Jauke bij Holland's got talent!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Amable

Jauke bij Holland's got talent!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 12:41

Zoals ondertussen bij veel bokkers bekend hebben Jauke en ik mee gedaan aan Holland's got talent, ik dacht dat het wel leuk zou zijn om daar nog even een verslagje van met jullie te delen.

Het idee kwam eigenlijk bij me op na het zien van de vorige paarden audities die bij HGT geweest zijn. De audities gingen niet je van het en de mensen gingen ook niet door naar de volgende ronde, ik kreeg het gevoel dat de jury op voorhand al zoiets begon te krijgen van, ohjee, een paardenact, dat wordt niets. Een podium geeft heel erg weinig mogelijkheden om iets te laten zien met een paard, de omgeving is behoorlijk heftig voor een paard maar toch had ik zoiets van, entertainment met een paard op een podium is wel mogelijk! Ik lag daar 's avonds in bed een beetje over te fantaseren en ineens kwam er een leuke, kleine act in me op die met paard op een podium mogelijk zou moeten zijn. Geen moeilijke dingen, allemaal kleine oefeningen die niet veel van het paard vragen en dus ook onder moeilijkere omstandigheden te doen moeten zijn. Snel het idee in mijn telefoon in getypt, anders zou ik blijven malen en lekker gaan slapen.

20 mei zag ik in het vd kletstopic dat een bokt genootje met haar kat gevraagd was voor HGT omdat ze nog leuke dierenacts zochten, aan haar toch maar even het emailadres gevraagd voor ach, je weet het niet he :+ Maar eigenlijk ook weer laten liggen, zo'n twijfel over wel of niet opgeven... Vervolgens kreeg ik van haar nog een pb dat ze bij HGT gevraagd hadden of ik me nog op wilde geven, tja, weer twijfel! Voor mezelf even de plussen en minnen bedacht...
+ Mooie nieuwe trainingsuitdaging, Jauke heeft al bijna alles gezien, kan alles en is nergens van onder de indruk, een boel schriktrainingen gedaan, grote evenementen, premiere penny's shadow (binnenbak omgebouwd tot bioszaal incl geluid, licht, scherm, tribune e.d.) enz. Sommige mensen gaan voor steeds hogere hindernissen of steeds moeilijkere dressuuroefeningen, wij gaan voor steeds spannendere situaties :))
+ Laten zien dat met een paard op het podium wel diervriendelijk en leuk entertainment kan zijn.
+ Naamsbekendheid, eerlijk is eerlijk, met je kop op tv maakt dat veel mensen je zien. Is goed voor de shows e.d.

- Als het niet goed gaat ziet ook meteen heel nederland het :oo
- Afkrakende opmerkingen van de jury, daar was ik stiekem best een beetje bang voor...

Ik vond de plussen uiteindelijk zwaarder wegen dan de minnen dus me een week later toch maar opgegeven :=
1 juni, woensdag, werd ik door ze gebeld, ze wilde graag dat ik mee deed en of ik die zaterdag 4 juni kon komen voor de auditie. Tja, eh, nee dat gaat niet lukken... Moest donderdag 2 juni richting Amsterdam voor de Penny's shadow premiere en dat duurde tot zondag. het weekend erop ging voor mij ook niet lukken dus was dinsdag 7 juni de enig mogelijke optie. Dus Jauke kwam maandag terug uit Amsterdam, maandag hadden we dan tijd om even naar de act voor HGT te kijken en dinsdag moesten we daar op, oeps, dat ging snel ineens! Wat was ik blij dat ik een jaar geleden al iets bedacht had, niet verder over nagedacht, dat moest het dan maar worden.

Uiteraard kwam die dinsdag al snel, op pad naar Barneveld en hier is onze aankomst, Jauke die kijkt waar we nu dan zijn?
Afbeelding

Naar het gebouw om me aan te melden en er kwam meteen een camera ploeg mee terug, of we nogmaals aan wilde komen rijden...
Afbeelding

Vervolgens snel een weitje voor Jauke in elkaar gezet, hij vindt op de trailer blijven staan stom :+
Afbeelding

Jauk vond het allemaal bijzonder interessant, het was ook erg druk omdat de basisschool verderop pauze hield op het grasveld waar ik Jauke had staan. Hij vindt niet veel spannend, maar geritsel in de bosjes wat hij niet kan zien wel... En uiteraard gingen er telkens kinderen in de bosjes spelen, het arme paard :+ Maar, ach daar leert hij weer wat van en het geeft ook nog leuke plaatjes :D
Afbeelding

Praten voor de camera
Afbeelding

Beetje vd laten zien alvast
Afbeelding

Voorzichtig steigeren, de bovenlaag van de grasmat was nat en dus glad...
Afbeelding

Hij kan ook prima zichzelf belonen :+
Afbeelding

Samen met ons mam :)
Afbeelding

Even erop voor de camera
Afbeelding

Wat waren ze blij met dit shot :))
Afbeelding

Tussen de opnames door ook nog even een schoolklas vermaakt :))
Afbeelding

En toen kwam Robert ten Brink erbij, dus weer praten
Afbeelding

Eigenlijk mocht de geluidsman zijn, ehm, hoe heet zo'n ding? niet boven het paard houden want alle paarden schrokken daarvan volgens iemand die duidelijk de leiding had. Dit was een andere filmploeg en ik zie eigenlijk nu pas op de foto dat deze hem wel gewoon hoog houdt. Na mijn act stonden we buiten nog even te praten en toen zei ik dat dat volgens mij bij Jauke gerust kon, hij was sceptisch maar ze probeerden het, die man was zo verbaasd dat Jauke er nog oor voor verdraaide :)) interesseerde hem echt niets!
Afbeelding

Wat is 'ie braaf he <3
Afbeelding

We waren overigens ook door RTL boulevard en de spits geïntereviewt.

En natuurlijk de uiteindelijke auditie:

Het mesten aan het begin van het optreden vond ik wel jammer, maar hij vond het duidelijk toch wel een beetje spannend, meestal heeft hij daar geen last van. Ik geloof echter dat het eigenlijk ook een beetje aan mij lag, ik vond het namelijk stiekem ook wel erg spannend, de minnen speelde natuurlijk ook nog steeds door mijn hoofd :+ Meestal ben ik eigenlijk nooit ergens gespannen voor, dus ik denk dat dat ook een beetje zijn weerslag op Jauke had.
Helaas hebben ze met het knippen de verhaallijn uit de act geknipt, doordaar lijkt het wat onsamenhangend. Ik begin met Jauke uitleg over de jury te geven met behulp van een wortel, dat kunnen jullie zien. Hij lacht me uit als ik zeg dat ze belangrijk zijn en als ik zeg dat ze gaan kijken of we leuk zijn laat hij met een dikke lebber weten dat hij me zeker leuk vindt. Daarna vermaan ik hem en zeg dat we wat gaan doen, we gaan rijden en daarop gooi ik het dekje op zijn rug, deze trekt hij er net zo hard weer vanaf. Ik vraag verwondert of hij dan niet wil rijden en als hij dat bevestigd dan vraag ik wat we dan in hemelsnaam kunnen doen? Ik kan tenslotte niet zingen en dansen.... En daarop knikt hij verwoed ja, Jauke wil dansen :j Daarom gaan we samen dansen. We beginnen met voeten kruisen, daarna loopt hij rondjes om me heen (hierbij had hij dit keer alleen een afwijking richting uitgang :)) ) en vervolgens de spaanse pas die niet helemaal uit de verf kwam en een buiging.
Ivm de ruimte op het podium en het risico op glijden durfde ik steigeren niet aan. Oefeningen als compliment, knielen, kruipen, liggen, plat liggen en zitten zijn oefeningen die je niet op een harde ondergrond doet, dus hou je aan grote oefeningen alleen nog de buiging en de spaanse pas over :)

Het neus momentje aan de camera wilde de cameraman erg graag, dus Jauke beloont voor het targetten van de camera en dan krijg je dit soort beelden :D

Ik ben tevreden over een geslaagde auditie :) Had ik meer tijd gehad dan had ik wellicht iets anders gedaan, maar ons doel is bereikt, we zijn door naar de volgende ronde en we hebben laten zien dat je op een diervriendelijke manier best iets leuks op een podium kan laten zien. Tuurlijk is het nog leuker op zand of gras, maar dit kan dus ook! :D

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 12:47

Ik vond het ook heel erg leuk om te zien en ik heb geen moment getwijfeld dat jullie geen leuke auditie neer zouden zetten!
Echt super gedaan en vind Jauke er ook erg relaxed uitzien op de foto's :)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 12:47

Ja ik heb het gezien
was leuk hoor :)

DaphneR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 12:48

Ik heb het gezien! Was echt super gaaf. En heeeeeel erg knap van jullie!

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 12:48

Wat leuuuukk! En wat super stoer dat je door bent naar de volgende ronde :D

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 12:49

Leuk verslag hoor! Wanneer ben je te zien in de volgende ronde?

Blacky

Re: Jauke bij Holland's got talent!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 12:49

Erg leuk! Had het ook gezien! :D

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 12:50

Ik heb jullie gezien en vroeg me al af of het een bokker zou zijn ;).

Zag er super uit en wat was Jauke braaf. Heel veel succes in de volgende ronde.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 12:51

wat leuk!
Laatst bijgewerkt door trustHim op 03-08-11 12:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 12:51

Ik vond het zo'n gave auditie he! Jammer dat je niet echt heel veel deed. (komt dat door de ondergrond?)

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 12:52

Heb echt vol bewondering zitten kijken en meteen de computer opgestart want ik wist zeker dat het een van bokt was haha :o

Goed gedaan!

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 12:52

Wat een leuk verslag zeg! en dat filmpje, haha geweldig paard heb je daar, hij staat daar op het podium en laat het zo lekker op hem afkomen! En gefeliciteerd met het doorgaan naar de volgende ronde! :D

RaichuHollow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 12:53

Gaaf zeg! Top dat ie daar ook braaf was, heb je toch weer een situatie gevonden waar aan gewerkt moet worden. Veel plezier samen.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 12:54

gaaf hoor! kan je niet een soort antislip maken onder zn hoeven zodat je wat meer kan laten zien!!

Anouk_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 12:54

Wat gaaf joh! En wat een knapperd is Jauke!
Erg leuk dat jullie door mogen, ben benieuwd naar het volgende optreden :)

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 12:55

Kan me voorstellen dat het voor jullie allebei toch wel spannend was. Heb het op tv gezien, maar miste inderdaad iets in de verhaallijn. Goed dat je het er in je bericht bij hebt gezet, dat maakt een boel duidelijk. Hartstikke leuk dat jullie door zijn naar ronde 2.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 12:55

Wat een super leuk optreden! :D
Gefeliciteerd!

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 12:56

Heb het ook gezien, leuk om jouw verhaal te horen. Fijn dat Jouke zo rustig bleef! Wel moeilijk om jezelf te moeten overtreffen op zo een podium?

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 12:56

Spannend we blijven je volgend ;)

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 12:58

Leuk zeg! Wanneer mag je weer?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 12:58

Haha, ik zag hem ook.. Ik zag jou en ik wist het gelijk. :P Vind dat je het netjes gedaan hebt en Jauke deed het ook erg goed. :)

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 12:59

-
Laatst bijgewerkt door xYaartje op 07-05-24 06:45, in het totaal 1 keer bewerkt

antje_vip

Ik heb het ook gezien! Ook leuk om je verslag + foto's te zien/lezen. Blijf het iets aparts vinden, het tv-wereldje :=
Ben benieuwd wat je de volgende keer gaat doen

Equiine

Wat leuk zeg! :D
En? Wanneer is het vervolg? Ik duim voor jullie! +:)+

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 13:00

Ik vind Jauke zó gaaf he, en super tof dat je nog een keer mag komen !
_O- dat stukje met die wortel _O- whaha geweldig !