Paardenmarkt hedel...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 18:02

Volgens mij maar goed dat ik niet geweest ben.
Ik ben als 8 jarig meisje eens op de paardenmarkt in Den Bosch geweest en toen vond ik er niets speciaals aan, maar een paar jaar later ging ik terug en ook snel weer naar huis! Tranen sprongen in mn ogen, maar volgens mij gaat het er hier nog triester aan toe.
Arme beestjes.

MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 18:13

Zielig


wanneer is een weer een markt weet iemand dat?

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 18:25

Aaaah wat zielig hee dat haf veulen! en die ene die bij die 'sweet'shet stond is ook maar een mager ding!
ik vind het echt zielig wat ze op een markt durven neerzetten. er staan soms zo'n verschrikklijke handelaren tussen die het alleen maar om het geld gaat Geld, geld! erg hee!
Die ene schimmel vind ik ook zielig hee! die uit die tweede reeks. hoe smerig kan een paard zijn
maarjah ik vrees dat het altijd zo zal blijven op zo'n markt. maar gelukkig stonden er ook veel goeduitziende beesies tussen.

Fabjuhlover

Berichten: 1893
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Huis ter Heide (Zeist)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 18:28

je zou die hengst zo meneemen Kwijl

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 18:29

Citaat:
je wilt nog niet weten hoeveel paarden er worden opgekocht voor de slacht, gewoon schandalig


Je wilt nog niet weten waar al die paarden vandaan komen.

Ach wat leuk ik heb een merrie en de buurman heeft een hengst.
Die lopen dan een aantal maandjes bij elkaar en dan loopt er het jaar daarna een lief klein veulentje naast voor de kids.

Helaas het wordt winter en geen plaats meer voor het veulen of de kinderen zijn er op uit gekeken.

En al die friezen die daar staan?
Kom zeg ga mij niet vertellen dat je een stamboek fries niet gewoon kunt verkopen.
Volgens mij zijn de meeste zonder papier. lekker makkelijk toch de hengst van de buurman gebruiken en friezen zijn nou eenmaal duur dus daar wil iedereen een graantje van mee pikken.

Het is ook maar goed dat ik niet geweest ben.

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 18:31

Tessebes schreef:
Die rug van dat haflingerveulen is echt niet normaal?!
Verder ziet dat zwartige paardje op de vierde foto er ook niet echt fit uit... moet je die ribben zien.



jah die bedoelde ik ook! Huilen kan ik echt om janken hoor!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 18:54

Loeser schreef:
wat is eigenlijk precies gekluisterd staan?


Twee leren riemen die met een ketting aan elkaar verbonden zijn. De leren riemen gaan om de benen en de ketting is dus gewoon tussen de benen van het paard waardoor het niet gek zal doen of zo Knipoog

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 19:16

Ik vindt dit echt te zielig voor woorden!
Ik zou daar ook écht niet rond kunnen lopen zou meteen in huilen uitbarsten, omdat je al de zielige paardjes niet kunt 'redden'.
Echt sneu ook voor de paarden die daar staan en aan de slacht worden verkocht zo hun laatste uurtje moeten verslijten.
Zoals dat veulen, die móét wel pijn lijden, dat kan niet anders met zo'n rug.

Ook zag ik een gezadeld paard op de foto staan. Wel raar dat ie gezadeld staat! (misschien iets onder het tuig zitten ofzo Verward)

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 19:31

er liepen wel een paar gezadelde paarden bij jah..denk om te laten zien wat ie kan ofzow..
er liep ook een man rond..op zo'n dribbelend paard..
liep tegen iedereen aan..letterlijk onderste boven..tussen de paarden door..en die paarden maar trappen zeg...
jah zo'n markt maakt iedere keer indruk..

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 19:32

Ik heb mijn ogen uitgekeken. Wat een paarden en wat een mensen, boerkes met stokken en veel toeschouwers. De (volgens mij falabellas) zijn me echt bijgebleven en de arme haflinger met weke rug ook. Wij gingen om 16.00 uur naar huis ofzo en die haf stond er ook nog...ja 3 x raden.. (misschien maar beter).
Gelukkig hebben wij een lieve kleine shet hengt gelukkig kunnen maken.
Echt een dapper baasje.

Ach...als ik toch een hele lap grond had... maar ja, je kunt niet de hele wereld redden.
Ws wel verliefd geworden op een enorme grote zwarte belg ! Super knol zeg. Dat hoofd, very big ! Hij keek me aan, neem me mee.... neem me mee... Maar ja, zo keken er wel meer helaas.
Heb ook wel leuke beesten gezien hoor. Er stond ook een hele mooie schimmel van Zangersheide, had een Z op zijn kont. Vroeg me echt af, wat die daar tussen deed.
Stond tot mijn enkels in de stront zowat... whahaha... maar goed...

Het was me een dagje wel. Ik dacht in de eerste instantie dat ik er niet tegen zou kunnen, maar ik kon er snel aan wennen. Wennen is een groot woord, maar je kunt niet alle paarden redden. Het was gewoon een dagje paardenmarkt.

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 19:45

wij vinden het allemaal zielig omdat wij van paarden houden, maar als je erover na gaat denken hebben sommige dieren het veel en veel moeilijker... Scheve mond Scheve mond

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 20:31

Dit vonden we wel een leuke en lieve pony, 7 jr.. 1500gld:
GLD???

Dit was ook een errug mooi rijpaard. Vonden het beetje vreemd dat ie daar werd aangeboden .....
TJA... DENK DAT JE DAT NIET WILT WETEN.
HEB VORIG JAAR VELE MOOIE RIJPAARDEN VOOR ABURT LAGE BEDRAGEN GEZIEN MAAR GOED ZOU T NIET AANDURVEN OM ER 1 TEKOPEN, ZE ZIJN NIET VOOR NIETS ZO GOEDKOOP.

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 21:04

die appaloosa op die ene foto is lief

Brittje89

Berichten: 90
Geregistreerd: 23-07-03
Woonplaats: Alem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 21:32

Het iedereen!!
Ik was Gister ook voor de 1ste x naar de Hedelse paardenamrkt geweest!! Sommige paarden en pony's waren egt zielig Huilen maar sommige waren egt niet zielig!! Ik had 1 Fries gezien en die zag er egt zielig uit!! Die had overal Kale plekken waarschijnlijk van de schurft en hij had een dekje om en ik zou niet willen weten wat er onder dat dekje lag!!! Huilen Blij dat ik een goed verzorgde verzorg pony heb en een goed verzorgde eigen pony (die heb ik sinds zondag Haha! ) XxX jes Britt

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 22:40

naiade schreef:
1500gld:
GLD???


Ja.... Boerkes hebben nogal moeite met de euro.
Veel rekenen nog in guldens. Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 10:47

Sando"]
[quote="naiade schreef:
1500gld:
GLD???


Ja.... Boerkes hebben nogal moeite met de euro.
Veel rekenen nog in guldens. Haha!
[/quote]
Scheve mond Ik ook nog hoor!

En over al die friezen gesproken, lang niet elke fries heeft inderdaad papieren, maar ze vragen er NOG grif geld voor hoor! Een echt koopje heb je niet aan een fries.

anke84
Berichten: 187
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 13:09

Die appaloosa op foto 10 lijkt echt donders veel op mijn pony maar die staat gelukkig nog gewoon in zn weitje.

Tooske

Berichten: 6547
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 14:05

Ik ben ook voor het eerst geweest gisteren was er om half 7 al!! En wat was het druk !! Was van tevoren voorbereid op erge dingen maar ik vond het op zich meevallen. Maar als je niet va die dingen houd moet je gewoon niet gaan vind ik !!

nathalieke
Berichten: 608
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Waregem (West-Vlaanderen / België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 14:26

ik dacht dat paardenmarkten verboden waren? of is dit alleen in België of beeld ik met dit in?

Ik vind het er wel heel erg zielig uitzien. ze staan daar toch levensgevaarlijk dicht op mekaar?? als 1tje wegloopt en koord schiet los :s

kan je hier dan echt ook goede betrouwbare paarden uithalen?? lijkt mij beetje vreemd

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 15:14

Paardenmarkten zijn niet verboden hoor, ook niet in België. Er zijn wel regels aan wat ze zich dienen te houden, maar die ze met overgave aan hun laarzen lappen in nogal wat gevallen

Thortana
Berichten: 4384
Geregistreerd: 25-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-03 16:53

maar het ergste is nog Boeren , wie hum paardjes verkopen gaat het er echt niet om waar het heen gaat als ze maar geld vangen
dat zijn echte boeren, geld geld geld...
De ene kant echt belachelijk want zo'n paard verdient een goed tehuis
maar andere kant....het is hun inkomen Boos!

ik zat toch te denken, laten wil ik dierenarts of paardenarts worden
Als ik nou is gewoon goed daarmee spaar en een stuk grondje koop
naar een paardenmakrt gaa en daar op het eind van de dag de paarden/ponys mee te nemen waar nog wat van te maken valt (niet als een pony daar staat wie te veel lijd!!) , neem ik dan mee, maak ik beter, en verkoop ik dan zelf aan een goed tehuis
Wat een oplossing dacht ik...die lieve diertjes geholpen en wat ik nog kan betalen ook ect. maarja... Altijd blijven dromen he????? !!!!

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 20:23

Renee_vd schreef:
ik zat toch te denken, laten wil ik dierenarts of paardenarts worden
Als ik nou is gewoon goed daarmee spaar en een stuk grondje koop
naar een paardenmakrt gaa en daar op het eind van de dag de paarden/ponys mee te nemen waar nog wat van te maken valt (niet als een pony daar staat wie te veel lijd!!) , neem ik dan mee, maak ik beter, en verkoop ik dan zelf aan een goed tehuis
Wat een oplossing dacht ik...die lieve diertjes geholpen en wat ik nog kan betalen ook ect. maarja... Altijd blijven dromen he????? !!!!


lekkere pennyactie renee Haha!

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 21:19

ben idd ook blij daar ik daar niet geweest ben, dan zou ik die boeren wel op de b*k kunnen slaan, de schoften.
het liefste gun ik ze allemaal een goed tehuis, het tegendeel is waar, op een enkeling na dan.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 22:10

Afbeelding

Die appaloosa daarachter lijkt veel op die van mij, 2 jaar geleden zou zij daar ook zo hebben gestaan in Hedel... Scheve mond

Waren er nog veel grote stippel paarden?

Of heeft iemand namen van fokkers die daar elk jaar komen en appaloosa's fokken, zoek nog steeds naar haar afkomst..

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 12:09

De appaloosa op bovenstaande foto is nog erg jong. Onmogelijk dat die er 2 jaar geleden ook gestaan zou moeten hebben, want volgens mij was hij toen nog niet eens geboren. en ja, er stonden nog veeeeeeeeel meer appaloosa`s. Klein, groot, dik, dun.....