Boelie voor en na...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CaVaLaPhoto

Boelie voor en na...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-15 22:02

... een goeie borstel- en knipbeurt.

Momenteel zijn we hier wat vaker bezig met zijn Shettenvriendje Amigo, omdat hij nou eenmaal bereden wordt door zijn ruitertje en dus ook vaker in de hand komt. Daarnaast wilt Boelie nog wel eens gekke grapjes uithalen die gevaarlijk kunnen zijn met gladde ondergrond, dus meneer stond al een tijdje te niksen. Poetsen had eigenlijk nooit zin. Deed ik wel eens af en toe, maar na een half uur is meneer weer net zo smerig. Hij rolt graag, liefst in zo nat en diep mogelijke plas modder.
Maar vandaag besloot ik het longeren weer op te pakken en na het longeren meneer eens even goed onder handen te nemen. Even wat winterhaar er uit borstelen en zijn manen en staart weer in orde maken. Ik ben benieuwd hoe hij er morgen weer bij staat :')

Foto's zijn telefoonkwaliteit, dus verwacht er niet te veel van :P

BullForce | New Forest Pony | Ruin | over 6 daagjes 3 jaar :D | Kantje's Bolivia (v. Linde's Rob) x Oosterbroek François

De voor-foto's
1. Vooraanzicht
Afbeelding

2. Zijaanzicht
Afbeelding

Het viel nog mee hoe hij er uit zag deze keer, want hij kan het ook zo bont maken:

3. Zijn topic afgelopen november: [ITP] Moddermonster...
Afbeelding

En de na-foto's.

4. Meneer dacht er het zijne van...
Afbeelding

5. Zij-aanzicht
Afbeelding

6. En zijn andere zij-aanzicht
Afbeelding

7. Enkele plukken van zijn kortgewiekte manen
Afbeelding

En weer terug in de bak/paddock bij toekomstige mama Bo, die verderop staat te eten.

8. Meneer onschuld...
Afbeelding

9. Als ik fleem, krijg ik dan wat lekkers?
Afbeelding

10. Nee? En als ik lief kijk?
Afbeelding

Vooruit dan maar, heb toch maar wat gegeven na het vragen van een kusje :P

11. Tot slot nog de schade bij elkaar geharkt. Viel mij eigenlijk wel mee achteraf.
Afbeelding

En ja, ik ben nog zoekende naar een goeie manier om hem vast te zetten, zo ook vandaag. De touwen heb ik vandaag al meerdere keren anders, strakker, hoger, etc. vastgemaakt. Er zou ooit iets voor vast komen dat altijd goed blijft zitten, maar dat duurt nog ff. Aan 1 touw vaststaan snapt meneer niet en raakt dan in paniek als hij alle kanten op kan, maar niet weg kan. Twee touwen vast is voor hem duidelijker en minder stressvol.

neleehx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 23:54

Knappe Boelie! Is ie al drie? Waauw :o Ik weet nog toen je 'm pas kreeg :o
Tijd gaat snel! Alleen de ruiftijd lijkt langzaam te gaan :} Geniet van het vol haren hangen! Paardjes houden ervan gepoetst te worden als ze verharen :p *Hint van Boelie :}*

PureSG

Re: Boelie voor en na...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 00:53

Leuk om zo dat verschil te zien! Ik ben benieuwd hoelang ie schoon blijft. :')

CaVaLaPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-15 08:06

@ neleehx
Hij heeft nog 4 daagjes voor hij echt 3 is :P Maar inderdaad, tijd vliegt. En voor mijn nieuwsgierigheid mag het ruien idd nog ff net wat sneller gaan :))
Boelie had die hint van het poetsen al lang en breed aangegeven door meerdere keren mij te stalken en met z'n bovenlip te kriebelen. Zo van, *kriebel kriebel* en nou terug doen :')
Maar zo uitgebreid als donderdag had ik em eerder niet geborsteld. Vond ie wel lekker ondanks het stil staan :P

@ PureSG
Ik heb hem gisteren niet van heel dichtbij gezien, aangezien we gisteren voorbereidingen hadden getroffen voor iets speciaals dat we vandaag gaan doen met Amigo. Maar hij had een paar verdachte grijze plekken weer op z'n vacht, en zijn manen hingen ook weer alle kanten op >;)
Dus ik vrees dat hij toen ik vertrok alweer gerold had, binnen een uurtje. Nou nee, misschien nog iets langer, want ze hadden net weer voordroog gekregen, binnen 3 uurtjes :P

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 16:14

Wat ziet hij er goed uit!
Mistte hem al hier op Bokt :j