Halfbroertjes alweer een jaar oud

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Carmen85

Halfbroertjes alweer een jaar oud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-10 17:04

Altijd leuk om de ontwikkeling van de jonge paarden vast te leggen op foto.
Vandaag heb ik foto's gemaakt van onze jaarling Eternity van Zapatero vdl uit Arany (mijn 5-jarige Kreator xx - merrie). Hij loop in de wei met zijn halfbroertje Elandro, ook een nakomeling van Zapatero vdl uit Oegandra een keurmerrie van Investment.
Eternity is eind februari 2009 geboren en Elandro in juni, weet het niet precies omdat Elandro niet van ons is. Beiden zijn nu ong. 1.59 m, wat al best groot is voor een jaarling. Helemaal als je bedenkt dat ze allebei uit een merrie van 1.65 m komen.

Ze lopen nu een half jaar bij elkaar in de wei om lekker jong paard te kunnen zijn, het is wel prettig om twee jonge hengsten samen op te laten groeien. Waarschijnlijk blijven ze samen lopen tot ze 3 jaar zijn.
Eternity is een beetje een ettertje en vertoont echt al een beetje hengstenkuren. Hij is Elandro ook duidelijk de baas. Ze zijn beiden heel aanhankelijk en komen altijd naar je toe in de wei om lekker te kroelen.

Even ter vergelijking, zo zag Eternity er precies een jaar geleden uit, toen hij 5e werd in zijn groep op de nationale veulenkeuring in Ermelo
Afbeelding Afbeelding

Dit is Eternity nu en zijn halfbroertje Elandro
Afbeelding Afbeelding

En we doen alles samen, stilstaan, lopen en het liefs in ganzenpas achter elkaar aan
Afbeelding Afbeelding

Pas op ik had je gewaarschuwd!
Afbeelding Afbeelding

Boe! We zijn verder ook absoluut niet nieuwsgierig
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

En onze grootste hobby is natuurlijk crossen!
Afbeelding

Oeh water....
Afbeelding

Bedankt voor het kijken! Wij eten weer verder :wave:
Afbeelding

nineh

Re: Halfbroertjes alweer een jaar oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 17:29

Wat een knapperds!

Benzxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 18:53

ah, wat een schatjes! _/-\o_