leuk dat je kijkt!
Sallie heeft iets te vieren, waarom?
Ik kan eindelijk zeggen dat hij ZIEKTE vrij is en bijna volledig hersteld!
(4 soorten wormen, ernstige mok, luis, leverbot en virus waarbij rode bloedlichamen met helft zijn vermindert)
Op 7 Januari zijn we een jaar bezig maar ik kan het niet laten een voorproefje te geven.
Het verhaaltje:
''Ik zat op internet wat rond te kijken voor iemand anders toen ik ineens op een super mooi andalusier veulen stuitte. Ik heb al 3 pony's (2 shets en een tinker x welsh) dus eigenlijk helemaal niet opzoek naar een nieuw paard. Maar ik kreeg hem maar niet uit mijn hoofd en was er echt verliefd op geworden. Het gevoel was zo sterk dat (Na lang overleggen) ik mijn moeder zover heb gekregen dat ze mee ging kijken. Wij een aantal uur in de auto gezeten om even naar een veulen te kijken wat ik eigenlijk niet zocht. Eenmaal aangekomen schrokken wij ons kapot!!!!
Daar stond een uitgemergeld grijs/zwart hoopje ellende.. ik kon geen woord meer zeggen. zijn nek was 2 cm breed, zijn ruggenwervel lag bovenop zijn rug, flanken had hij niet.. gewoon een lusteloos zak botten. De wei was onder water gelopen en bevroren, er was geen water en maar een plukje hooi voor 3 paarden. helemaal ontdaan gingen wij naar huis. Na lang praten en heel veel mensen die het afraadde hebben wij hem toch gekocht. Omdat wij helemaal niet voorbereid waren gingen mijn vriendinnen materialen halen (voer, vitaminepreparaten, wormenkuur enz.) terwijl ik hem ging halen. eenmaal daar moesten wij hem de wei uit duwen en ondersteunen. bij de klep viel hij op zijn knieen en toen hij eenmaal stond reden we weg.
Ik ben nog nooit zo blij geweest dat ik gehinnek hoorde toen ik de trailer open deed. Inmiddels hebben we de wormen onder controle en kan hij weer lopen. wel heeft hij nu verlatingsangst.. Het word nog een lange weg maar het gaat helemaal goed komen''
hij is ook eerder te zien in:
[ITP] Salvado Paard met een missie
[MD] [MD] Situatie vraag! RAAD GEVRAAGD!!
[MD] Het is mijn kleine mannetje niet gegunt.. tips/ervaringen?
[BKR] Een 3/4 andalusier hengst, en nu?
Maar dan nu: meet sallie!
1. net geboren bij marleen:

2. onbezorgd spelen bij mama in de wei

3. op marktplaats gespot! en gelijk verliefd!

4. 1e bezichtiging, we schrokken ons kapot:
een dag later gehaalt, ondertussen vriendinnen alle materialen gehaald (NoaSky

5. eerste dagen niet kunnen lopen, vol wormen,luis en ernstige mok.

6. Toen voorzichtig poetsen, was niet fijn met die uitstekende botten.

9. Maar toen de veearts ingeschakeld en project salvado begonnen: (maart)
Leverbot geconstateerd! nog steeds 4 soorten wormen en blijkbaar ernstig veulen virus gehad wat zijn rode bloedlichaampjes met de helft heeft verminderd! een wonder dat hij er nog is met dit alles op elkaar.

10. April:

11. Mei

12. Juni/juli

13. aug/sept

14. okt