Meet Boelie/Bullshit/Bullforce

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CaVaLaPhoto

Meet Boelie/Bullshit/Bullforce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-13 21:49

Ik hoop dat ie hier goed staat, want meneer is niet echt veulen meer, maar pas in maart een jaarling :P

Ik ben nu al ruim een week, bijna anderhalve week, eigenaar geworden van het meeste geweldige hengstveulentje op de hele wereld. Nou zal ik wel volgens velen overdrijven en liegen, maar voor mij is hij gewoon het leukste hengstveulentje :P

Ik zal even bij het begin beginnen, aangezien ik niet heel vaak topics open. Ik verzorg twee Friese merries sinds 2008. Of ja, sinds 2008 1 en in 2009 zijn het er twee geworden, aangezien mama Eafke dragend gekocht was :P Ik vond het altijd erg leuk om ze te verzorgen, om Fame te zien opgroeien en natuurlijk Eafke uiteindelijk op de wedstrijden te zien lopen, waarvan ik 1x een wedstrijdje gereden heb. Eafke kende namelijk alleen de basis zo half een beetje toen ze bij haar huidige eigenaresse kwam, want na het inrijden is ze fokmerrie geworden.
Nou kwam daar afgelopen herfstvakantie een New Forest hengstveulentje bij, Boelie. Toen was hij nog van een ander meisje. Ik was toen al verkocht. Hij ziet er niet heel bijzonder uit, maar wat een geweldig karakter. Zo rustig, zo onderdanig en hij lijkt alles heel makkelijk op te pikken. Meelopen aan de hand, geen probleem voor meneer die net uit de wei geplukt was. Voetjes optillen, oké. Omdat wij dat zo graag willen. Halster om en af doen, no problem. Hij maakte werkelijk nergens een probleem van. Maar zijn toen nog huidige eigenaresse was erg voorzichtig er mee. Hij mocht niet bij Eafke en Fame staan, want dan werd hij 'kapotgetrapt'. En o jee, hij mist een plukje haar. Dan was hij echt zwaar gewond. De eigenaresse van Eafke en Fame bemoeide zich er ook te veel mee, terwijl dat meisje maar 1x in de week kwam ongeveer. Dus ze moest zich er wel mee bemoeien, anders was de stal altijd enorm smerig en kwam hij niet buiten. En natuurlijk wil je hem een beetje manieren laten houden, anders is daar straks niks meer mee aan te vangen. Dus daar is ruzie over gekomen, is te voet naar een andere stal gewandeld en daar heeft Boelie een paar weken gestaan.
Half januari ongeveer kreeg ik te horen dat Boelie te koop gezet werd. Er was nog wat gedoe, want de eigenaresse van Eafke en Fame en een andere vriendin wilden Boelie voor mij kopen en mij cadeau geven, maar die vriendin had het natuurlijk al snel verklapt toen de toen nog eigenaresse van Boelie daar problemen mee had. Terwijl dat toen ik zelf vroeg of ik em kon kopen, het opeens geen probleem meer was.
En ja. Aan een veulen zitten genoeg kosten vast, zonder dat je er echt heel veel mee kunt doen. Maar ik kende dit hengstje al en ik was er zo verliefd op. Natuurlijk niet de meest logische keus om als eerste paard een veulen te kopen, maar ik kon hem niet uit beeld laten gaan toen ik hoorde dat hij te koop stond. Maar er zijn vast genoeg dingen die geoefend en herhaald moeten worden, voordat er over 2 jaar begonnen wordt met een zadeltje en hoofdstelletje.
Maar goed, even kort samengevat. Sinds vorige week dinsdag is Boelie van mij :D Hij staat bij Eafke en Fame. Ik ben niet zo voorzichtig met hem als zijn vorige eigenaresse, want van mij mag hij gewoon bij Eafke en Fame er bij staan. Natuurlijk de eerste dag even beetje gedoe, want Eafke is gewoon enorm dominant in kuddes. Dus Boelie moest meerdere keren per dag even weten dat hij echt niet boven Eafke stond. En nog steeds als er eten in het spel in :P Maar het gaat steeds beter. Ze leren elkaar kennen, Fame speelt samen met Boelie, Eafke accepteert hem steeds meer in haar buurt en Boelie wordt met de dag wat brutaler :') Maar goed, dat hoort er bij vind ik :P

Nog even een kort, klein paspoortje :P

Naam: Bullforce
Bijnamen: Bullshit en Boelie
Leeftijd: ongeveer 11 maanden
Geslacht: Hengst
Ras: New Forest (sport-type)
Ouders: Kantjes Bolivia (v. Linde's Rob) x Oosterbroek François
Verwachtte grootte: 1.47

En dan nu wat foto's :P Eerst een deel van toen hij nog van zijn vorige eigenaresse was.

Oktober 2012
1. Samen met Sees (van die vriendin wat wilde meebetalen), Eafke en Fame
Afbeelding

2. Foto gemaakt door de eigenaresse van Eafke en Fame
Afbeelding

December 2012
3. Blije Boelie :P
Afbeelding

4. Een poging tot het op de foto zetten van z'n draf, die er in het echt mooier uitzag :P
Afbeelding

Vorige week dinsdag, toen we hem gingen ophalen.
5. Ik met Boelie :D
Afbeelding

6. Gekke pony :P
Afbeelding

Foto's van vorige week vrijdag.
7. Meneer liet even zien hoe goed hij al rustig tussen de kettingen kan staan :D
Afbeelding

8. Een totaalplaatje :P
Afbeelding

Doordat ik stage loop, 40 uur in de week, maandag t/m vrijdag, kom ik doordeweeks altijd rond het schemeren op stal aan om Boelie's stal in orde te maken en hem even gedag te zeggen. En ook even te borstelen, als hij niet door de regen nat geworden is, anders doen de borstels het niet zo heel goed :Y) Maar vorige week zaterdag ben ik daar geweest, met me hondje Kiara, en hebben we foto's van overdag :P

9. Boelie samen met Kiara en mij :D
Afbeelding

10. Kiara vond het iets minder leuk :')
Afbeelding

11. Na het poetsen en voetjes oefenen, en wat opgedroogde, vastplakkende poep weggeknipt te hebben :P, mocht hij weer de bak/paddock in :P
Afbeelding

12. Zijn leuke koppie :D
Afbeelding

13. Hij kan ook heel zielig kijken :P
Afbeelding

14. Lefgozer :P Neus aan neus staan met Eafke :P Ging wel 10 seconden lang goed, en toen gaf Eafke een gil en liep Boelie maar weer weg :')
Afbeelding

15. En tot slot nog een foto van Eafke, Fame en Boelie samen :D
Afbeelding

Ow ja.. wat die modder betreft.. We zitten te wachten op wat beter weer, zodat alles omgeploegd kan worden en met wat geluk wit/geel zand naar boven kunnen halen wat het water beter weet af te voeren :P Dus er wordt wel aan gewerkt om ze binnenkort niet meer zo in de modder te laten staan. De wei moet namelijk ook een soort van omgeploegd worden, voordat ze daar weer goed op kunnen lopen :') En voor de wei moeten we een stukje over de weg. En het is de laatste tijd ook niet altijd even betrouwbaar wat de sneeuw, ijs en regen betreft om even met 3 paarden de weg op te gaan naar de wei toe :P
Maar we weten ook dat deze modder ze geen mok geeft, want anders hadden Eafke en Fame al lang onder gezeten. Ze houden er momenteel alleen gelakte modderlaarsjes aan over, wat bij Boelie dan weer goed te zien is met 3 van de 4 witte voetjes :P

JesdaJinn

Re: Meet Boelie/Bullshit/Bullforce

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 21:57

Boelie :D
Hij heeft een goed baasje gekregen en ik wens je echt onwijs veel plezier met hem!

Wel moet je beloven om me op de hoogte te houden van zijn vorderingen :D

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 22:46

wat is die leuk !! :D

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 23:56

Wat is hij leuk..!! Veel plezier met hem maar dat gaat denk ik wel goed komen zo te horen..! :D

CaVaLaPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-13 23:58

Dankje alledrie :D
Voel me heel trots dat ik nu al gezien wordt als een goed baasje :D Ik ga zeker veel plezier met em hebben. En er gaan zeker meer foto's en topics volgen als er weer wat nieuws is :P