Als ik 1 eigen krijg wil ik dit ZEKER!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cissi_D

Berichten: 1549
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 20:07

Richelle rijdt al best lang, maar wat maakt het uit dat ze niet weet dat je met een mexicaanse neusriem minder vriendelijk inwerkt. En Richelle... ik vind het persoonlijk ook niet mooi Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 20:13

en...waar blijft pasja nu zelf...zou het arme kind nu niet meer durven reageren? Ik zie het als pure onwetendheid ik ben 31 en wist het ook niet!

bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 20:48

ja preciez zelf reageerd z neit echt meer?

Tamara80
Berichten: 37
Geregistreerd: 13-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 22:03

Mijn reactie was misshien wat fel. Maar die onwetendheid komt tegenwoordig wel heel vaak voor. En dit helaas altijd ten nadele van het paard. Het ziet er allemaal erg mooi en "cool" uit. Maar de werking ervan is 9 van de 10 keer niet bekend. En dat is eigenlijk het gevaar ervan.

Het ziet er allemaal veel mooier en "cooler" uit als je je paardje netjes kan laten lopen zonder dit soort dingen.

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 22:11

Tamara80 schreef:
Mijn reactie was misshien wat fel.


Nogal jah...

Ten nadele van het paard (welk paard?) is het in dit geval niet... ik denk dat als zij in de paardenwinkel zo'n neusriem zou gaan kopen.... dat ze dan eerst een uitleg krijgt over de werking ervan, denk je niet? Als je 14 bent en je hebt nog niet eens een paard, dan vind ik dat je daar best wel over mag dromen...

Pasja

Berichten: 1038
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-03 22:50

Sorry Sorry ik ben heel de dag weg geweest ik ben er net opgegaan en schrok wel even van al die reacties!
maar niet van die vriendelijke Haha!
Ik wist echt niet dat het zo gemeen is voor een paard althans zo ziet het er niet uit! Maar gelukkig heb ik uitleg gekregen en weet ik dat ik het niet moet doen...
Wel jammer ik vond hem zo cool... ( de neusriem dan ) zo apart is het...
Is een keer iets anders

Pasja

Berichten: 1038
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-03 23:03

Jessie88"]
[quote="Tamara80 schreef:
Mijn reactie was misshien wat fel.


Nogal jah...

Ten nadele van het paard (welk paard?) is het in dit geval niet... ik denk dat als zij in de paardenwinkel zo'n neusriem zou gaan kopen.... dat ze dan eerst een uitleg krijgt over de werking ervan, denk je niet? Als je 14 bent en je hebt nog niet eens een paard, dan vind ik dat je daar best wel over mag dromen...
[/quote]

Ik vind dat je wel gelijk hebt! ( wel meer VRIENDELIJKE mensen hoor

zilverster

Berichten: 2150
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 23:46

heey meis
ja dat zie je daar net al dat je die zo cool vond.
maar ik zei ookal dat je moest weten dat iedere neusriem een andere werking op een paard/pony heeft..
iig kom je er wel zo achter:p

Sheerza

Berichten: 4054
Geregistreerd: 30-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 10:19

Zij vind het mooi staan maar weet niet hoe het werkt ! Ik vind het mooi staan maar nee als je de werking weet dan denk je wel wat anders ! Maar inderdaad ik vind hem ook erg mooi staan!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 11:51

wat een gemiep. Ze rijdt er toch niet mee? Ze zegt alleen dat ze het mooi vind. Ik vind een mex. neusriem ook mooi, maar betekend dat nou gelijk dat ik er mee rij?

Sheerza

Berichten: 4054
Geregistreerd: 30-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 12:19

stef schreef:
wat een gemiep. Ze rijdt er toch niet mee? Ze zegt alleen dat ze het mooi vind. Ik vind een mex. neusriem ook mooi, maar betekend dat nou gelijk dat ik er mee rij?

Precies ! Dat wilde ik dus ook zeggen!

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 12:37

Zo'n neusriem staat ook echt wel stoer vind ik, maar als de werking er niet zo vriendelijk van is, en dat is nou eenmaal zo, moet je maar een ander stoer hoofdstel uitzoeken. Ik heb er 1 met een gouden kettingkje, en diamantjes, die is ook heel stoer. En een onwijs bredeneusriem met een mooi kleurtje onderlecht is ook wel erg mooi. Die van kieffer hebben er ook nog een gouden of zilveren randje langs. Kun je weer mooi combineren met een shabrak. Ik heb er 1 met hele lange punten aan het einde (shabrak) die is echt heel erg mooi. Dat vond de dief die hem laatst heeft gestolen ook wel.....
Staat echt super op je paard. Ach er zijn zo veel mooie dingen te koop. Het handigst is gewoon als je voor het kopen even in de winkel vraagt hoe de werking van zoiets is, weet je zeker dat het goed is wat je koopt. Een hackamore vind ik ook heel mooi staan, vooral die met die lange scharen, maar het is eigenlijk allerminst vriendelijk. Je kunt het neusbeen zelfs breken! Zo zie je maar soms is mooi gewoon niet goed.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 12:37

Ik vind het ook heel mooi.............enuh ik moet eerlijk zijn dat ik het probleem niet zo zie.....Het is maar een neusriem. OK hij werkt wat meer in..........en? doe je hem wat losser vast! Het is niet zo dat zij door een bepaalde rijstijl dat paard marteld met die neusriem.........Dan zie ik hier wel ergere dingen voorbij komen

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 13:15

stef schreef:
wat een gemiep. Ze rijdt er toch niet mee? Ze zegt alleen dat ze het mooi vind. Ik vind een mex. neusriem ook mooi, maar betekend dat nou gelijk dat ik er mee rij?



Ja maar ze zegt in de titel dat als ze een eigen pony heeft deze dan ook zeker wil hebben.
Ze rijd er nog niet mee nee. Maar we leggen haar uit dat ze zoiets beter niet kan doen. Maar dat kan ze ook niet weten.

zilverster

Berichten: 2150
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 19:00

ja he zeg!
hier zit richelle op te wachten. zij weet het nu ook wel weer. als ze wist dat jullie zo zouden reageren had ze hem niet eens geplaatst!
dus ik denk dat we beter dit topic kunnen sluiten voordat er ruzie''s onstaan

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 21:16

Ok Pasja weet nu wat het effect is van de neusriem.
En vraagt zich nu af of ze het nog wel moet doen.

Dus ik denk niet dat ze daar verder nog op gewezen hoeft te worden.
Toch wel fijn dat je door internet dingen te weten kan komen die je nog niet wist hè Pasja Knipoog
Laatst bijgewerkt door Mickey op 27-07-03 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 21:55

Mickey schreef:
Ok Pasja weet nu wat het effect is van de teugel.
En vraagt zich nu af of ze het nog wel moet doen.

Dus ik denk niet dat ze daar verder nog op gewezen hoeft te worden.
Toch wel fijn dat je door internet dingen te weten kan komen die je nog niet wist hè Pasja Knipoog


Neusriem Haha!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 21:56

Inderdaad Stef Bloos

Sheerza

Berichten: 4054
Geregistreerd: 30-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 08:57

Even iets anders ; In je profiel staat er dat je wel een eigen pony hebt Shanti M ?

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 09:58

Sheerza schreef:
Even iets anders ; In je profiel staat er dat je wel een eigen pony hebt Shanti M ?


Voorzover ik begreep is dat haar verzorgpony. Dus daar kan je ook niet zomaar een andere neusriem opzetten Knipoog

Ik moet bekennen dat ik een mexicaanse neusriem ook erg mooi vind staan, en ik zie eerlijk gezegd ook niet wat er zo slecht aan is (als je hem goed en normaal gebruikt natuurlijk). Ik beschouw het hetzelfde als een scherp(er) bit, of een scherpe hulpteugel...Mits goed gebruikt, is er niks aan de hand.

Sheerza

Berichten: 4054
Geregistreerd: 30-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 10:54

Ow sorry mijn excuses daar voor dan Haha!

Pasja

Berichten: 1038
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-03 12:38

Sheerza schreef:
Even iets anders ; In je profiel staat er dat je wel een eigen pony hebt Shanti M ?


Nee dat is mijn verzorgpony... Schijnheilig
Maar ik weet nu dat ik de neusriem niet moet kopen/gebruiken
Bedankt dat jullie het hebben vertelt ...
Als er nog iets dringends is vertel het maar Haha!
Trouwens ik snap niet dat het zo'n gemene uitwerking heeft op de neus? Verward
Hoe dan?

EvelienH
Berichten: 3714
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 12:56

Ik heb ook zo'n neusriem en ik ben er tevreden over hoor! Maar ik heb het ook omdat mijn pony heel sterk is. En bij mij helpt het.
Al moet ik er ook bij zeggen dat ik het ook wel mooi vind.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 15:09

hihi, misschien moet je dan maar zo'n neusriem kopen en dan een paardje erbij zoeken die er een nodig heeft Knipoog

nee hoor, dat is een geintje natuurlijk...

Maarre, ik wist het ook niet hoor, van deze neusriem, en eerlijk gezegd snap ik ook niet zo goed hoe dat ding dan scherp inwerkt...? Bij een bit snap ik dat wel, want de mond is een van de gevoeligste delen, maar bij de neus Verward kan iemand dit misschien uitleggen?

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 20:38

Het was iets met de gekruisde banden ofzo. Als het paard z'n mond wil openen drukt ie op meerdere plaatsen tegelijk op de neus en kaak. Ook zijn de riempjes erg dun, dus wat scherper. Maar eerlijkgezegd weet ik ook het fijne er niet van, want ik rij er niet mee.