Informatie:
Naam: Flint's Orlando
Ras: Fell pony
Hengst
Word 9 mei 3 jaar.
Afstammeling : Wildehoeve Boy ( 1e premie hengst, enkele keren kampioen geweest) x Jane fan Skarsterlân (Onze 1e premie ster merrie , loopt m1 dressuur tussen de paarden.)
1.32 m klein haha ( hopelijk groeit hij nog een stukje )
Helemaal zwart zonder aftekeningen.
Nog onbeleerd uiteraard, kent nu wel het bit en longeerbeginselen.
In 2004 kocht ik mijn eerste Fell pony, een merrie van een half jaar oud. Toen ze 4 was wilden we heel graag een veulentje fokken en op 9 mei 2009 was het zover. We hoopt op een merrie maar het was een hengstje

Tocht werd ik best gek op hem. In september van dat jaar was de merrie en veulenkeuring. Ik zei tegen mezelf op die dag maak ik de keuze. Ik bood hem te koop aan in de catalogus, dus of er kwam een koper of hij moest heel goed zijn. Dan zou ik hem wel aanhouden als hengst wie weet ten slotte

Op de keuring kwam er geen koper en werd hij eerste geplaatst van de hengstveulens en 2e op de veulenkampioenschappen. ( bij dit stamboek hebben ze geen reserverkampioenen).

Maar goed de keuze was gemaakt, hij zou blijven en hengst

Afgelopen 17 maart was dan de langverwachte hengstenkeuring waaraan hij zou deelnemen voor stamboekopname en goedkeuring voor de dekdienst.
Hij vond het allemaal wat spannend en vooral de andere hengsten in zijn nabije omgeving maakten dat hij zich flink hengst voelde

Het resultaat was er niet minder om.. Hij werd 2e geplaatst in de rubriek nieuw aangeboden hengsten en werd goedgekeurd met gelijk een 1e premie

Helemaal trots natuurlijk, je fokt een veulentje en dan gebeurd er dit!
Helaas ben ik er nog niet helemaal uit wat ik uiteindelijk met hem doe. Hij heeft op sommige momenten wel last van zijn hengst zijn. Terwijl hij eigenlijk heel braaf en leergierig is. We hebben nog 2 hengsten en die hebben er geen last van. Maar doordat hij nu zo "goed"blijkt te zijn is castreren ook wel weer erg zonde. Daarom laat ik hem voorlopig nog een trots dekhengst.

Helaas wou de zon niet helemaal meehelpen