Momenteel zijn we hier wat vaker bezig met zijn Shettenvriendje Amigo, omdat hij nou eenmaal bereden wordt door zijn ruitertje en dus ook vaker in de hand komt. Daarnaast wilt Boelie nog wel eens gekke grapjes uithalen die gevaarlijk kunnen zijn met gladde ondergrond, dus meneer stond al een tijdje te niksen. Poetsen had eigenlijk nooit zin. Deed ik wel eens af en toe, maar na een half uur is meneer weer net zo smerig. Hij rolt graag, liefst in zo nat en diep mogelijke plas modder.
Maar vandaag besloot ik het longeren weer op te pakken en na het longeren meneer eens even goed onder handen te nemen. Even wat winterhaar er uit borstelen en zijn manen en staart weer in orde maken. Ik ben benieuwd hoe hij er morgen weer bij staat

Foto's zijn telefoonkwaliteit, dus verwacht er niet te veel van

BullForce | New Forest Pony | Ruin | over 6 daagjes 3 jaar

De voor-foto's
1. Vooraanzicht

2. Zijaanzicht

Het viel nog mee hoe hij er uit zag deze keer, want hij kan het ook zo bont maken:
3. Zijn topic afgelopen november: [ITP] Moddermonster...

En de na-foto's.
4. Meneer dacht er het zijne van...

5. Zij-aanzicht

6. En zijn andere zij-aanzicht

7. Enkele plukken van zijn kortgewiekte manen

En weer terug in de bak/paddock bij toekomstige mama Bo, die verderop staat te eten.
8. Meneer onschuld...

9. Als ik fleem, krijg ik dan wat lekkers?

10. Nee? En als ik lief kijk?

Vooruit dan maar, heb toch maar wat gegeven na het vragen van een kusje

11. Tot slot nog de schade bij elkaar geharkt. Viel mij eigenlijk wel mee achteraf.

En ja, ik ben nog zoekende naar een goeie manier om hem vast te zetten, zo ook vandaag. De touwen heb ik vandaag al meerdere keren anders, strakker, hoger, etc. vastgemaakt. Er zou ooit iets voor vast komen dat altijd goed blijft zitten, maar dat duurt nog ff. Aan 1 touw vaststaan snapt meneer niet en raakt dan in paniek als hij alle kanten op kan, maar niet weg kan. Twee touwen vast is voor hem duidelijker en minder stressvol.