Na pech, toch een eerste premie voor mijn topper!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

Na pech, toch een eerste premie voor mijn topper!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-14 00:39

Hoihoi,

Vandaag zijn wij naar de keuring in Hengelo geweest, met mijn 5 jarige merrie Julie :) En daar kreeg ze een eerste premie. Zij stond op plek 5 en 7 pony's kregen een eerste premie. Dik tevreden dus :D

Maar de dag begon minder mooi... Julie was namelijk los gekomen en met haar hoofd onder de stang door gegaan. Toen we in Hengelo aankwamen en het deurtje open deden, keek ze op en raakte ze in paniek toen ze de druk van de stang voelde. In plaats van achteruit gaan, gaat ze vooruit en toen zat ze met haar rug vast onder de stang. Direct zei ik mijn zus dat de stang los moest, maar de ring aan de buitenkant zat te strak en dat lukte dus niet. Zij heeft hulp geroepen en binnen een paar seconden waren er meerdere mensen die hielpen. Iemand kreeg de stang los, iemand anders sprong over de klep om naar Julie te gaan en daarna deden anderen de klep naar beneden en haalden het middenschot weg zodat ze de ruimte had.
Gelukkig is deze pony van zichzelf geen stresser en ze ging na het proberen te staan ook liggen.
Na een paar minuten in de trailer liggen, stond ze op en liep mee de trailer uit. Ben direct gaan stappen met haar en na nog geen minuut stond ze met haar hoofd aan de grond, want, hallooooo, gras! :x

Op een kaal plekje en wat ruwe haren na, was er hélemaal niks aan de hand.... Man, wat heb ik staan janken. Ben de mensen die kwamen helpen zó dankbaar _/-\o_
Uiteraard waren we niet door gegaan als er ook maar enige twijfel was over haar gezondheid, ben knettergek op mijn pony en zou haar nooit een risico laten lopen. En uiteraard was de pony nooit de ring in gelaten als ze niet in orde was.

Eerst even foto'tjes van het trainen en voorbereiden :)

Afbeelding
Afbeelding

Weer mooi schoon :)
Afbeelding

Even omdraaien voor het opstellen :)
Afbeelding

Opstellen.
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Een half jaar geleden stond deze pony nog in de wei en kende ze niks... We zijn dus ontzettend blij met hoe deze topper het doet. Nu op dieet en lekker verder trainen, maar dan nog iets lager.

Op naar Ermelo voor de ster! *\o/*

ZiekieLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 00:42

Wat n knapperd!

klikte te snel haha en uiteraard ook gefeliciteerd met de 1e premie!

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 01:19

Gefeliciteerd met je eerste premie, super!! *\o/* vond haar in t begin al leuk en ze wordt steeds leuker!!
Wat ga je met naar doen?

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 08:05

Nogmaals Gefeliciteerd!!! Keihard gewerkt en beloont. Nu aan de slag voor Ermelo hè...

Plaatje van een half jaar terug. Ik hoopte toen dat het geen teleurstelling zou worden. Maar in tegendeel!
Afbeelding

_RobinA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 21:32

Nogmaals gefeliciteerd! Wat een verhaal zeg, met de trailer. Gelukkig is het goed afgelopen!
Alvast heel veel succes voor Ermelo!!!
Ik denk dat ik even ga kijken in Ermelo, dus misschien zie ik jullie dan wel :)

xElfje

Re: Na pech, toch een eerste premie voor mijn topper!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 21:37

Hé, dat is Erik!

Wat naar zeg van die trailer!! Gelukkig is het allemaal goed afgelopen en nog een mooi resultaat behaald ook! Gefeliciteerd :D

Succes in Ermelo!

kensin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 13:13

zo wat is ze opgeknapt in vergelijking met een halfjaar terug!
Veel succes nog met haar! Gelukkig is het trailer verhaal goed afgelopen..

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-14 16:35

Bedankt :D

We hopen haar 26 Juni ster te krijgen en daarna gaan we verder met inrijden. Mijn zus (_AAASCHAAA_) heeft al 5 keer op haar gezeten en dat deed ze heel braaf, je kunt er zo op zonder zadel en hoofdstel :+ Maar bewust niet mee verder gegaan, omdat trainen onder het zadel er natuurlijk nog niet in zit. En ze is nog jong, dus tijd zat :Y)

_RobinA_; Ah, dat zou leuk zijn! :D

xElfje; Ja klopt, Erik brengt haar voor, dan weten we zeker dat het goed gedaan word :D

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 16:53

Ik was er bij toen iedereen haar wilde helpen de trailer uit te komen. Maar goed dat ze er niks aan over heeft gehouden en gefeliciteerd met de eerste premie!
Bij ons iets minder succes, een van de pony's had zich geweldig laten zien bij jury maar heeft zich waarschijnlijk verstapt en bij tweede ronde liep ze niet meer helemaal rad volgens de jury en dus teruggetrokken. Volgens de jury was ze anders heel hoog geëindigd en was het zeker een pony voor Ermelo. Volgend jaar nieuwe kans en dan als het goed is samen met veulen.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-14 17:10

Bedankt! Ja, heel blij mee dat ze er niks aan over gehouden heeft. Voor naar Ermelo zijn we nu aan het kijken om een mat onder de stang te maken zodat ze er niet meer onder kan, want zelfs met 2 touwen zo strak dat ze haar hoofd niet meer naar links en rechts kan krijgen, kan ze alsnog haar hoofd er onder doen :\ Ze loopt gewoon achteruit... De terugweg heb ik haar dus vastgeknoopt aan het deurtje, zodat ze niet meer naar achter kan.

Wat jammer zeg, dat je pony niet rad liep! Welke pony is van jou? Hopelijk volgend keer gewoon door!

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 17:17

Ze wilde dus wel gewoon weer de trailer op? En dat is inderdaad wel slim.

Wij waren met twee pony's die wie niet helemaal rad liep was hoppenhof's Erine (v. Melle Wiebert) het is trouwens niet mijn pony maar mijn verzorgpony.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-14 17:34

Ja, ze liep gewoon weer mee, zonder problemen :Y) Onderweg ook nog even bij haar gekeken en ze stond rustig hooi te eten. Gelukkig ook geen angst voor de trailer gekregen dus.

Ah, net even foto's opgezocht en die pony's heb ik gezien, nummer 27 had er zin in :D Vond Hoppenhof's Erine een mooie pony!

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 12:41

nogmaals gefeliciteerd!! en je neemt de volgende keer mijn trailer maar mee :)
daar komt ze dus niet onderdoor je hebt het gezien gisteren haha ,

op naar Ermelo ! *\o/*

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 16:34

Dankje :D En echt helemaal super dat we jouw trailer mee mogen nemen! Als ze daar nog problemen in kan maken, dan moet ze maar lopend :')

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 17:24

Daphne__ schreef:
Dankje :D En echt helemaal super dat we jouw trailer mee mogen nemen! Als ze daar nog problemen in kan maken, dan moet ze maar lopend :')

bind je dr maar aan de trekhaak haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 17:30

Och wat een fijn slim paard, dat ze ging liggen, heb je geluk mee zeg! :oo :D
En gefeliciteerd natuurlijk! Wat is ze enorm veranderd als je naar die andere foto kijkt, en dan op de goede manier! Ze ziet er mooi uit :)

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-14 00:02

Bedankt! :D
Ja, ben heel blij dat het zo'n rustig dier is. Op de keuringen is het een ramp, want een beetje opjutten is echt kansloos, maar in gevallen waarin ze beter rustig zijn is het natuurlijk super.

Haha idd Joyce, Ermelo moet te doen zijn lopend :+