Tsja.. daar sta je dan.. Met je lieve jaarlingerhengst in het land, wachtend op de DA.

Nee hij ziet er hier niet uit, maarja hij staat dan ook 24/7 buiten
Waarom, was hij wild druk oid? Nee, maar het is makkelijker/veiliger etc. om hem te ruinen. Ik wil geen risico's.
Dus de knoop door gehakt, om mijn lieve Lytse Feike te laten castreren. En vandaag was het dan zover.. De afspraak stond om 1 uur vanmiddag, en de DA was er dan ook mooi op tijd.
Eerst alles klaar gepakt en Feike in het aparte landje gezet, want we konden zijn weidemaatje er niet bij gebruiken en dat land was mooi droog en schoon.

Eerst maar even voelen of zijn ballen wel ingedaald zijn en of hij ze wel beide had, maarja Feike vond dat niet prettig en begon te schoppen, dus eerst maar een verdoving in.

Zelfs met de verdoving trapte hij nog wat, maar toch kregen we groen licht en besloot de DA om hem plat te gooien.

Let maar niet op mijn hoofd, het was heel naar om hem te zien vallen.. Hij rolde namelijk door op zijn rug waardoor hij om zich heen begon te trappen.. En dat was echt vreselijk om te zien... Gelukkig was hij al snel rustig
Toen kon de DA aan de slag.
Eerst maar even schoonmaken en ontsmetten.

En toen begon het knippen.
Deze foto's maar even in een linkje voor het geval mensen het schokkend vinden, opzich valt het heel erg mee.
http://oi46.tinypic.com/sb7sdd.jpg
http://oi46.tinypic.com/2eghe3d.jpg
Toen de DA klaar was, duurde het echt heel erg lang voordat Feike opstond.. Het heeft wel een uur geduurd... Hij kon mij niet snel genoeg op staan. Maar de DA vertelde mij ook dat het bij friezen altijd wat langer duurde (Feike is voor de helft fries). Ik was wel blij dat de DA had besloten op Feike te wachten. Hij bleef er dan ook bij tot hij op stond en ging toen pas zijn spullen naar de auto brengen ook heeft hij Feike goed ondersteund zodat hij niet weer helemaal plat ging. Daarna kwam hij nog even terug om alles nog even te controleren. Ik ben erg blij met deze man als DA, hij neemt alle tijd en je kan ook zien dat hij een hart voor dieren heeft. Dat maakte het voor mij ook veel makkelijker, want stiekem vond ik het allemaal heel erg spannend.
Meneer had geen zin om op te staan.

ik was heel blij toen hij eindelijk stond. En toen hij wat minder wankel was ging hij weer lekker grazen. Op advies van de DA hebben we Feike nog even alleen in dat landje gelaten tot de verdoving uitgewerkt zou zijn. Helaas hadden mijn moeder en ik geen tijd meer om te wachten, want het was al laat en we moesten nog een half uur tot 3 kwartier op de fiets naar huis. Dus heb ik de vrouw die aan het land woont even gevraagd of zij Feike terug wou zetten als de verdoving uitgewerkt was. En haar antwoord was: Natuurlijk wel! Wat heb ik toch een mazzel met die lieve vrouw, die toevallig ook helemaal Feike-gek is haha, ik noem haar dan ook Feike's peetmoeder

Ze stuurde me zelfs nog een berichtje dat hij heerlijk stond te grazen, erg fijn!
Morgen komt de DA weer langs om Feike nog even een penicilline spuit te geven en nog even te controleren, en dan kan het genezen beginnen.
Hier nog even een foto van Feike van de zomer, nog als hengst

Pff... dat was me een spannende dag zeg.