Alweer bijna 5 jaar geleden, ode aan Super oma Warina

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
c_alsemgeest

Berichten: 20690
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Alweer bijna 5 jaar geleden, ode aan Super oma Warina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-14 01:25

In september is het zo ver... een treurige mijlpaal ;(
Toen heb ik mijn super oma op 30 jarige leeftijd in moeten laten slapen die op bokt veel fans had verzameld in de loopt der jaren.
Ik mis haar nog elke dag, Warina met haar zachte karakter maar ook haar extreme heetheid en werkwilligheid.
Tot op het eind een zo'n grote will to please die ik nog niet eerder bij een ander paard heb ontdekt. En tot op het eind geen paardje voor een beginner... ik heb heel wat capriolen van haar onder het zadel mee moeten maken. Nooit express, maar ze was zo heet en kijkerig dat het weleens tot aparte taferelen leidde. Het bleef altijd vreemd als je in de bak reed met jonge guppies en Rientje als enige 28+er door de bak heen stuiterde omdat er weer een geluidje te horen was of er een zand korrel anders lag dan de dag ervoor :') Ik heb haar gehad vanaf haar 24e jaar, ze was weggedaan omdat ze te oud werd voor de sport en via de staleigenaar, die haar had gekocht omdat ze anders naar de slacht ging, ben ik haar gaan rijden. Want mensen die een oud paard willen, willen geen gek paard en andersom. Ik was toen net hersteld van een rugblessure en wilde de uitdaging wel aan gaan. Het heeft me wel anderhalf jaar gekost voordat ik een beetje normaal met madam naar buiten kon om het bos onveilig te maken :D

Mijn knappe merrie, hier 27 jaar oud
Afbeelding

Lenig was ze ook nog wel :D
AfbeeldingAfbeelding

We hebben meegedaan met verschillende clinic's en voor de lol een aantal maal gestart onderling op M niveau. Ze heeft zelf tot ZZl gelopen bij vorige eigenaren.
Hier 27 jaar
Afbeelding

Hier was Rientje ruim 29, bij een clinic van Eddie de Wolff... ze trok veel publiek omdat ze zich misdroeg door de enge speakers :+
Afbeelding

Afbeelding

Zo kon ook zo'n geweldig hoofd trekken :wow:
En nee... ze had geen witte oogrok :D
Afbeelding

Lekkere tutte bol :+:
Afbeelding

Op het weiland had ze het meestal niet naar haar zin, omdat ze dat niet echt gewend was... vaak stond ze na een uur of twee bij het hek heen en weer te rennen, of ging ze ervoor liggen. Als iemand dan ging kijken wat er met haar aan de hand was, sprong ze op als het hek open ging en rende ze in volle galop naar stal :') Uiteindelijk hebben we het opgelost door haar meerdere keren per dag kort buiten te zetten, dan kon ze het net aan.
Afbeelding

Met haar vriendje
Afbeelding

Even een onderonsje voordat we de les in gingen.
"Ga je je vandaag een beetje gedragen?" "Natuuuuuuuuurlijk O:) "
Afbeelding

Uiteindelijk ging ze in conditie binnen een week snel achteruit, en was ze opeens een oud paard, ze voelde ook wankel met rijden.
Na onderzoek bleek ze een ver gevorderd stadium van cushing te hebben, en zijn er nooit eerder symptomen bij haar te zien geweest.
Rijden kon niet meer, dat was te gevaarlijk door het wankelen.
Dus wandelen, wat longeren en op het land was het alternatief... alleen was Warina het daar niet mee eens. Na een tijdje stopte ze met eten en ik zag in haar ogen dat ze ongelukkig was en heb ik besloten op 08-09-2009 haar in te laten slapen. Daarvoor (misschien niet slim... maar dat risico wilde ik voor haar nemen) een kort stapritje door het bos gemaakt, ze genoot... en daarna in laten slapen.
Ik mis haar nog elke dag, maar ik ben ook zo blij met alles wat ze mij geleerd heeft en dat ik de laatste jaren van haar leven nog een goed maatje voor haar kon zijn.

Dit was enkele weken voor haar dood, inmiddels 30 jaar
Afbeelding

Bedankt voor het kijken en een bericht zou leuk zijn :D Vooral als bokkers haar herkennen van mijn topics met haar.

BelleTessa
Berichten: 2254
Geregistreerd: 17-11-13
Woonplaats: Wat je wil

Re: Alweer bijna 5 jaar geleden, ode aan Super oma Warina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 01:32

Mooie foto's en wat zag ze er goed uit zeg!
Herken haar niet, maar mooi om de band tussen jullie te zien.

franka75

Berichten: 11192
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 01:43

wow ik kende haar ook niet maar wat een bijzonder paard en zo mooi op die leeftijd

RoosDeG

Berichten: 1837
Geregistreerd: 27-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 03:49

Wat een schitterend paard was het..
Erg mooi geschreven ook Y;(

c_alsemgeest

Berichten: 20690
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Alweer bijna 5 jaar geleden, ode aan Super oma Warina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-14 14:01

Ja klopt, en ze toonde ook altijd best groot. Ze was maar 1m61 :D

Solleke_Noah

Berichten: 11087
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 14:04

Wat zag ze er nog super goed uit voor haar leeftijd, je kan aan haar koppie wel zien dat ze pittig was :j Prachtig paard was het!

ikkedus
Berichten: 3298
Geregistreerd: 24-09-05

Re: Alweer bijna 5 jaar geleden, ode aan Super oma Warina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 14:13

Ach Ja Warientje! Heb haar gekend (jou ook van gezicht) van Berestein. Wat een paard! Ik heb je nog wel eens voor gek verklaar toen je haar kocht, maar daar ben ik snel van terug gekomen!
Je huidige paard is ook leuk trouwens! Vrienden van mij staan (of stonden) op je huidige stal met Robina en Desper.

Getty_Maan

Berichten: 2594
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 14:29

Heb je verhaal met een lach gelezen!
Wat oneerlijk dat zo'n pracht paard naar de slacht gebracht zou worden om haar leeftijd.

Gelukkig heeft ze nog een paar super jaren gehad bij jou!

testes76

Berichten: 1028
Geregistreerd: 04-02-13
Woonplaats: Noord brabant

Re: Alweer bijna 5 jaar geleden, ode aan Super oma Warina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 14:49

Jeetje wat zag ze er goed uit zeg! Mooi paard....sterkte met jouw verlies Y;(

c_alsemgeest

Berichten: 20690
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Alweer bijna 5 jaar geleden, ode aan Super oma Warina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-14 18:51

@ikkedus ja ik herken jou ook wel :D
Wel grappig, de foto's in jouw profiel met de bonte zijn gemaakt op de stal waar ik nu met united sta :+

Suzanne F.

Berichten: 49306
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 18:56

Wat zag ze er tot op het laatst aan toe goed uit zeg! Ongelooflijk. Een prachtige leeftijd en dan nog in deze conditie, dat is heel uniek.

c_alsemgeest

Berichten: 20690
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-14 01:42

Ja fit was ze zeker... op sommige momenten zelfs nog iets tè :+
Ik had haar graag willen kennen toen ze jong was, ik denk dat het toen best een draakje is geweest :Y)
Maarja... toen was ik zelf nog niet eens geboren :')
Patrick vd Meer kende deze merrie ook goed, vond het ook een gave merrie.
Ik denk ook dat ze met de juiste ruiters in haar topdagen veel verder was gekomen. Zelfs toen ze oud was deed ze een uitgestrekte draf voor een 8 :D