Mijn eerste verzorgpaard..Tara

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Mijn eerste verzorgpaard..Tara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-03 00:12

Ze is helaas al weer eventjes dood. Overleden aan kanker. Ik verzorgde haar toen al niet meer maar het was wel verdrietig.
Afbeelding

Ik reed op de manege en toen kwam er een nieuw paardje op stal. Inderdaad Tara. De eigenaar was marjolein en we konden het meteen goed vinden. Als Marjolein niet kon dat verzorgde ik Tara. Dat was een hele leuke tijd. Ook samen met marjolein buiten rijden.

Marjolein was gek van bonte Tinkers. Dus ging ze op zoek. Ze wilde in ieder geval een bonte en rond de acht jaar. Toen ze bij de handelaar aan kwam, stonden er een heleboel in de wei. Allemaal bonte en een bruine. nou je ziet de bui al hangen. na er een paar uitgeprobeerd te hebben toch maar eens die bruine uitproberen want die had ook wel iets. En ja hoor dit was ze. helaas niet bont en ook wat ouder dan verwacht.

Afbeelding
Een beetje dik...

Afbeelding
Zo kwam ze ongeveer aan

Afbeelding

Afbeelding
Met kerst hebben we haar versierd.

Afbeelding
Met mij erop.

Afbeelding
Met Marjolein kon je altijd lachen. En zij was fotograaf en dus lig je wel eens in een deuk.

Afbeelding
En toen kwam Connor ook nog eens vervelen.

Toen ze ongeveer 10 maanden bij Marjolein was bleek ze drachtig te zijn. . Dat was een verrassing want we wisten niet dat ze drachtig was. Maar dat schijnt toch wel heel normaal te zijn met tinkers die uit ierland komen.

Afbeelding
Connor enkele uren oud.

Afbeelding

Afbeelding
Lief he?

Connor is inmiddels vijf jaar oud. Wat heb ik allemaal meegemaakt met hem.

DEESenJAMBO
Berichten: 1260
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 00:17

Wat een mooi paardje! Wel jammer dat ze dood is...Maar wel fijn dat je nog steeds met het veulen omgaat! (nou ja TOEN was t een veulen hahaha)

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-03 00:24

Helaas ben ik van Connor ook het spoor bijster.

Nou ja hij is nog van dezelfde eigenaar, dus kan hem wel opsporen.

Maar ik heb er echt heel lang veel plezier van gehad. Soms ook wat minder want hij kon wel eens uithalen. Al vanaf een week ofzo.

Hij zoog altijd op mijn kin. Erg leuk, totdat ie tandjes kreeg. Toen werd het iets minder.

Connor is dus een kruising tussen een Tinker en een ???? (draver??)

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 10:07

Leuk om weer eens foto's van Tara te zien, ze was erg lief he...

Ik heb Connor vorig jaar ponykamp nog gezien. We hadden speurtoch naar Joris toe. (van Pauline) En daar staat ook Connor. Zo in het donker vond ik hem er wel goed uit zien. En misschien iets van draver bloed er in, hij lijkt helemaal niet op een tinker Tong uitsteken

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 10:48

Ik heb idd, net een topic gehad over Tara, ze is nu een ruim jaar dood. onnor is nog steeds van carla en staat vlakbij de Loonse en Drunense Duinen, dus is niet moeilijk op te sporen Lachen

Tja, C. was gewoon een varken, een fel dier maar wel lief. Tara was een schat en haar mis ik nog heel erg. Ik ben haar tegengekomen na Heike denk ik, toen ze in Someren is gaan staan waar ik met mijn veulen (Joris) kwam te staan. Ik kon het al gauw goed vinden met beide dames en na diverse meningsverschillen daar zijn we samen naar Jurrius gegaan. Ik sta daar als enige nog met hetzelfde paard.
Carla is weg en Tara is dood, Marjolein heeft nu een fries en die gaat verhuizen naar Haarlem Boos! zie onderschrift. En zo leerde ik Heike weer kennen...de wereld is klein Haha!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-03 13:46

Ik wist dat Connor niet moelijk op te sporen zou zijn.

En idd ik heb Tara verzorgd totdat ze naar someren ging. En daar ontmoette ze jou, en zo heb ik jou leren kenne. En daar ben ik nog steeds blij om.

Jammer dat marjolein weggaat. het contact tussen ons is behoorlijk verwaterd. Ook jammer.

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 13:47

Het kerstpaard, weer eens wat anders als een kerstkaart he ?

Larish

Berichten: 7417
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 16:35

Lang geleden zeg, dat ik Tara voor het laatst heb gezien.
Goh, wat was ik toen nog klein. Ik kan me Connor ook nog reuze goed herinneren.

Wat was Tara een leuk dier Lovers

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 17:50

Lang geleden Boos! Ik heb nog wel een in memoriam gemaakt. Tsssk

MiekSpeciaal
Berichten: 2813
Geregistreerd: 28-05-03
Woonplaats: Den-Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 17:58

Wat was dat een mooi en leuk paardje zeg *LOL* Echt jammer dat ze nu dood is..
Connor is ook een schatje zeg *LOL*