Kan iemand mij vertellen welk ras dit paardje is??

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Folkert353

Berichten: 77
Geregistreerd: 14-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 20:43

hesterv schreef:
vroeger waren er alleen maar vossen en schimmel en bruine Friezen, maar omdat men zwart het mooist vond gingen ze al de andere kleuren eruit fokken, daarom zijn ze ook niet blij met aftekeningen.


dit is niet helemaal waar hoor, vroeger waren er inderdaad verschillende kleuren friezen, maar een aantal jaren terug was de fries bijna uitgestorven, doordat ze niet meer nodig waren voor het werk.
De friezen die toen nog over waren (een paar honderd merries en een paar dekhengsten) waren vrijwel allemaal zwart, en sinds dien is er besloten dat de friezen zwart moeten zijn. Een kolletje (en een kleine sneb geloof ik ook nog) is inderdaad toegestaan, maar een bles of witte aftekeningen aan de benen mogen niet. Van dekhengsten word ook het witpercentage berekend, dit mag niet te hoog zijn.


Impuls

Berichten: 325
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: bergum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 21:05

tis cker een fries! maar met aftekeningen word het niet in het stamboek opgenomen, of het mag net dat wet ik niet prcies maar wet wel dat ze dr niet very heppiej mee zijn als een fries aftekening heeft.
maaruh t kan natuurlijk ook een kruising zijn.

Party!! love is a feeling u feel,that u feel a feeling u've never felt before Party!!

Check mah pro update

Folkert353

Berichten: 77
Geregistreerd: 14-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 21:19

met kol word hij WEL opgenomen in het stamboek!!!!

Fabjuhlover

Berichten: 1893
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Huis ter Heide (Zeist)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 21:29

ik denk wel dat er Fries in zit,
wara ik ben geweest van de zomer fokken ze Friezen, hun rijpony's waren dan ook vaak kruising Fries en daar zou zoiets best uit gekomen kunnen zijn

Fabje, you're always on my mind... Lachen
let vooral niet op mijn mooie naam...
1 jaartje op Bokt! (hieperdepiep)

assie

Berichten: 9475
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 22:49

bebsiej schreef:
tis cker een fries! maar met aftekeningen word het niet in het stamboek opgenomen, of het mag net dat wet ik niet prcies maar wet wel dat ze dr niet very heppiej mee zijn als een fries aftekening heeft.
maaruh t kan natuurlijk ook een kruising zijn.

Aan jou dezelfde vraag als aan Relliej, waar leid je dat uit af? Ik zie er ook wel Fries in ja, maar dat is eigenlijk alleen omdat ie zwart is en ook die enigszins opgerichte houding heeft (die ik op andere foto's van dit beest gezien heb) Verder kan ik er ook niets uithalen

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 23:23

Dat laatste wil ik ook wel weten.
Volgens mij als het diertje meer witte vlekken had gehad , had 60 % geroepen dat het een tinker was geweest ( ik zeg zo maar even wat )
Niet alle zwarte paarden zijn per definitie raszuiver fries, kan best van alles en nog wat inzitttn...

XxSwEeTy
Berichten: 1284
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 16:06

Dat is een FELL PONY!! hoe groot issie?? hij lijkt heeel erg op ene paardje dat bij ons op de manege stond!!

Diva

Berichten: 2613
Geregistreerd: 02-10-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 11:05

Ik kan helaas de foto van het paardje niet zien, maar als de een een fries zegt de ander een merens en de ander een fellpony weten jullie er weinig van. De houding van een Merens en fries is totaal anders! En een fries fellpony; misschien een andere maat?

Jammer dat de foto het niet doet


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 bezoekers