Taz is 10 jaar en zijn hele leven dekhengst (sectie C) geweest, goedgekeurd bij verschillende stamboeken (ik heb daar geen verstand van verder, hoor!).
Als dekhengst stond Taz altijd alleen. Omdat Taz dit jaar niet echt meer veel dekte en er verder niets mee gedaan werd is hij zich gaan vervelen en enorm gaan schuren. Daarom heeft de vorige eigenaar besloten hem te verkopen als gebruikspony, en is hij geruind.
Bij mij is het de bedoeling dat hij samen gaat staan met mijn Welsh A hengstje Kyano (valk) en zijn vriendje Booster, welsh a ruintje (roan).

Natuurlijk moest dit een beetje voorzichtig aangepakt worden. Taz is pas 2 maanden ruin en niemand had een idee hoe sociaal hij zou zijn.

Kyano, die normaal heel mak, rustig en alles behalve hengst is maakte er behoorlijk heisa van

We zetten ze nu elke dag samen met begeleiding totdat we er zo'n goed gevoel over hebben dat ze gewoon bij elkaar kunnen staan.

Taz valt mij alles mee. Ik heb alle vertrouwen dat het goed komt. Hij heeft nog een paar van zijn 'hengsteneigenaardigheden' zoals de vorige eigenaar dit omschreef, maar, het is in basis een hele lieve pony heb ik zo het idee.

We gaan hem nu inrijden (hij is wel zadelmak maar niet echt gereden) en hij is beleerd voor de wagen, maar dat laatste pak ik pas op als ik die eigenaardigheden onder de knie heb.