Sommige bokkers weten het misschien nog wel.. Vandaag is het precies een half jaar geleden dat mijn mini-maatje Sammy is verongelukt (voor het hele verhaal: zie onderschrift)..
Na het ongeluk stond mijn andere mini-man Bikkel met zijn grote vriendin Anneloes en haar maat Noby, maar hij miste iets.. Hij miste een maatje van zijn eigen grootte.. Zoals hij met Sam kon spelen, kon hij niet spelen met de grote paarden... Mijn kleine baby was ongelukkig en dat wilde ik niet!
Maar een nieuwe mini? Was dat niet veel te vroeg? En Sam dan?
Telkens als ik op de boktmarkt of marktplaats ging kijken naar een mini, voelde ik me zó schuldig tegenover Sammy.. Alsof ik hem zo snel kon vergeten.....
En toen kwam daar dat lieve berichtje.. Twee lieve berichtjes eigenlijk: één van Twinklestar@bokt en één van Sandra3235@bokt.. Cheveyo mocht door omstandigheden weg, maar alleen naar een vijfsterren huisje.. Na het lezen van Sammy's topic dachten ze dat hij die bij mij kon vinden..
Alles voelde meteen onwijs goed, er was geen haast met de verkoop en zo kon ik langzaamaan wennen aan het idee van een mini-man erbij. Ook kon ik Cheveyo (en z'n eigenaren

Dus na dit:

En dit

Was de keuze natuurlijk snel gemaakt.. Cheveyo zou van mij worden...!
Na een eerste mislukte poging kwam het mannetje op 14-05 naar het mooie (

Ondanks dat ie al een tijdje door het leven ging als ruin, werd hij smoorverliefd op mijn merrie.. En Anne ging gewoon voor hem liggen...

Maarja.. Als je zo'n lekkere merrie hebt, accepteer je natuurlijk geen indringers.... Dus tegen Bikkel deed hij zo:

Gelukkig kent Bikkel een trucje: Gewoon achter Anne gaan staan en Anne beschermt je wel.......
Het Bikkel-jagen was dan ook al snel over.. Anne verloor haar interesse in de nep-hengst en de rust is wedergekeerd...
Dus inmiddels gaat het zo:

Onze eerste boswandelingen zijn al een feit:

Hij doet het erg knap en vindt de wandelingen erg gezellig.. Maar het allerliefste doet hij dit:

Dat is ook de reden dat mijn camera al vol staat met dit soort foto's:

Maar dat hebben we opgelost........... Nu maken we maar selfies...

Ik ben ontzettend blij met dit mooie mannetje

Wat vinden jullie van mijn knappe mini-man?
Groetjes Jacyntha