Mager ???

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 18:58

Nou ik vind je pony er echt goed uitzien hoor!!!!! :j Zeker weten

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 18:59

Auw pijnlijk... je zei PONY Margon... Pepper is harstikke groot!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 19:15

hihihi, ik vind hem ook niet te mager, juist niet!

Welke rand bedoelen jullie nou? wijs hem eens aan?

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 19:37

desillies"]
[quote="Esme_27 schreef:
Ik vind persoonlijk die rand in zijn buik niet mooi. Die had Nuala ook nadat ze bevallen was (vreemd genoeg is dit een ruin Verward)
Maar goed dat is eerder een geval van meer spiertjes kweken dan van bijvoeren.


dat IS een spierrand die je ziet lopen hahahhaahahahhahaa
[/quote]

Maar die onderste buikspier hoort toch juist minder ontwikkeld te zijn, en de rugspier wel ontwikkeld? Ik weet niet of ik het over dezelfde rand heb als jullie, niet echt onder de buik, maar aan de zijkant, maar als het die is, moet ie, geloof ik juist wat minder ontwikkeld zijn. Want als een paard over de rug loopt gebruikt hij de goede 'hoge' rug spier groep, en als ie niet over de rug loopt, onwikkelt hij de onderste spiergroep. Of heb ik het nu helemaal verkeerd?

Verder vind ik hem er goed zien, wat een prachtig ronde kont. Als Pepper hier te dun zou zijn, zou tiek helemaal te dun zijn geweest....

Afbeelding
Afbeelding
* nu is ie al een stuk dikker hoor...shame on me, maar heb ook heel weinig gedaan de afgelopen tijd Bloos *

desillies
Berichten: 6778
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Castelnaud la Cgapelle ( FR)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-03 19:42

geen idee hoe al die spieren eruit horen te zien.
Pepper word nog maar sinds een maand of twee nagevelijk gereden.
ik heb eigenlijk nooit echt goed geleerd hoe je dat doet dus was ik er maar niet aan begonnen,ik ben meer zo'n lalala ruiter die met een lang teugeltje over het strand galloppeerd.
MAAR sinds mijn zus mijn dochter heeft geleerd hoe "het hoort" word hij dus meer nagevelijk gereden in ieder geval twee keer per week door mijn dochter,stiekum probeer ik het ook weleens om Pepper niet de indruk te geven dat ie bij mij niks hoeft te doen,dus wie weet gaat ie nu dan de goede spieren ontwikkelen??
hahahaha tegen de tijd dat ik een rare spier ergens op zijn rug zie verschijnen zal ik weer een foto plaatsen oké??
ik vind Tiko er trouwens (ook) geweldig uitzien,en dat meen ik.
ben jaloers op zijn prachtig zwarte staart!!
ik ga die van Pepper maar eens een kleurspoelinkje geven Haha!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 20:29

in hem er wel mooi gespiert uit zien eigenlijk...maar niet mager Lachen

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 20:30

desillies"]
[quote="Esme_27 schreef:
Zou kunnen hoor.. maar bij Nuala was het iig geén spier. Vind het niet mooi hahaha


whheeeeeeeeeeeehhhhhhhhh er is iemand negatief wheeeeeeeehhhhhhh
Haha! Knipoog Lachen Haha! Knipoog Lachen hahahahahaahhahahaahaaaaaaa
hoe'st met de vliegendeken van nuala esme?? veel plezier van gehad deze zomer??
[/quote]

Aaaahhhhh, Par heeft ook zo'n spier hoor...en ik ben er trots op dus wees jij dat maar ook hoor Knipoog

Pauline
Berichten: 12189
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 20:45

Jaja, Joris heeft ook buikspieren, als je het zo ziet, van al het eten verteren dan toch Knipoog
Ik vind hem er goed uitzien, die andere, Tiko< vind ik wel aan de smalle kant, zeker voor een Tinker....Ach, vlekken kleden gewoon slank af *LOL*

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 23:45

Ik vind hem er goed uit zien... Zeker niet te mager op deze foto. enne zolang hij actief is en je ziet/voelt geen ribben en hij voelt zich goed dan is het toch prima OK dan!

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 09:35

Hey,

ik kreeg toevallig van de week ook het commentaar dat "Chubby zo met ingetrokken buik loopt" Verward Dus heb ik het gisteravond aan mijn instructeur nagevraagd en dat schijnt dus juist goed te zijn, dat richeltje aan de zijkant van de buik: zo kun je zien dat ze juist hun buikspieren goed gebruiken en met een ontspannen rug lopen... Pling

Ik ben overigens van mening dat een Tinker iets schraler mag zijn (in 't algemeen). Als ze bloot ronddraven mag je net de glooiing van de ribben zien, vind ik... Uiteraard zijn die bonken van Tinkers prachtig om te zien, maar dat moeten dan wel gespierde bonken zijn en geen vette bonken Lachen Ik vind beide Tinkertjes op de foto's erg mooi om te zien!

Groetjes!

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 09:40

pepper is prachtig
en al helemaal niet mager

desillies
Berichten: 6778
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Castelnaud la Cgapelle ( FR)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-03 10:17

Chubby schreef:
Hey,

ik kreeg toevallig van de week ook het commentaar dat "Chubby zo met ingetrokken buik loopt" Verward Dus heb ik het gisteravond aan mijn instructeur nagevraagd en dat schijnt dus juist goed te zijn, dat richeltje aan de zijkant van de buik: zo kun je zien dat ze juist hun buikspieren goed gebruiken en met een ontspannen rug lopen... Pling

Ik ben overigens van mening dat een Tinker iets schraler mag zijn (in 't algemeen). Als ze bloot ronddraven mag je net de glooiing van de ribben zien, vind ik... Uiteraard zijn die bonken van Tinkers prachtig om te zien, maar dat moeten dan wel gespierde bonken zijn en geen vette bonken Lachen Ik vind beide Tinkertjes op de foto's erg mooi om te zien!

Groetjes!


kijk heb ik weer wat geleerd!! dank je wel,ook voor je compliment.
groetjes lien

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 21:19

Nou dat weet ik niet, tiko zegt dat het een soort van andersom is... die wie wil je geloven? Lachen

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 22:08

Pellie schreef:
Nou dat weet ik niet, tiko zegt dat het een soort van andersom is... die wie wil je geloven? Lachen


Hmm...ik weet het ook niet zeker, maar meen dat het zo zat. Maar als je reel denkt......zie je het ooit bij die Bonfire look-a-likes? Nee

Weet iemand het juiste antwoord?

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 22:19

Hmmmmmmmm.....heb nog even heel diep na zitten denken.

Aan de ene kant denk ik over dat stukje van Chubby, dat klopt! Als een mens last heeft van zijn rug, kan dat verminderd worden door buikspieren te trainen, zodat de rug minder belast wordt.

Aan de andere kant, op het moment dat een paard zijn rug ontspant, gebruikt ie hem dan nog wel? Wat ik bedoel te zeggen, traint een paard op dat moment de rugspieren wel?

Ik denk dus, dat getrainde buikspieren helpen met het ontspannen van de rug, en daarmee dus ook een deel van de belasting van de rug overnemen, maar daar tegen over staat dat, volgens mij, op dat moment de rug NIET getraind/gebruikt word. Klinkt dit aannemelijk?

Dit is totaal niet aanvallend naar iemand bedoelt, maar ik ben nu gewoon heel benieuwd hoe het zit.

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 22:45

ziet er goed uit hoor, helemaal niet te dik, juist mooi slank en gespierd

desillies
Berichten: 6778
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Castelnaud la Cgapelle ( FR)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-03 22:50

liza van loon schreef:
ziet er goed uit hoor, helemaal niet te dik, juist mooi slank en gespierd


hahahahahaha ik vroeg of ie te mager was! niet of ie te dik was hahahahahaha maar toch bedankt hoor!!

waterkippie2

Berichten: 86
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 01:57

Ah nee joh!
Die is nie te dik!
Ziet er juist goed uit!

miltonlover

Berichten: 762
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: moergestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 09:55

te mager?
helemaal niet, gewoon een tinker maat

carina

Berichten: 2787
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 13:03

Tiko schreef:
Hmmmmmmmm.....heb nog even heel diep na zitten denken.

Aan de ene kant denk ik over dat stukje van Chubby, dat klopt! Als een mens last heeft van zijn rug, kan dat verminderd worden door buikspieren te trainen, zodat de rug minder belast wordt.

Aan de andere kant, op het moment dat een paard zijn rug ontspant, gebruikt ie hem dan nog wel? Wat ik bedoel te zeggen, traint een paard op dat moment de rugspieren wel?

Ik denk dus, dat getrainde buikspieren helpen met het ontspannen van de rug, en daarmee dus ook een deel van de belasting van de rug overnemen, maar daar tegen over staat dat, volgens mij, op dat moment de rug NIET getraind/gebruikt word. Klinkt dit aannemelijk?

Dit is totaal niet aanvallend naar iemand bedoelt, maar ik ben nu gewoon heel benieuwd hoe het zit.


Op het moment dat een paard nageeflijk loopt is de bovenlijn ontspannen en "uitgerekt" Om iets uit te rekken moet de andere kant korter worden. De buikspieren worden dus aangespannen. De rug wordt door de aangespannen buikspieren omhoog geduwt, waardoor een bolle bovenlijn ontstaat.
En idd. Een goed lopend paard draagt het ruitergewicht met z'n buikspieren.

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 21:19

Ik vind hem er prima uit zien hoor.
Niet de dik en niet te dun...
Je hebt een mooie Tinker hoor!!!
*kwijl*

Steffiegek
Berichten: 303
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Me Huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 22:10

nou ik vind hem helemaal niet mager!!

waar hebben ze het over

Greetzz...merel

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 22:15

Ik vind hem ook niet te mager, hij is niet zo ontzettend dik maar ook zeker niet te dun.
even off-topic: Wat heeft hij een prachtige staart!!!!!!!!!!!!!!!!! Kwijl:~:~:~:~:~:~:~ Haha!:D

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 22:43

ik zie door de spieren het lichaam niet meer... morgen nog eens opnieuw de theoriën over buik-, en rugspieren lezen.... Verward

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 09:46

Hey,

Stel je voor dat jij met je voeten op een tafel ligt. Iemand komt op je uitgestrekte knieen zitten... Als jij de spieren aan de achterkant (knieholte) van je knieen aanspant, kun je dat lang volhouden; als je je benen ontspant doet het erg veel pijn.
Zo stel ik me het "zitten op n paardenrug" voor... Lachen

Groetjes!