(honden, geen paarden) Diesel en Blacky

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30626
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

(honden, geen paarden) Diesel en Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-03 21:21

Omdat ik al een vraag kreeg van iemand hoe het met Diesel * ging, en of ik weer wat foto's wilde maken. Foto's waren al gemaakt, moesten alleen verkleind en upgeload worden.

Plinge reden van deze vraag is, omdat Diesel het eerst jaar van zijn leven zwaar ziek is geweest, maar hij is er helemaal bovenop gekomen, gelukkig.

Dus voor de liefhebbers foto's van honden. Ze zijn allemaal gemaakt in augustus.
Commentaar is denk niet nodig, foto's spreken voor zich.
Voor diegenen die ze niet kennen: Blacky is de helemaal zwarte hond, en Diesel diegene met ook bruin.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Er staat Stal Nesses op, dit omdat ik nog geen goed copyright teken heb voor mijn eigen foto's, gebruik dus even die van mijn verzorgpony's.
Ik ben benieuwd wat jullie van ze vinden?

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 21:29

Prachtige honden hoor, wat had Diesel als ik vragen mag?

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30626
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-03 21:39

Diesel die ging steeds meer piepen, en wilde niet meer lopen. Werd dus een soort van stijf. We zijn naar de dierenarts geweest. Achteraf hadden we eerder moeten gaan, het gebeurde weleens dat hij een daagje wat langzamer was, maar niet echt ernstigs.
Hij bleek veel te weinig rode bloedlichaampjes te hebben, en veel te veel witte. Na die anti biotica knapte hij weer op. Helaas een paar maanden later ging het weer fout. Weer medicijnen. Hij werd wel beter, maar was na de kuur nog niet gezond. Dus naar de dierenarts. Die schrok, dat hij nog zo slecht was. Wij hebben toen besloten foto's te laten maken om alles uit te sluiten. Uit de foto's bleek niets.
Toen waarschuwde de dierenarts al dat er verschillende dingen konden zijn, waaronder iets met zijn afweersysteem. Dat zal betekenen dat we een moeilijke beslissing moesten nemen, hem uit zijn pijn verlossen. Dan zal het namelijk elke paar maanden terugkomen.
Toch besloten met nog een kuur te werken. En ja, hij kwam er bovenop. Daarna heeft hij nog 1x een verkoudheid gehad, maar voor de rest bleef hij gezond. Dit gebeurde allemaal voor hij zijn eerste verjaardag kon vieren. Erg sneu, maar we zijn blij dat we doorgezet hadden, het is echt een ontzettend lieve en gave hond. En hij leeft nu met veel plezier, een hond die altijd vrolijk is. Helaas heeft hij heel wat maanden ziek door moeten brengen. Vele nachten was ik bang, dat ik hem de volgende dag niet meer levend zou vinden, zo slecht was hij.

Dit heeft zo erg kunnen worden omdat Diesel nooit liet merken als er wat was. Ook nu nog zal hij niet zomaar piepen als hij pijn heeft, dan moet het wel heel hard gaan. Zelfs toen hij een keer zo hard tegen iets opliep dat hij verschrikkelijk kreupel liep, piepte hij niet.
Hij heeft dus waarschijnlijk een ontsteking gehad, maar zeker weten doen we het niet. Doordat hij niet kleinzerig is, merkten we het pas laat. Maar doordat hij zo sterk is, heeft hij het overleefd.

chanickyo

Berichten: 2050
Geregistreerd: 11-02-02
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 21:47

Hej, leuke foto''s van Diesel en Blacky. Maar Blacky is in het echt niet zo lief he Tong uitsteken hij blaft als een gek. Nee geintje hij was wel lief hoor.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30626
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-03 19:31

Haha, Blacky kan wel goed blaffen idd.
Maar is verder wel lief, gelukkig. Maar Diesel is liever!

Marinke

Berichten: 2584
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 19:34

Diesel!!! Haha zoals ik al zei is het een superhond (Met een supernaam Tong uitsteken:P) en ik vind hem er goed uitzien