Nieuwe pony iets anders als gepland maar super tof

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fotografie91

Berichten: 2447
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Drenthe

Nieuwe pony iets anders als gepland maar super tof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-14 21:43

Dinsdag was het weer zover de bekende Zuidlaarder paarden markt.
nou ben ik behoorlijk fanatiek aan het mennen gegaan met mijn A welsh merrie en was het idee om er een leuke spangenoot bij te vinden en ja vriendinnetje natuurlijk, aangezien wij allemaal grote paarden hebben vond ik het wel leuk om er een kleine bij te kopen.

Dus s'morgens vroeg naar Zuidlaren opzoek naar een redelijk moeilijk te vinden pony.
mijn pony Dilly (hier moet die bij passen)

Afbeelding

nou op Zuidlaren aan het zoeken en nou ja weinig in mijn type plaatje ik zocht een 2/3 jarige merrie die nog niks kende en zelfde type en papier uiteraard.
vindbaar waren enkel veulentjes en ja 1 onwijs gave hengst maar die was 11 dus dat word hem niet,
maar hij trok zo erg me aandacht dat ik er zo vaak bij langs ben gelopen.
hij was van de zelfde eigenaar als waar mijn andere welsh als veulen vandaan kwam.
nou toch uit eindelijk geboden maar nog niet eens geworden dus ik zeg we gaan weg hoor ik zoek wel via internet.

maar we zijn bij de auto en toch nog een keer de markt over zegt mijn moeder je krijgt spijt als je hem niet mee neemt....
dus ik ging steeds harder lopen want straks was die nu weg en ik sta bij de handelaar en ik zag hem niet dus ik zeg heb je hem nog?
ja hij stond verstopt achter een andere hengst.
en toch uiteindelijk maar mee genomen.
dus bij deze meet "Werner"

Afbeelding

Werner is nog veel te Dik maar zijn manen eraf gehaald en dekentje op en zo stond meneer s'avonds super stoer op stal

Afbeelding

er was verteld dat die beleerd was voor de wagen dus ja ach dan proberen we dat de dag daarna toch gelijk :P en ja hoor meneer liep zo weg met de kar en braaf nog compleet wennen aan elkaar maar we gaan de hele winter lekker trainen en dan hopen we volgend jaar (als ik ook een tuig heb) ze samen in het span te zetten.

Afbeelding

en dan nog het meest grappige mijn zus is behoorlijk klein en die wou telkens al op mijn andere welsh maar dat wou ik niet dus toen ik dinsdag met Werner aan kwam zei ze daar kan ik wel op nou ja dat mag natuurlijk wel :P dus zadeltje van de buren geleend en ja hoor het bewijs

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben zo onwijs blij met dit kleine mannetje en hoop volgend jaar lekker met hem te kunnen starten en misschien kan ik nog wat kindjes in de buurt blij maken met wat leuke ponylesjes op zijn rug :D
met paar weekjes gaan zijn ballen eraf en dan kan die lekker de hormonen kwijt en lekker relaxed worden :D

wat vinden jullie van mijn nieuwe topper?? :D
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 31-10-14 15:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Overmatige opmaak uit titel verwijderd

WowAmigo
Berichten: 4819
Geregistreerd: 22-07-05

Re: Nieuwe pony iets anders als gepland maar super tof :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 21:47

Ah leuk! Lijkt me leuk, zo'n projectje! Fijn dat ie dan inderdaad zo braaf is als ze zeggen!

Nicje87

Berichten: 9849
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 21:47

Wat een leuk ding! En super braaf zo te zien!

KyaraMyBest
Berichten: 475
Geregistreerd: 05-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 21:51

Leuk zeg! Ben benieuwd hoe ze het straks samen in het span gaan doen!

NoorWJ

Berichten: 271
Geregistreerd: 08-05-10

Re: Nieuwe pony iets anders als gepland maar super tof :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 21:54

Gefeliciteerd met je aankoop! Ziet er uit als een super leuk beestje! ^^ Moest wel even lachen om hoe jij 'castreren' beschrijft hahaha :=
Heel veel plezier met hem sowieso! :)

Noukie123
Berichten: 696
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Belgiƫ

Re: Nieuwe pony iets anders als gepland maar super tof :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 21:57

Gefeliciteerd hij is echt knap

Fotografie91

Berichten: 2447
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-14 22:06

WowAmigo schreef:
Ah leuk! Lijkt me leuk, zo'n projectje! Fijn dat ie dan inderdaad zo braaf is als ze zeggen!


Projectje kan ik het niet echt noemen hij is gewoon netjes aangereden geweest voor de kar en gewoon echt een hele fijne pony.
alles is gewoon flink roestig en kost even wat tijd om weer op te pakken haha :D
maar in deze coole pony wil ik die tijd en energie met liefde steken :D
en de handelaar waar ik hem van kocht vertrouw ik wel dat is echt een bekende met welsh pony's echt iemand waar ik mensen ook aanraad om bij te kopen en de volgende zeker weer vandaan gaat komen :D

Fotografie91

Berichten: 2447
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-14 22:07

NoorWJ schreef:
Gefeliciteerd met je aankoop! Ziet er uit als een super leuk beestje! ^^ Moest wel even lachen om hoe jij 'castreren' beschrijft hahaha :=
Heel veel plezier met hem sowieso! :)


dankje :)

haha ja zo zeggen wij dat altijd haha gewoon zoals het is die ballen gaan der af haha :)

princequillo
Fotograaf

Berichten: 2450
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Nieuwe pony iets anders als gepland maar super tof :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 22:36

Ah die heb ik zien staan! Wat leuk dat hij het zo goed doet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 22:40

Fotografie91 schreef:
WowAmigo schreef:
Ah leuk! Lijkt me leuk, zo'n projectje! Fijn dat ie dan inderdaad zo braaf is als ze zeggen!


Projectje kan ik het niet echt noemen hij is gewoon netjes aangereden geweest voor de kar en gewoon echt een hele fijne pony.
alles is gewoon flink roestig en kost even wat tijd om weer op te pakken haha :D
maar in deze coole pony wil ik die tijd en energie met liefde steken :D
en de handelaar waar ik hem van kocht vertrouw ik wel dat is echt een bekende met welsh pony's echt iemand waar ik mensen ook aanraad om bij te kopen en de volgende zeker weer vandaan gaat komen :D


Zo, dat is nog eens een fijne instelling! Werd er al wat moe van dat half bokt tegenwoordig 'projectjes' heeft die met een flinke poetsbeurt en wat rust en ritme al klaar zijn. En uiteraard allemaal zo vreselijk behandeld door de vorige eigenaar... Dit is geen projectje maar een super leuke pony! Ik snap dat je hem niet kon laten staan. ;) Veel plezier er mee!

Fotografie91

Berichten: 2447
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-14 22:47

Judith_ schreef:
Fotografie91 schreef:

Projectje kan ik het niet echt noemen hij is gewoon netjes aangereden geweest voor de kar en gewoon echt een hele fijne pony.
alles is gewoon flink roestig en kost even wat tijd om weer op te pakken haha :D
maar in deze coole pony wil ik die tijd en energie met liefde steken :D
en de handelaar waar ik hem van kocht vertrouw ik wel dat is echt een bekende met welsh pony's echt iemand waar ik mensen ook aanraad om bij te kopen en de volgende zeker weer vandaan gaat komen :D


Zo, dat is nog eens een fijne instelling! Werd er al wat moe van dat half bokt tegenwoordig 'projectjes' heeft die met een flinke poetsbeurt en wat rust en ritme al klaar zijn. En uiteraard allemaal zo vreselijk behandeld door de vorige eigenaar... Dit is geen projectje maar een super leuke pony! Ik snap dat je hem niet kon laten staan. ;) Veel plezier er mee!


ja een projectje is voor mij toch echt een verwaarloosde veel te dunne pony/paard die echt flink wat werk in gaat zitten en dan nog maar zien of het wat oplevert ;)

dit is idd gewoon een hele fijne pony die van een fatsoenlijke eigenaar komt die hem al netjes ervoor had staan maar gewoon wat roestig in het werk :) geen conditie en weer wat onwennig maar hij is het zeker waard :D

dankje wel dat gaat zeker goed komen :D

gerlindie

Berichten: 4640
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 23:00

Supergave pony!
En wat fijn dat hij zo braaf is.

Maar toch wil ik even zeggen dat ik je zus toch wat te groot vindlijken.
Ook zit ze door haar lengte nogal achterin het zadel, waardoor er op die plek veel meer druk komt dan dat er hoort te komen.
Nou gaat hij vast van dit ene keertje niet dood, maar ik zou hem toch liever voor de kar houden :D

WowAmigo
Berichten: 4819
Geregistreerd: 22-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 23:13

Fotografie91 schreef:
WowAmigo schreef:
Ah leuk! Lijkt me leuk, zo'n projectje! Fijn dat ie dan inderdaad zo braaf is als ze zeggen!


Projectje kan ik het niet echt noemen hij is gewoon netjes aangereden geweest voor de kar en gewoon echt een hele fijne pony.
alles is gewoon flink roestig en kost even wat tijd om weer op te pakken haha :D
maar in deze coole pony wil ik die tijd en energie met liefde steken :D
en de handelaar waar ik hem van kocht vertrouw ik wel dat is echt een bekende met welsh pony's echt iemand waar ik mensen ook aanraad om bij te kopen en de volgende zeker weer vandaan gaat komen :D


Ach ja, project is ook een groot woord idd, maar een beetje opknappen en een fijne sportpony van maken dan. Ik wilde gewoon een positief berichtje achterlaten :o

MelissaYM
Berichten: 508
Geregistreerd: 18-08-12

Re: Nieuwe pony iets anders als gepland maar super tof :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 23:19

Ik snap wel waarom je die niet kon laten staan :) wat een knappe jongen!

Fotografie91

Berichten: 2447
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-14 10:20

gerlindie schreef:
Supergave pony!
En wat fijn dat hij zo braaf is.

Maar toch wil ik even zeggen dat ik je zus toch wat te groot vindlijken.
Ook zit ze door haar lengte nogal achterin het zadel, waardoor er op die plek veel meer druk komt dan dat er hoort te komen.
Nou gaat hij vast van dit ene keertje niet dood, maar ik zou hem toch liever voor de kar houden :D


uiteraard is mijn zus te groot maar vind maar is een kind die erop past en hem kan uittesten dat is pas levensgevaarlijk!
ze heeft er nog geen 5 minuten opgereden en doet dat volgende week nog een keer als die braaf is heb ik een kindje verderop die hem door kan rijden!
uiteraard kan ik niet een kind van 10 die pony laten uittesten maar mijn zus is heel klein en weegt iets van 55 kilo dus die pony kan dat prima hebben :)

dresjoepie

Berichten: 2521
Geregistreerd: 23-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 10:29

Wat een stoere heel leuk Als je zus daar af en toe eens op rijdt kan het geen kwaad hoor hij is breed genoeg

Fotografie91

Berichten: 2447
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-14 14:04

dresjoepie schreef:
Wat een stoere heel leuk Als je zus daar af en toe eens op rijdt kan het geen kwaad hoor hij is breed genoeg


dankje :)

vind ik ook en het is beter als dat ik er een klein kind op zet en die er na 2 rondjes vanaf was gevallen omdat ik ook niet wist hoe die ging reageren :)

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33790
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Nieuwe pony iets anders als gepland maar super tof :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 14:28

Wat een leukerd zeg! Wordt vast een heel knap span!

DxFellow

Berichten: 330
Geregistreerd: 18-08-13

Re: Nieuwe pony iets anders als gepland maar super tof :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 14:41

leuk perdje! :D

gerlindie

Berichten: 4640
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 14:52

Fotografie91 schreef:
gerlindie schreef:
Supergave pony!
En wat fijn dat hij zo braaf is.

Maar toch wil ik even zeggen dat ik je zus toch wat te groot vindlijken.
Ook zit ze door haar lengte nogal achterin het zadel, waardoor er op die plek veel meer druk komt dan dat er hoort te komen.
Nou gaat hij vast van dit ene keertje niet dood, maar ik zou hem toch liever voor de kar houden :D


uiteraard is mijn zus te groot maar vind maar is een kind die erop past en hem kan uittesten dat is pas levensgevaarlijk!
ze heeft er nog geen 5 minuten opgereden en doet dat volgende week nog een keer als die braaf is heb ik een kindje verderop die hem door kan rijden!
uiteraard kan ik niet een kind van 10 die pony laten uittesten maar mijn zus is heel klein en weegt iets van 55 kilo dus die pony kan dat prima hebben :)


Top!
goeie instelling

SaarMisty
Berichten: 135
Geregistreerd: 08-07-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Nieuwe pony iets anders als gepland maar super tof :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 15:20

Hele leuke pony! Veel plezier met hem! :)

xBontfire

Berichten: 2651
Geregistreerd: 13-08-11

Re: Nieuwe pony iets anders als gepland maar super tof :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 17:08

Wat een leukerd! Veel plezier ermee! :)

Fotografie91

Berichten: 2447
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Drenthe

Re: Nieuwe pony iets anders als gepland maar super tof :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-14 02:27

dankje wel allemaal :D

jolandje

Berichten: 14286
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 22:14

hele leuke pony, maar waarom de manen eraf?, hoort dat zo bij welshjes?

annibel

Berichten: 1193
Geregistreerd: 20-07-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Nieuwe pony iets anders als gepland maar super tof :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 22:15

Jeeeee wat een knappe pony! Heel veel plezier met hem, maar dat gaat wel lukken zo te zien :)