Helaas een ITP zonder veulen, thuiskomst Joy na dood Vlekkie

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mariska_28

Berichten: 10521
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Helaas een ITP zonder veulen, thuiskomst Joy na dood Vlekkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-12 18:44

Nou voor wie er niets van mee heeft gekregen een korte samenvatting..

Mijn merrie Joy (kruising Tinker x Fjord) is vorig jaar gedekt door een silverdapple tinkerhengst.
Op stal hebben wij een camera hangen, en iedereen kon daarop meekijken naar Joy in de laatste dagen van haar dracht.
Het begon met 1 topic, en steeds meer kijkers en schrijvers zorgen ervoor dat we al snel aan topic 3 zaten.
[KS-ITP] Reddunbont x silverdapple: veulen helaas doodgeboren, p79

Toen eindelijk, om ik dacht half 2 `s nachts, kreeg ik een telefoontje... een bokker die mij vertelde dat Joy begonnen was.. En inderdaad, eindelijk dachten we, eindelijk komt ie dan.. Snel aangekleed en naar de stal gerend..
Al snel zagen we dat het niet klopte, Haar vliezen waren gebroken, maar ik zag en voelde geen pootjes. Dierenarts gebeld, die 20 minuten onderweg zou zijn. Lopen dus, lopen lopen lopen.. Eerst in de stal, toen maar buiten de stal, alles zodat ze niet teveel zou persen.

Toen de dierenarts er was, voelde ze al snel dat het niet goed lag, zowel de voorbenen als het hoofdje lagen helemaal verkeerd.. Zo verkeerd dat er uiteindelijk zelfs een 2e dierenarts bij moest komen. Ik heb op een gegeven moment zelfs de cam maar afgedekt, want ze ging liggen en wou niet meer in de benen.. En ze moest.. dus uiteindelijk met het stroomdraad van de wei haar omhoog moeten dwingen. En dat wou ik de kijkers maar niet aandoen..

Uiteindelijk is na heel veel zwaar werk het veulen eraf gekomen, een plaatje van een silverdapple-dun merrieveulen, maar hardstikke dood.. Wat heb ik staan huilen. Tuurlijk ben je blij dat de merrie het in ieder geval gered heeft, maar dat verzacht het verlies van het veulen niet..

Omdat ze helemaal niet naar het veulen omkeek, hebben we die maar direct uit de stal gehaald. Maar `s ochtends trok ze er toch naar toe. Zo erg, dat ik toch maar besloot haar bij de veulencentrale op te geven. En verdomd, 2 uur later wordt ik gebeld en niet veel later zijn ze onderweg naar ons toe met een valkbonte KWPN`er die haar moeder bij de geboorde verloren had. Joy was direct tevree met haar nieuwe veulen, ze was er super wijs mee.

Omdat het veulen zo zwak was, hebben we besloten dat zij beter de merrie mee konden nemen, en zo alle zorg aan het veulen konden geven. Dit heeft helaas niet mogen baten, vannacht rond 3 uur verloor Joy nu ook haar 2e veulen.. Ze heeft het toch niet gered helaas.

Vanmiddag is Joy dus weer thuisgekomen, en staat ze nu weer terug in de groep..
Hier wat foto`s van de thuiskomst en het "warme" onthaal.

-1- Uitlaten
Afbeelding

-2- Ciara had het al in de gaten
Afbeelding

-3- Naar de wei toe lopen
Afbeelding

-4-
Afbeelding

Filpje van het "warme" onthaal:


-5-
Afbeelding

-6
Afbeelding

-7- Even lekker rollen
Afbeelding

-8-
Afbeelding

-9- De rust was weer teruggekeerd..
Afbeelding

-10- Ciara hield haar goed in de gaten..
Afbeelding

-11
Afbeelding

-12- En zo lieten we haar achter, lekker een beetje gras plukken..
Afbeelding

We moeten haar uier nu natuurlijk goed in de gaten gaan houden, en ik hoop dat die snel weer geslonken is..
Al met al een verschrikkelijk weekend voor haar en ons, maar ik ben blij dat ze weer thuis is in de groep en het goed lijkt te doen..
Nogmaals, Bokkers, bedankt voor alle steun, en hopelijk tot ziens in het Hope topic straks (komt denk ik woensdag of donderdag).

FemkeRoosje

Berichten: 1514
Geregistreerd: 28-11-09
Woonplaats: Vianen

Re: Helaas een ITP zonder veulen, thuiskomst Joy na dood Vlekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 18:47

Wat erg zeg.. :(:)
Komt er nog een nieuw veulen of niet meer?

s6801881

Berichten: 7687
Geregistreerd: 26-09-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 18:48

Meid, wat heb jij een boel te verduren gehad de laatste dagen :(:) Niet alleen je eigen veulen verliezen, maar dan ook het adoptieveulen verliezen... Ik heb zelf met tranen in de ogen je laatste topic gevolgd, en schiet nu ook weer vol. Ik kan niet bedenken hoe jij je moet voelen. Sterkte Y;( Fijn dat Joy terug is, dan heb je in ieder geval steun aan haar. Ik hoop dat het met Hope allemaal goed gaat verlopen :)
Laatst bijgewerkt door s6801881 op 30-04-12 18:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Latruda

Berichten: 2096
Geregistreerd: 23-02-07
Woonplaats: De Hunnebed Hoofdstad!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 18:49

aah wat sneu zeg... arme joy..

silas

Berichten: 5661
Geregistreerd: 12-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 18:49

Wat vreselijk dat het allemaal niet zo heeft mogen zijn...heel veel sterkte voor jullie en voor Joy...
Een hele dikke knuffel

Wesco

Berichten: 5068
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: In het midden van het land of het zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 18:50

Heel veel sterkte voor jullie en voor Joy.
Laatst bijgewerkt door Wesco op 30-04-12 18:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Ariebombarie

Berichten: 10924
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: AMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 18:51

potverdikkeme, ook het andere meisje heeft het niet gered... wat een triest verhaal dit... zo meegeleefd met jullie, en nog steeds :(:) fijn te zien dat het goed met Joy gaat, heel veel sterkte met dit alles :(:)

r_oo_sj_e

Berichten: 2907
Geregistreerd: 27-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 18:51

Ach, wat sneu dat het met het KWPN veulen ook niet heeft mogen baten ;(! Heb nog steeds heel veel respect voor jullie hoe jullie met de hele situatie zijn omgegaan! Heel veel sterkte nog, en fijn dat Joy weer terug is op haar oude vertrouwde plekje!

mimeslosydy
Berichten: 2600
Geregistreerd: 18-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 18:52

Bah wat een naar verhaal, sterkte :(:)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102090
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 18:52

Wat ontzettend triest zeg! ;( Heel fijn dat de merrie het gehaald heeft natuurlijk maar wel heel sneu van het veulen. En natuurlijk het andere veulen ook. :\ Arme Joy...hopelijk gaat het snel weer helemaal goed met haar. Van mij ook de vraag of je haar nog een keer laat dekken...Sterkte de komende tijd!

BigOne
Berichten: 38437
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 18:52

Wat sneu ook voor die andere mensen, merrie en veulen kwijt, jullie hebben haar gelukkig nog. Natuurlijk is het heel erg als je je veulen verliest maar gelukkig werkt het in de dierenwereld wel anders. Jouw paard denkt echt niet aan haar veulen, klinkt hard, maar zo is het. Hopelijk gaat het verder goed met haar, sterkte en respect.

joyce83

Berichten: 5236
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 18:52

Ik zat hier met tranen in mijn ogen en dat voor een mooi paard wat ik alleen via een webcam en een topic op bokt heb leren kennen. Wat sneu dat ze nu twee veulens verloren is. Gelukkig gaat het goed al heb ik het idee dat ze nog niet helemaal lekker loopt in draf?

delerium
Berichten: 22384
Geregistreerd: 03-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 18:54

Bij het lezen van de titel viel het kwartje nog niet. Met het lezen van het topic des te harder. Vlekkie heeft het ook niet gered... Jeetje. Sprakeloos. Sta je dan. Wat een ellende zeg... Fijn dat Vlekkie toch in haar korte leven een lieve mama om zich heen had, en dat Joy heeft mogen proeven van het moederschap. Maar wat is het allemaal oneerlijk zeg...

XxLMMxX
Berichten: 3128
Geregistreerd: 22-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 18:55

Jeetje wat naar allemaal:(! Sterkte.

Feria

Berichten: 3367
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 18:56

Wat een vreselijk verhaal, hel veel sterkte met het verlies van jullie prachtige veulentje Y;(
Joy lijkt zelf ook wel wat verslagen, maar je zou voor minder natuurlijk, arm ding.

DesireeK

Berichten: 5255
Geregistreerd: 17-04-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 18:58

Dat is schikken Maris.. het zag er allemaal zo veel belovend uit. Wat Sneu voor Joy dat ze nu 2 kids is verloren.
Wel heel leuk te zien dat de andere dames van de kudde weer blij zijn dat ze terug is.

Voor allemaal (ook de eigenaren van Vlekkie) nogmaals heel veel sterkte...

Oftopic: Ik zie dat je je grote knuffel koe ook nog hebt..

Bumblehorse

Berichten: 1363
Geregistreerd: 16-04-11
Woonplaats: Noorden van België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 18:59

;( Wat Triest, het waren beide mooie veulens Y;(

FahyaFemke

Berichten: 3555
Geregistreerd: 09-12-05
Woonplaats: Goeree-Overflakkee, ZH

Re: Helaas een ITP zonder veulen, thuiskomst Joy na dood Vlekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 19:03

wat triest zeg voor de merrie.. veel sterkte er mee.
je hebt wel een stel prachtige paarden staan zeg, mooie kudde.

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 19:03

Ach sneu hoor. Maar wel fijn dat ze weer terug is en ze heeft het best naar haar zin in de kudde, zo te zien.

murness
Berichten: 526
Geregistreerd: 19-08-08
Woonplaats: Aan de bosrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 19:05

Wat een ellende toch. Heel erg sneu voor Joy. Verwen haar maar flink, want dat heeft ze wel nodig nu :(:)

_KaWi_

Berichten: 911
Geregistreerd: 21-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 19:12

Wat erg!
Ik was eigenlijk aan het wachten op foto's van Joy en Vlekkie en nu dit...
Geen woorden voor... Wat sneu dat ze 2 veulens kwijt is geraakt nu |(
Gelukkig gaat het met Joy naar omstandigheden goed.
Sterkte nogmaals...

Tjinta

Berichten: 3793
Geregistreerd: 16-04-05
Woonplaats: Bauernhof im Emsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 19:14

Agossie nu is Joy haar pleegkind ook nog kwijt.. arme arme merrie! :(:)
Voor jullie is het goed dat ze fijn weer thuis is. Hopelijk gaat het snel weer goed met haar!

Wat een ellende alles bij elkaar.
Wens je heel, heel veel sterkte.
:(:)

Lori

Berichten: 3566
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 19:17

Erg jammer zeg, had het niet verwacht. Joy heeft der best gedaan als super mama.
Jullie hebben ook je best zeker gedaan ! Vlekkie was al redelijk verzwakt jammer genoeg.
:(:) Nu is ze terug veilig en wel thuis.

Pauline
Berichten: 12189
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 19:17

Ach nee.. Niet ook vlekkie dood, wat een ellendig verhaal is het geworden.
Maar jullie, en Joy hebben er echt álles aan gedaan om beide veulens te redden. Het heeft niet zo mogen zijn... Heel veel stekte, fijn dat ze nu weer thuis is en steun krijgt uit de kudde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 19:18

Heh bah, het andere veulen heeft het ook niet gered ;(
Heb Joy gevolgd (eerst 2 weken stiekem en de laatste dagen wat actiever), die bewuste nacht ben ik net op tijd gaan slapen heb ik achteraf gelezen. Was er, net zoals velen, niet goed van. Maar vond het toch super dat jullie een ander veulen nog een kans konden geven. Een kans heeft ze in ieder geval gehad, zo sneu dat het ook niet mocht baten :(:) Maar toch wel fijn dat Joy het zo goed lijkt te doen in de kudde, het is echt een prachtige pony :)