Boktpony verkiezing 2004

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 21:35

wel dan selecteer ik...uhm ff kieze hoor of mijn eigen crack, of 1 van mijn bijrijdpony's. Heb eigenlijk maar van 1tje een mooie foto op deze labtop staan en aangezien ze allemaal helemaal toppie zijn selecteer ik:

wedstrijdnaam: Mistral Jinx
roepnaam: Fritske
leeftijd: 4 jaar
ras:NRPS (v=Milton)
hoogte: 1.48 m(D-pony)
ik heb hem zelf zadelmak gemaakt, verder aangereden en hij loopt nu B dressuur met succes, helaas kan hij niet veel mee op wedstrijd, omdat hij een druk leven heeft Knipoog . Nee serieus hij kan niet vaak mee, omdat hij ook aangespannen loopt, in het 2-span, samen met z'n halfbroertje(s) (we hebben 3 halfbroertjes op stal) hij loopt dus ook wedstrijden in het 2-span, dat gaat super goed. In het voorjaar gaan ze alweer Klasse 2 starten (na 1 seizoen klasse 1). Verder kan hij ook goed springen, is hij braaf op de bos en kan ik er veel mee. Ik vind hem een mooie, lieve, goed gebouwde en bewegende pony. Ook kan hij onhandig zijn of pech hebben, hij is al eens in het prikkeldraad belandt, van de vr8wagen gesprongen + gewond, in de wei iets geks gedaan, dat hij een grote gapende wond had die gehecht moest worden.

Afbeelding

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 21:46

ik nomineer Junta

merrie van 9 jaar oud.

Afbeelding

kijk verder anders in me profiel.Tong uitsteken dat mag toch wel Tong uitsteken

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 21:51

en wil sharir ook even opgeven..

ruin van 9 jaar oud.

Afbeelding

sHaKiEjLaVeR
Berichten: 1432
Geregistreerd: 20-06-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 21:58

ik wil Shakie opgeven, Lovers

Naam: Milkshake
Bijnaam: Shakie, Shake
Ras: Fjord
Leeftijd: ong 9 jaar
Geslacht: Ruin
Eigenaar: Gilles ( Eigenaar van Manege de Molenkamp )
Met poetsen: Met poetsen in de stal, vind die alles best, als je m strak vast zet, gaat die zich vervelen, omdat hij dan wil eten, dit ook als je m in een gang aan twee touwtjes ( links en recht s ) vastzet, als je z'n hoeven uitgaat krabben, is die wel lief, hij geeft ze voetje zo, maar, als je aan z'n been voelt, of wil uitkrabben, gaat die of aan je kont kriebelen, of in je haar, maar hij bijt niet!

Met Opzadelen: is die wel lief, handig is bij hem wel om eerst z'n hoofstel om te doen, want anders wil die nog wel is omdraaien, of weglopen, maar hij trapt niet!!

Met Opstappen: Meestal wil die niet dat je opstapt, dan gaat die achteruit lopen, of juist vooruit, maar hij bokt niet ofzo...

Met Buitenrijden: Is die erg lief! Meestal gaat die best hard, maar hij rent nooit zo heel erg hard, maar hij bokt dan meestal ook wel.
Ook probeert die altijd om gras te eten..

Met rijden: Hij is soms best schrikkerig, dan schrikt die echt overal van, bijv: als er een blaadje weg waait, dan schiet die ineens op zij, en soms is die best bokkerig ( als die fris is vooral, dan steekt die ze hooft tussen ze benen en bokken )...

Met galloperen, hij spring niet makkelijk aan, want dan doet die een stap in galop, en dan zit die ineens weer in draf, en heel vaak, in een hoek stopt die ineens en draait die zich om...

Met draven: is die meestal wel lief, maar, als je bijv achter iemand zit, en je wil een volte maken, wil die niet...en als je bijv in middendraf gaat, wil die gaan galloperen...

Met stappen: Met Stappen is die wel lief, alleen niet als die erg fris is, want dan wil die rennen, en bokken....

Met afzadelen: Is die erg lief, alleen niet als die eten heeft, dan wil die zo snel mogelijk eten!!

Met wandelen op het erf: Is die meestal wel lief, maar hij wil meestal wel gras eten!!

Met afspuiten: Is die niet druk, hij is niet bang voor water, hij wil alleen niet altijd stil staan

Met Naar de Wei brengen: Hij wil zo snel mogelijk in de wei zijn!!!

Nou dit was het zo'n beetje, Ik hoop dat de foto het doet, anders probeer ik het een ander x nog wel:
Afbeelding

MelodyT

Berichten: 3246
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 22:00

hierbij geef ik ook Katowice op..
Katowice (vader Gomel ox/moeder Angie vd Teugenaar)
13jaar oud
1.46groot
N.R.P.S heeft keur predikaat
waarom ze moet winnen:omdat ze mn lieve schatteke is en al 7jaar lang mn beste maatje is..Ze heeft ieder jaar(7jaar lang)een stel mooie veulens gekregen en vandaar dat ik op haar ook erg trots ben want ze heeft me ook nog eens een prachtige merrie geschonken(melody)!
Afbeelding

_Angelique_

Berichten: 2361
Geregistreerd: 05-12-03
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 22:06

Ik Nomineer FLEUR

Naam : Fleur
Stamboek naam : Sushi Van Liemeer
Geboortedatum : 1-5-2002
Schofthoogte : 88cm (nu dan maar ze is nog niet uitgegroeid)
Ras : Shetlander
Geslacht : merrie
Karakter : Fleur is heel erg lief als ze je goed kent en ze je aardig vind beschermd ze je Haha! Laatst van de zomer was er een Ram in het land en die probeerde elke keer mij een ram te geven en dan ging Fleur voor me staan of rende achter het schaap aan... Ze is een echte knuffel kont.. Ze is nog heel jong.... 1 Mei word ze 2 jaar... Dus ze is nergens voor beleerd en het is gewoon een Schatje..
Vader : Master Van Liemeer
Moeder : Merel Van Liemeer


Afbeelding

=xxxxxxxxxxxxxx= Jes Angelique
Laatst bijgewerkt door _Angelique_ op 01-01-04 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 22:12

Ik nomineer Valentina:

Valentina is een merrie van 22 jaar!
Ik nomineer haar omdat ze heel veel voor me betekend!
Ik heb vorig jaar echt een rot tijd gehad, en zij was eraltijd voor me.
Ze is al 22 maar gedraagt zich als een 5 jarige, zeker nu ze geschoren is.
Vroeger heeft ze M dressuur gelopen met haar eigenaar Nathalie.
Nathalie rijd nu 2 paarden van de stal eigenaar en ik doe Valentina, ik rij ook wedstrijden met haar we zijn nu B+4
We starten gewoon voor de lol en ze vind het te gek!
Springen vind ze helemaal geweldig maar dat doen we niet meer voor haar oude beentjes Knipoog
We hebben samen al zovel over wonnen!! ze heeft echt een trailer trauma gehad durfde nooit meer de trailer op, haar baasje durfde het totaal niet meer aan.
Met veel vertrouwen en geduld gaat het goed! ze laat zich niet meer omvallen we gaan nu weer veilig op stap en het gaat perfect!! Lachen
We zijn zelfs in de zomer naar Friesland geweest op vakantie.
Valentina kon dan ook nergens anders staan, ze raakte dan volkomen in paniek probeerde uit te breken enz.
Op vakantie is dat ook met die zelfde vertrouwen perfect gegaan Lovers ik vind dat ze wel een eerste plaatsje verdiend!! Ach gut

Afbeelding

_Emma_

Berichten: 6275
Geregistreerd: 18-04-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 22:13

Ik geef Walter op Lachen

Afbeelding
Walter is een welshpony van 15 jaar oud.
Het is een schat van een pony, 1.15m hoog dacht ik, een ruin.
Het is mijn exverzorgpony (helaas Verdrietig ). Hij rijdt erg fijn, alleen is erg pittig. In de box is ie superlief, en aan een halster met wandelen bijvoorbeeld ook, dan doet ie niks.
Hij heeft wel een paar streken, bijvoorbeeld onder het touw door uit het bakje schieten zodat ik hem weer mocht gaan vangen Schijnheilig
Maar voor de rest is het superlieve pony!

Arwennn

Berichten: 2061
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 22:17

naam: Henk(ieehh)
ras: haflinger
hoogte: 1.44 m
leeftijd: 3,5 jaar
vind het leuk om te springen en buiten te rijden maar ook in dressuur doet hij al heel erg zijn best.. hij kan zelfs al wat aan de teugel Lachen

Afbeelding

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 22:20

Ik nomineer: Vico
Roepnaam: Vicotjuhhh
Leeftijd: 19
Ras: vanalles doormekaar!
Geslacht: (Nee hij leeft nog Tong uitsteken )Ruin
Hoogte: Weet ik niet

Vico is mijn lievelingspony!
Het is een schimmelruin van 19 jaar!
Hij werkt al jaren voor Manege 't hetjen in Stein(Limburg) en maakt er heel wat mee!
Hij word voor heel wat gebruikt..zoals voor sinterklaaspaard ofzo!
Hij heeft tijden gehad dat ie niet at en alleen maar lag in zijn stal...daar is hij weer een beetje bovenop maar soms heeft ie het nog!

Hij moet boktpony 2004 worden omdat:
-Hij elke donderdag (geloof ik) met gehandicapten op zijn rug rond loopt en die kinderen zo dus een vd mooiste dagen van hun leven geeft!
-hij al jarenlang als sinterklaaspaard word gebruikt!
- hij al jarenlang voor de manege werkt!
Lief Lovers
Afbeelding

love_nadira

Berichten: 1224
Geregistreerd: 07-12-03
Woonplaats: groesbeek.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 22:36


ik nomineer nadira


Roepnaam: nadiraaaaa...
Leeftijd: 10
Ras: kijk maar onderaan..
Geslacht: merrie
Hoogte: 1.50

nadira is in geschreven in het nrps stamboek..

moeder: fanny dat is een trekpaard..

vader : rks haziz dat is een volle arbier..

karakter : wil veel doen.. springen vooral..
en door de wei scheuren..


..:: *(( foto's ))* ::..


Afbeelding

Afbeelding

OK dan! dit is echt een super pony! OK dan!




roylinde
Berichten: 3144
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Haulerwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 23:02

hihi ik geef tuurlijk royena op, de geweldigste en bijdehandste fjord die ik ooit tegen ben gekomen vandaar dat ze ook van mij is Haha!

naam; royena
ras; Fjord
vader; myarstine
het beste in; slopen (teugels, deken en jassen)
en knuffelen.
het beste bokpaard omdat ze gewoon geweldig is
Afbeelding Haha!

ACSM

Berichten: 1950
Geregistreerd: 09-08-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 23:11

Ik nomineer mijn haflinger Mazzel (stamboeknaam Willie).
Mazzel is 5 jaar, 1.51 m. en is Duits gefokt. Het is het ouderwetse type haflinger, maar toch elegant.

Ik was op zoek naar een haflinger en zag hem op internet staan, op de foto was ik meteen verliefd en wist...dit is hem!! Ben wezen kijken en hem hem meteen gekocht. Had nog niet eens een half uurtje gereden, maar wist het meteen, dit wordt mij haf....

Toen ik hem net had, kon hij eigenlijk niks, nog niet eens galoperen in de bak. Nu, een half jaar verder, gaat het heel goed. Hij leert snel en zijn pas begonnen met wedstrijden rijden.
Het is echt een lieverd die graag voor je wilt werken.

Hij betekent alles voor mij en is echt voor mij, mijn TOPpony/paard!!

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door ACSM op 01-01-04 23:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Mizz_mol

Berichten: 1619
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 23:19

er zijn wel veel haffies zeg!

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 23:19

Buitenzorg schreef:
Ik nomineer Berdientje van Berdientje. Berdientje is een superleuke, eigenwijze vosbonte shetmerrie van 1.04 hoog.

Ze is nu 10 jaar oud en al meer dan twee jaar in het bezit van Noortje. Berdientje doet het super als kinderles-pony op de manege en tuft er ook nog vrolijk op los met Noor op der rug! Kortom, Dien Lovers

Foto volgt!


Kan mijn bericht niet meer wijzigen, daarom hier de foto van Berdientje:

Afbeelding

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 23:21

Ik nomineer Mander van Buitenzorg.

Mander is een 6 jarige haflingerruin van Maestro v/d Bosrand. Hij is 1.40 hoog. Hij heeft afgelopen jaar een 1B premie gekregen op de keuring. Hij heeft ontzettende mooie manen en staart.

Mander is een ontzettend lief beest. Ik ken hem nou ruim een jaar en ik wordt steeds gekker op hem Haha!

Hij is western gereden en hij pikt het heel goed op. Af en toe is het een draak, maar uiteindelijk is hij toch wel braaf Lachen

Afbeelding

Toen Mander bij Esther kwam zag hij er niet uit. Mager, dunne maantjes, (in vergelijking met nu) korte voorpluk. Hij is in de tijd dat Esther hem heeft zo ontzettend opgeknapt. Het is echt een ontzettend lekker ding. Lovers

(Zo is de naam van 'de pony' wel goed duidelijk he? Knipoog )

chanickyo

Berichten: 2050
Geregistreerd: 11-02-02
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 23:24

Ik nomineer ook nog Chanickyo

Naam Chanickyo
Ras nrps
Hoogte ronde de 1.43
Vader Condor Ox

Ik nomineer Chanickyo omdat het mijn lievelingspony is. En hij nu al bijna 2 jaar verkocht is, 7 februari om precies te zijn. Ik mis hem nog steeds heel erg. En hij staat in Boskoop dus ik kan ook niet heel vaak langs.

Toen hij verkocht werd is hij een tijdje door een meisje gereden, hij is ongeveer 4 jaar manege pony geweest. En kon af en toe gemeen bokken, en beet weleens.

Foto komt later

[img][/img]

De kwaliteit van de foto is niet heel goed, maar deze foto betekent voor mij het allermeest.

Sirius_

Berichten: 10951
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 23:32

Als ik nog een pony mag nomineren, bij deze, anders heb ik niks geplaatst (Ik nomineer namelijk in ieder geval Shiraz)
Beetje laat, maar ik had geen foto's, alleen nu, tnx to elena!
Pambri.
Is mijn eerste echte lievelingspony geweest. Ik zag haar staan toen ze bijna 3 was en werd ingereden. Rond die tijd stond ze in een hoekje in de wei en werd ze in elkaar getrapt door een ander paard. Vond ik zo sneu! Zodra ze in stal stond was ik even bij haar langsgegaan, en gelijk verliefd. Ik reed in halfgevorderd, en pam was een vergevorderde pony (toen). Op een dag was ik met een vriendin mee, en pam zou voor de eerste keer in gevorderd mee rijden. Ik heb haar 2 uur lang gepoetst, en toen gezadeld. Maar het meisje die haar zou rijden kwam niet opdagen. Toen ben ik naar de instructrice gegaan om te vragen of ik in haar plaats mocht. Ik heb nog nooit zo lekker gereden, al viel mn cap steeds af Haha! omdat hij te groot was. Ik heb ook een wedstrijd gereden op haar en ben laatste geworden. Juryhokjes zijn best eng!! Maar goed, ze staat nu blijkbaar op bentwoude, toen ze weg ging was ik al van paardrijden af. Maar het blijft mijn schat Lovers love you Afbeelding

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 23:38

'Toch dan maar mn eigen paardje.
Schaffelaars Miles
Hij is een tienjarige en zit vol streken, zoals je op de foto kunt zien.
Het is echt een heerlijk beest met geen enkel kwaad in zich, maar wel een hoop humor.
In de beginperiode heb ik het met hem erg moeilijk gehad omdat hij maar niet wilde luisteren, inmiddels 2,5 jaar later, na veel gevecht en gehuil is hij toch aardig braaf geworden, soms iets te braaf, maar als ik dan een steekje laat vallen, laat hij merken dat hij echt nog wel streken heeft.
We rijden wedstrijden met dressuur, we zijn nu L1, springen beginnen we even nog niet aan, de foto maakt de reden wel duidelijk.
Afbeelding

capopjekop

Berichten: 30655
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 23:41

ik nomineer mijn pony AMBER

AMBER
5 jaar
1,37
vuilnisbakkenras met wat welshbloed.
in de zomer een mooie palomino, in de winter bijna een schimmeltje
ik heb haar als 1/2 jarig veulen op een veemarkt gekocht. ze heeft een super lief karakter en dat vinden veel mensen. ze vind alles leuk, maar het liefst buiten racen of s zomers beetje pootjebaden. ook een hindernis is geen probleem en ze loopt nu netjes een b/l proefje. ik zou liegen als er nix mis is met haar: ze kan nogal een krengetje zijn naar andereponys.

Afbeelding

ankie1

Berichten: 1067
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Geboren in naarden en aktief in Gooi en omstreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 23:41

Afbeelding
ik nomineer HELLAS, een newforestxwelsh zijn vader is frisian forest marco polo. het is een ruin van 13 jaar en 136 hoog.
Hellas heeft een tijd in de manege gelopen maar werdt daar niet echt gelukkiger van dus nu staat hij bij mij op stal en loopt elke dag een uurtje,het maakt niet uit wie je er op zet,een beginner van 50 cm hoog of een vergevorderde ruiter Hellas vindt alles goed en is ook altijd even lief! hij springt als een tijger en stopt nooit! een ECHTE HEER die nu lekker van zijn welverdiende rust geniet Haha!

capopjekop

Berichten: 30655
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 23:51

ik nomineer Grietje van de polderhoeve
roepnaam grietje
shetje
4 jaar
0.91m
heb ik als 2 jarige van de veemarkt
ze is net onder het zadel en haar grootste hobby is eten. ze is een kampioen uitbreken en onschuldig kijken.

Afbeelding
op deze foto is ze niet gepoets Bloos! en we hebben heel hard gerent *LOL*

karleylover

Berichten: 484
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: Leidschenveen (Den Haag)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 23:54

Ik nomineer mijn fjordje TJELLE

Afbeelding

Hij is voor mij zo geweldig omdat ik na de dood van mijn vorige fjordje dacht dat mijn leven vergald was en dat ik nooit meer een ander paardje leuk zou vinden...een nieuw paardje moest dus wel HEEEEL LEUK zijn dat ik hem wilde...en toen ik tjelle zag was ik gewoon verkocht..!!

hij is onwijs eigenwijs...en is ook goed in je voor de gek houde...zo vind hij het geweldig om gewoon over de sloot heen te springen enz...maar voor de rest een super lief knuffel paard die graag voor je wilt werken Haha!

dosator
Berichten: 225
Geregistreerd: 14-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 23:55

Sorry, Antonio Banderas is naar boktpaarden verkiezingen verhuisd.
Laatst bijgewerkt door dosator op 02-01-04 00:37, in het totaal 1 keer bewerkt

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 00:08

Ik nomineer natuurlijk BAS

Ras : Shetlander
Leeftijd: 8 jaar
Stokmaat: 1.10
Geslacht: Ruin
Ouders: Onbekend

Bas is nu ruim 2 maanden in mijn bezit en in die korte tijd heeft hij mijn hart compleet gestolen.
Nu Maffick weg is vult hij het lege gat op, ik ben erg blij met hem.
Hij heeft al zoveel dingen geleerd nu hij bij mij is en pakt alles goed op ondanks zijn angst. Hij doet erg zijn best.
Van een trillend rietje is het nu al een enorme lieve,grappige knuffelpony geworden en we gaan zeker door om een geweldig leuke tijd met elkaar te hebben!

Afbeelding