleine. Hij heeft een 2e premie gehaald, maar heeft zich super goed laten zien. Heeft zich super gedragen, dus ik ben helemaal tevreden.
Qua commentaar is hij te beknopt, korte hals en weinig flegmatiek en elastische bewegingen (zeg ik dat zo goed..?)
Ik zie een super nette middendraf en een keuring die net iets te vroeg is geweest.
Ik ben super trots en daar gaat het om!
Uren nadat ukkie was geweest, was het tijd voor mama. Zij zat met 6 andere paarden in de rubriek, waarvan zij de oudste was. Ik had haar voornamelijk ingeschreven om te kijken wat een jury van haar zou vinden. Met de verwachting met een laatste prijs naar huis te gaan.

Uiteindelijk bleek mama wat meer in de smaak te vallen dan ukkie. Zij is 3e geworden van de 7. Heeft een eerste premie gekregen, en mag dus naar de nationale keuring op 8 augustus. Ik en mijn vriendinnen die er bij waren, waren compleet verbaast. Niet gek natuurlijk als je met een 21-jarige tussen (voornamelijk) 4-jarigen loopt.
Wat ben ik trots! Doet ze gewoon even.

Op naar de nationale keuring dus. Ben benieuwd wat ze daar van haar vinden.