Veulenverkiezing, Opgeven PONY veulens

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Veulenverkiezing, Opgeven PONY veulens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-03 22:41

Hier kan je je veulen opgeven voor de veulen verkiezing.
Wat is de bedoeling? Je plaatst van je veulen 1 foto, met een verhaaltje erbij, waarom hij/zij moet winnen. Wat beknopte info over ouders etc mag.Heb je meerdere veulens? Ze mogen allemaal mee doen, maar zet ze wel in een apart bericht.
Vermeld in je bericht DUIDELIJK de NAAM van het veulen.

Wat valt onder de pony's? : Shetlanders, welshjes, NRPS ponymaat, Haflingers, NMPRS, Tinkers, fjorden, etc.
Twijfel je of jou veulen bij de pony's of paarden moet, stuur mij dan even een pb.

Reacties met meerdere foto's tellen NIET mee
Collages zijn NIET toegestaan.


Opgeven kan TOT zondag 10 augustus. Dan gaat dit topic op slot, en komt de werkelijke verkiezing.
Ik zal in de loop der tijd iemand benaderen om de punten na te tellen, zodat er geen misverstanden kunnen ontstaan.

Over de uitslag wordt niet gecorrespondeert Haha!

Vragen? Graag via PB en niet in dit topic

NB: Verkiezing geld alleen voor veulens van 2003


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-03 22:59

Bij deze wil ik graag mijn veulen opgeven.
Ouburgia's Magical Mystery

Afbeelding

Waarom?
Myst is mijn eerste veulen. Lang heb ik erop gewacht, maar ik kreeg Hon niet drachtig. Toen dat eindelijk gelukt was werd het wachten op 15 mei, de dag dat ze uitgerekend was. 10 april kwam echter het verontrustende telefoontje van mijn stalhouder, dat er een zak met bloed in de stal aangetroffen was, maar geen veulen.
Pas 4 uur na dat telefoontje troffen we Myst BUITEN! aan. Ze was ruim een maand te vroeg, en had zeker 4 uur zonder haar moeder gelopen.
Dit is allemaal goed gekomen, en ze werd mooier en mooier.
Hoe mooi ze ook is, premie's zitten er niet in, want of het na dat verhaal niet erger kon, heeft ze helaas een onderbijt (snoeksmond)
Maar, voor mij is ze geweldig, ben zeer tevreden over het resultaat, en wat anderen denken? Jammer dan!


Met dank aan Meavey voor de foto

Liesje4ever

Berichten: 1423
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 23:44

Nou Zanouk dan ook maar... Haha!
Fjordenveulen van Tasja x Manus, van 29 april. Ze moet niet winnen, mag wel Knipoog Ze is het eerste veulen van Tasja, en is heel stiekem geboren terwijl slechts 1 muur verder lagen te slapen Schijnheilig

Afbeelding

Please don't upset me. I'm running out of places to hide the bodies
Fjordenwereld

PollyJarig
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23409
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 00:12

Katinka

Afbeelding

Katinka is mijn eerste veulentje, we hebben heel lang moeten wachten op de uitslag of Polly drachtig was of niet, aangezien ze niet gescand kon worden door mijn oude veearts.
Ik ben helaas net niet bij de geboorte geweest maar kwam vlak daarna aan op stal.
Katinka is een vreselijke knuffel die alle aandacht die ze maar kan krijgen geweldig vind, gewoon een superveulentje!!! (maar dat zal iedereen waarschijnlijk vinden van zijn veulen)

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 09:06

Zohran:
Afbeelding

Zohran is geboren op 8 juni, precies een week te vroeg.
In het begin was hij ontzettend bang voor mensen, maar het ging steeds beter. Nu zijn we zelfs zover dat ik hem overal kan aanraken, zonder dat hij schrikt. Ook als ik het weiland in kom, draaft hij op me af omdat hij wil knuffelen Lovers Totaal veranderd dus Haha!
Hij is trouwens ook ontzettend braaf, he Evy? Tong uitsteken Evy was gisteren ff mee om de paardjes te bekijken, en Zohran vond haar helemaal niet eng. Een superveulen OK dan! Haha!
Oja, hij ziet er ook nog eens heel erg liev uit Schijnheilig Knipoog

Volg mijn Fjordenpaarden Finnea & Sølfin op Instagram

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 12:57

Ik heb mijn veulen bij de paardengedaan want eenhaflinger is eigenlijk een paard.als je wilt kanik m hier ok bijzetten ofzow

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 13:48

Ook al is het niet mijn veulentje, vind tog dat ze mee moet doen...
dit is belle amie en hier is ze net geboren, ze was iets van 2 weken te laat!! ze staat hier in de wei met haar moeder jacoliene.
Afbeelding

groetjes sophie

Mijn lieve Rikje heeft een nieuw baasje...

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 17:57

*tekent stil protest aan, Tinkers zijn Paarden!!!*


Hierbij presenteer ik u Maddox Nuage!

Geboren op 8 Juli 2003 om half 6 's ochtends in de wei.
Het is een dochter van Nuala Vegilin van Claerbergen (Ster) en Pablo van de Bonte Parels.

Ze is alles wat ik niet besteld had Haha! Bruin, geen vlekken en na 3 weken heb ik haar nog steeds niet kunnen aaien...

Haar moeder is erg beschermend, zo beschermend dat ze je aanvloog in het begin. Gelukkig is mams weer bij haar positieven gekomen en mag ik weer alles met haar, maar nu is Maddox bang..
Maar we houden vol en dit gaat helemaal goed komen!

Hopelijk kunnen we 16 Aug naar de keuring in Houten..

In November gaat Maddox naar de opfok op The Eagles Ranch op Texel.

Afbeelding

Leo

Berichten: 50097
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 19:35

Hmmm... Jammer..... Officieel heet een tweejarige nog een veulen, maar laat ik mijn grote lummel hier maar niet bijzetten Knipoog Tong uitsteken

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 19:51

Walk On The wild Side
Afbeelding
NMPRS hengstveulen van Show Girl x Albert
Geboren op 27 mei.
Totaal onverwacht een veulen met blauwe ogen en daar ben ik dus dol op! Dus Willy, zoals we hem noemen, was een zeer aangename verrassing.
Ik hoopte bij mijn andere merrie op blauwe ogen, haar moeder had namelijk blauwe ogen, maar zij kreeg een veulen met donkere ogen en Show Girl kreeg er prompt wel één met van die mooie kijkers. Maf maar waar! Haha!
Laatst bijgewerkt door Meavey op 31-07-03 19:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 19:57

Whispering Spirit
Afbeelding
NMPRS hengstveulen van Whispering Angel x Albert
Geboren op 3 juni
Pittig paardje onze Spirit, met 3 dagen oud ging hij met zijn moeder naar de hengstenhouder in NB, en na 6 weken kwamen ze weer terug, helaas is hij daardoor nog niet zo mak maar daar word nu aan gewerkt!
Hij is dus nog wat schichtig, maar als je hem eenmaal hebt is hij eigenlijk heel rustig en vind hij al dat gekriebel best lekker.

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 01:07

[b][i] Bakels Mistral

Geboren op 18 mei 2003
NWPS sectie B
Moeder: Rozenhof's Jumara vos
Vader: Rakt's Micky

Het was Jamie/Jumara's eerste veulen, helaas mochten we er niet bij zijn, Jamie had stiekum in de 15 min. dat wij even weg waren Mistral er uitgeschopt.

Mistal is op de keuring te Breukelen geweest en behaalde daar een 2e premie, aan zijn gangen kon het niet liggen, zelfs de keurmeesters vonden die subliem, helaas was hij nog wat aan de kleine kant.

Inmiddels word Mistral zwart.

We hebben dit jaar alleen maar toverballen.... zie straks de andere.

Mistral blijft bij ons, volgend jaar zal hij zo ie zo nog de op de keuring verschijnen, wat hij daar na word.... Verward hopelijk voor de dekdienst maar anders een sportpony (zowel zijn vader als moeder doen het erg goed!)

Afbeelding

Helaas mijn 3 jaarlingen te koop, ben je op zoek naar leuke E pony wellicht heb ik een leuke voor je.

Rivendell

Berichten: 6817
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 09:45

Ik geef op:
Istari Of Rivendell

Geboren op 16 maart 2003 om 00.30 uur.
Vader is Hulstkamps Winston (v. Wester Aikema's Caspar)
Moeder Alana (v. Alex v/d Kamperweg)

Istari heeft een moeilijke start gehad, want zijn moeder was zo druk met hem verdedigen, zodat hij geen kans meer kreeg om te drinken of te liggen. Hij heeft toen poedermelk bij gekregen.
Inmiddels is hij 4 maanden oud en hij doet het super. Hij is al groter dan mijn Welshjes.

Afbeelding

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen

Ineke2

Berichten: 33094
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 10:07

Desperado

Afbeelding

Geboren op 2 juni 2003
Hij is het veulen van een manegepony, die per ongeluk drachtig was gekocht. Toen was ondekt dat de moeder drachtig was, hoefde ze geen lessen meer te lopen. Degene die haar toen verzorgde en met haar wandelde heeft Desperado gekocht Lovers

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 16:54

Ik wil graag Amadeus opgeven
het is een haflingerhengst en is geboren op 14 mei 2003.
op de keuring 5 juli heeft hij een 2e premie behaald.
Hij is supermak.Je kan het uit wei halen zonder mama,helemaal poetsen en schrobben blijft gewoon staan.En zonnebrand op zn neus vind ie heel leuk gaat ie flemen.En tja de chip inbrengen niets aan bleef gewoon staan alsof het niets was.

Nu dan hier een foto

Afbeelding

En hij staat nu bij zn oppasmoeder en zusje in de wei en mama natuurlijk!
Hij vind het superleuk om te spelen met zn zusje en de hond achterna rennen.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30605
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 22:19

Dan geef ik het veulen van mijn verzorgpony op:
Nesse's Maybel:
[img]http://www.xs4all.nl/~lomnes/Peter's%20pony's/juli2003/Drie12.jpg[/img]
Op bovenstaande foto is ze een maand oud.

Nesse's Maybel
Sparkling Boy x Tymor Mai. WelshCob, sectie D, bruin, merrie.
Ze heeft helaas nog geen keuring gelopen, omdat ze een laat veulen is. Ze is geboren op 10 juni 2003. Wel heeft haar volle zus dit jaar als jaarling een eerste premie gelopen. En we hopen dat zij dit haar zus na gaat doen. Ze is nu al mooier als haar zus.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 10:34

Hierbij wil ik mijn Hengst veulen op geven:
Afbeelding

Safiro


Safiro is geboren op 11 feb 2003.
Nmprs veulen

Waarom :

Safiro is midden in de winter geboren.
Dus heeft een erg koude start gehad.
Dat is gekomen, omdat mijn merrie constant hengstig bleef bij de hengst, en op het laatste moment heeft het pas gepakt.
Het is mijn eerste zelfgefokte veulen, van onze eigen hengst.
Verder is het een schat van een veulen.
Was eerst bang dat hij scheve achterbeentjes had, maar dat was gelukkig niet zo, hij had lange tenen Haha!
Op de foto is safiro 5 maanden oud, heb helaas niet echt jongere foto's omdat de computer gecrast is.

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 20:42

De foto van mijn paardje doet het weer niet.
Dus ik zet hem er eventjes onder :

Safiro
[img]http://193.254.255.11/_fotos/screensize/deze%20ook(1).jpg[/img]
Dus hij kan in de verkiezing toppic gewoon met deze link geplaatst worden.

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 22:50

Dan geeft ik hierbij Bambou op (ff snel bedachte naam, heeft nooit een naam gehad)
Gewoon omdat het een zn schattig lief klein veulentje is, trouwens een shetlandmerrietje
Afbeelding

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 13:12

Meavey schreef:
Walk On The wild Side
Afbeelding
NMPRS hengstveulen van Show Girl x Albert
Geboren op 27 mei.
Totaal onverwacht een veulen met blauwe ogen en daar ben ik dus dol op! Dus Willy, zoals we hem noemen, was een zeer aangename verrassing.
Ik hoopte bij mijn andere merrie op blauwe ogen, haar moeder had namelijk blauwe ogen, maar zij kreeg een veulen met donkere ogen en Show Girl kreeg er prompt wel één met van die mooie kijkers. Maf maar waar! Haha!


DEZE VIND IK ECHT HELEMAAL GEWELDIG!!!

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 14:24

Afbeelding

Dit is Bento, een shethengsveulen, op de foto 1 week oud Lachen
ik heb jammer genoeg geen mooiere fotos maar goed...

hij moet winnen omdat hij super bijdehand is Haha! nergens bang voor, loopt nu al te knokken met een zijn opa, de oude hengst, springt al op zijn moeder, en andere ponys daar.... maar is ook super lief, we kunnen nu al zijn hoefjes uitkrabbenen stukjes lopen hij is geboren op 28 mei, en was uitgerekent op 28 juni, een maand te vroeg dus maar helemaal gezond!!

Buster

Berichten: 4656
Geregistreerd: 10-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 14:55

Ik schrijf in: Djoeke!

Afbeelding

Eigenlijk heb ik hier niets te zoeken, maar ik was bang dat Aifa anders te laat zou zijn met inschrijven, en aangezien Buster hoogst waarschijnlijk Djoeke's opa is (via Buster's bonte zoon Jive), vond ik het tijd worden Djoeke hierbij te zetten.

Wanneer Djoeke precies geboren is weet ik niet (Eva???), hij is een zoon van Welsh B merrie Home 'T' Ranch Yvana, en waarschijnlijk dus Meckelle's Jive Junior, kruising Welsh (van Buster's kant!) met Appaloosa. Jive is zelf zwart-bont.

Djoeke is iig een scheetje, hartstikke lief, en zoals op de foto te zien altijd in staat 'opa Buster' te groeten!

Groetjes, Nadia
Please don't talk about life to me I've seen more than most people my age have seen And there ain't no rules on how it's gotta be Think again
Collendoorn herinneringen ophalen - |Even iets anders: zou een digitale vlieg in je online oog kunnen vliegen... ;-)

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 15:16

hierbij wil ik nog even onzeWelsh A hengst Talasha's Pride opgeven.
Afbeelding
Pride is geboren op 4 mei jl en ik heb zo verschrikkelijk veel mooie foto's van hem toen hij heel erg jong was dat ik toch maar voor een hele recente heb gekozen.
deze foto is van vandaag.
Pride is een zoon van Putwell Panache en van onze Talasha.
Eind september gaat hij in de opfok en we hopen hem als 2,5 jarige aan te kunnen bieden voor de hengstenkeuring.
Pride is een heel lief veulen, heeft naar mensen toe geen hengstenkuren maar is helemaal hoteldebotel van onze friese merrie's dus dat kan nog wat worden.

Ik ga niet zeggen hij moet winnen omdat ...... voor mij is hij hoe dan ook de beste.

We hebben weer al 404 dieren opgevangen in 2005. niet normaal meer dus.

Hydra
Berichten: 1378
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 00:52

ik zou graag chanelle opgeven, maar weet niet hoe ik mijn foto hierop krijg

|[Live Life To The Maximum!]|

Never apologize for showing feeling, if you do so, you apologize for the truth

MarijeR

Berichten: 24927
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 09:51

Afbeelding

Rephartox Catrin (welsh cob)

Geboren: 12 maart 2003
Vader: Mabnesscliffe Advisor
Moeder: Wnda Copper, Ster
Catrin is 2x geshowd. In Nederland haalde ze een 1e premie en in Duitsland werd ze op een internationale show veulenkampioen sektie D.

Catrin is inmiddels al een grote meid en staat al in de opfokgroep. Samen met een aantal jaarlingen waaronder haar volle zus en halfzus en natuurlijk "opa" Sepp die de boel een beetje in het gareel moet houden daar Knipoog


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 bezoekers