Vandaag zijn wij naar de keuring in Hengelo geweest, met mijn 5 jarige merrie Julie
En daar kreeg ze een eerste premie. Zij stond op plek 5 en 7 pony's kregen een eerste premie. Dik tevreden dus
Maar de dag begon minder mooi... Julie was namelijk los gekomen en met haar hoofd onder de stang door gegaan. Toen we in Hengelo aankwamen en het deurtje open deden, keek ze op en raakte ze in paniek toen ze de druk van de stang voelde. In plaats van achteruit gaan, gaat ze vooruit en toen zat ze met haar rug vast onder de stang. Direct zei ik mijn zus dat de stang los moest, maar de ring aan de buitenkant zat te strak en dat lukte dus niet. Zij heeft hulp geroepen en binnen een paar seconden waren er meerdere mensen die hielpen. Iemand kreeg de stang los, iemand anders sprong over de klep om naar Julie te gaan en daarna deden anderen de klep naar beneden en haalden het middenschot weg zodat ze de ruimte had.
Gelukkig is deze pony van zichzelf geen stresser en ze ging na het proberen te staan ook liggen.
Na een paar minuten in de trailer liggen, stond ze op en liep mee de trailer uit. Ben direct gaan stappen met haar en na nog geen minuut stond ze met haar hoofd aan de grond, want, hallooooo, gras!
Op een kaal plekje en wat ruwe haren na, was er hélemaal niks aan de hand.... Man, wat heb ik staan janken. Ben de mensen die kwamen helpen zó dankbaar
Uiteraard waren we niet door gegaan als er ook maar enige twijfel was over haar gezondheid, ben knettergek op mijn pony en zou haar nooit een risico laten lopen. En uiteraard was de pony nooit de ring in gelaten als ze niet in orde was.
Eerst even foto'tjes van het trainen en voorbereiden

Weer mooi schoon

Even omdraaien voor het opstellen

Opstellen.

Een half jaar geleden stond deze pony nog in de wei en kende ze niks... We zijn dus ontzettend blij met hoe deze topper het doet. Nu op dieet en lekker verder trainen, maar dan nog iets lager.
Op naar Ermelo voor de ster!
Maar bewust niet mee verder gegaan, omdat trainen onder het zadel er natuurlijk nog niet in zit. En ze is nog jong, dus tijd zat
Ze loopt gewoon achteruit... De terugweg heb ik haar dus vastgeknoopt aan het deurtje, zodat ze niet meer naar achter kan.