Valk Akhal-Teke Muzanna viert vakantie

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JoSav

Valk Akhal-Teke Muzanna viert vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-12 12:04

Muzanna is mijn inmiddels vijfjarige Akhal-Teke merrie die nog stug doorgroeit (mag ook wel) en momenteel vakantie viert omdat we wachten op een nieuw zadel.
En dat vindt mevrouw helemaal niet erg. :z Zeker niet als er eens een onhollands lekker zonnetje en weertje te bespeuren is...
Met af en toe een beetje aanmoediging sukkelt ze dan braaf haar rondje in de paddock en vraagt ze zodra ze terug mag in stap "Mag ik al komen, vrouwtje? Mag het?"

Zomaar wat avondplaatjes van mijn ongewassen spekkie van de telefoon geplukt. :j

Afbeelding
"Tra la la..." :z

Afbeelding
"Ja, ja, ik ga al!"

Afbeelding

Afbeelding
Omhoog dat hoofd! "Hoezo? Als Akhal-Teke mag dat joh!" :')

Afbeelding
Kan dat hoofd nog hoger? :Y)

Afbeelding
"Tuurlijk, vrouwtje!" B-)

Afbeelding

Afbeelding
Andere kant op. Hm, maar dan wel in sloooooow motion. /3

Afbeelding
Nou goed, een béétje een sukkelgalopje krijg je er wel uit als je het heel lief vraagt. :j

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Zo, zo da's wel weer genoeg geweest. O:)

Afbeelding
Nou goed, nog 1 rondje de andere kant op, maar da's zo ongeveer wel genoeg hoor.

Afbeelding
Hmz, ja. *slof slof*
Alleen in de volle zon zie je haar rastypische glans, maar dat is moeilijk te fotograferen! Vooral als ze zo enorm stoffig is. *wijst op vlekken*

Afbeelding
"En eens in de zoveel tijd krijgt vrouwtje het in haar bol en moet ik op commando stilstaan en romantisch in de verte turen..." :)* Iets met standfoto's oefenen enzo.

Berdien

Re: Valk Akhal-Teke Muzanna viert vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 12:13

Muzanna! <3 Is ze alweer vijf? Jeetje, wat vliegt de tijd toch... en wat is ze ontzettend knap, zelfs ongewassen en stoffig.

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 12:22

Ooooh wat wordt ze volwassen!! Echt een hele dame al.. Ze wordt alsmaar mooier <3

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 12:31

Ik sluit me volledig bij de anderen aan. Ze wordt alsmaar mooier :j . En ach, hoeveel stof en modder je er ook op gooit, een mooi paard blijft een mooi paard.
En nee, ik ben niet jaloers. Ik roep gewoon steevast dat 'mijn' twee gele Amerikaantjes gewoon stevig gebouwde en stoffige (want dan zie je die glans niet) AT's zijn :P .

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 13:39

Ooh <3 wat is ze mooi !!
Ik ben ook wel stiekem benieuwd hoe ze het onder het zadel doet :))

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-12 13:42

Thanks, dames. :D :D Ze verandert nog best veel. Soms denk ik dat ze niet meer zo puppy is en dan schiet haar kont weer omhoog. :)) Hopen dat er nog een paar cm bijkomen, maar zo niet dan niet - ben zelf ook niet zo groot.
Haha, pluizebol, de mijne wordt meer dan eens voor QH aangezien, geloof het of niet. :P

Laraax: eens zien of ik wat foto's durf te plaatsen met het nieuwe zadel. :D

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 15:06

Wat een knapperd is het toch! :D Mooie foto's weer hoor!
Wat voor zadel krijgen jullie?

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 15:15

wat is ze toch mooi :) idd ook ongewassen

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 15:18

Wat een mooi dier :D <3

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-12 15:57

Sok: dankje! Het wordt een Massimo Trail. Uiteindelijk wil ik graag gaan voor een Gaston Mercier, maar omdat ze nog zoveel verandert (AT zijn laatbloeiers) is een Trail voorlopig beter haalbaar. :j En ook prima geschikt voor wat langere tochten.

AlexandraM: dankje. Wassen helpt echt maar heel tijdelijk bij zo'n licht gekleurd paard. Een paar uur later kan ik haar weer heerlijk vies uit de weide plukken (of stal, maakt weinig verschil - behalve dan in het eerste geval meer groene vlekken). :')

Mossel: dank, ben ook helemaal verzot op d'r want het karakter is ook erg mooi. :D

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 16:00

Lekker joh! Schijnen inderdaad heerlijke zadels te zijn! En ook makkelijk een paar maten groter of kleiner te maken.
Is ze inmiddels al ingereden? Kan me uit het vorige topic herinneren dat je wel enduranceambities met haar had!

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-12 17:56

Ja klopt, ze zijn enigszins aan te passen en ze zitten erg lekker. Het is bij haar nog afwachten of ze binnen die normen blijft, maar we zien wel. Ze is een paar keer onder zadel geweest (op 2 handen te tellen) maar vanwege het niet kunnen vinden van een fijn passend zadel heeft ze dus een x aantal maanden vakantie gevierd. Straks maar eens zien hoe het met dit zadel gaat, het zat voor mij in elk geval prettig en paardlief was het er geloof ik voorlopig ook wel mee eens! En dan wie weet volgend jaar eens wat endurance wedstrijdjes mee pikken. Looplust heeft ze wel dus wie weet wordt dat ook nog wel wat. :D

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 19:31

wat een mooie merrie is dat zeg <3

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 19:40

Wat wordt ze toch al mooi! Ik vond haar altijd al wel mooi, maar je begint nu meer beeld te krijgen van "het eindresultaat" :')

Volgende keer wel poetsen trouwens, ik wil die glans wel eens zien :P

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-12 20:38

vroli: :o dankje.
Snadrem: ze zijn laat volwassen en deze is ook nog eens best een laatbloeier. Ik verwacht dat ze de komende 2, 3 jaar nog best wat zal veranderen, maar ze begint nu steeds minder puppy te worden, en is al heel anders dan hoe ze 1 of 2 jaar terug was. Ik zal mezelf er eens toe zetten haar van top tot teen te wassen, meestal is het resultaat er binnen het uur weer af want het is een dirt magnet. :=

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 21:38

Jeetje die is groot geworden :wow: :wow:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 21:44

Ze is prachtig geworden!

Viljalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 22:40

ik ben verliefd :oo wat een mooi paard!

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 22:44

Ze blijft maar mooier worden! Heel erg benieuwd naar "in actie" fotos als je zadel er is!

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 08:31

Ze ziet er echt prachtig uit! Dat ze alweer 5 is, kan me nog zo goed het topic herinneren dat ze uit Rusland kwam.... Enneh, naast die rastypische hoofdhouding nu dus gaan oefenen op de rastypische snelheid. :))

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 15:53

VValar: hopelijk komen daar nog een paar cm bij, maar voor mij is het in elk geval een prima maatje. :D :D

Femke, dankje. Ze is voor mij echt mijn droompaard, ondanks dat ik vroeger stiekem toch een zwarte AT hengst wilde. :))

Viljalover: bedankt. Ik ben trouwens al jaren verliefd op d'r. ;)

MK: dankje! Ik kan echt niet wachten heb er echt zin in. :D

Elanor: ja, 4 jaar in NL ook. :j Snelheid zit er al behoorlijk in en looplust ook, over een paar jaar eens zien of we dat ook in wedstrijden en successen kunnen vertalen anders heb ik gewoon een vlot buitenrijpaard. :P

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 11:39

Ik kende de AT niet tot jij ermee aan kwam :D :D :D :D. Ik heb het filmpje in je topic zitten kijken van Absent en was op slag verliefd <3 <3 Wat een lieve ogen! Spijkerharde paard (met 2 op de baan en dan omscholen naar dresuur en springpaard en op olympisch niveau (voor die tijd). Veelzijdige paarden dus die AT's, hetgeen je tegenwoordig nog maar weinig tegenkomt. We hebben nu een pony (welshcob) die ook zo heerlijk veelzijdig is en die we uitbrengen in dressuur en springen. Als we op termijn een paard erbij zoeken, zullen we de AT als optie zeker niet overslaan. Daarom een stipje bij dit topic :D :D :D.

Jouw merrie is ook prachtig TS. Mooie beweging, zal ook een mooie dressuurmerrie kunnen worden. Ben benieuwd hoe ze het onder het zadel gaat doen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 13:39

5... 5 jaar?! *zit nog in de ontkenningsfase en ziet kleine babyMuzanna voor zich* := :')

Ze wordt zo knap! Echt een mooie dame. Waar staat ze nu eigenlijk?

zippora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 17:36

Super, die hoofd omhoog-serie!!

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 23:51

Geweldig leuk, Babootje! :D :D Heel veel AT zijn erg atletisch en veelzijdig (en geven 200% voor hun mens), en Absent was daar net als zijn vader Arab een heel goed voorbeeld van. Zijn vader Arab liep bijv. als vierjarige mee in de trek van Asjchabad naar Moskou (4300km) en presteerde op hoog niveau in de Military (= eventing) en was daarmee een renpaard, endurance paard (avant la lettre) en eventer - en niet op amateur niveau. Hele goede voorbeelden van hoe veelzijdig deze paarden kunnen zijn. :j
Dressuurwedstrijden zal ik me persoonlijk niet zo snel aan wagen, maar wie weet. Haar vader dressuurde in elk geval leuk in Rusland. :j Over de welsh cob ben ik persoonlijk ook zeker te spreken; leuke, uitgesproken paardjes in mijn ervaring.

Fiffill: oh, ik heb precies hetzelfde. Voor mij is ze nog steeds dat kleine gupje dat van de vrachtwagen kwam. :)) Ze staat in Verweggistan. :D :D Hihi, ik stuur je een PB. :P

zippora: haha, ja ik vond het zo typisch dat ik ze wel moest plaatsen. :D Iets met AT en sterren kijken enzo.