onze hertjes(en ik)+gewonde kauw

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

onze hertjes(en ik)+gewonde kauw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-03 18:54

hier weer ff wat foto's van onze hertjes, ze worden alweer wat ouder, en we hadden er ooit 4, nu nog maar 2, ik verveelde me en ging met de digi in de wei zitten, nieuwsgierig als die ene is, komt ie heel dicht bij me staan!
ze eten ook vaak uit mn hand, is altijd kei leuk!

ook hebben we sinds een week of 2 een gewonde kauw, hij eet de hele dag met de kippen mee, en slaapt in de hertenstal!

eerst kon ie 1 pootje niet gebruiken, en ook vliegen ging niet al te best

inmiddels vliegt ie alweer rondje over ons huis heen, maar komt toch steeds terug!ook lopen kan ie alweer wat beter, hij is alleen nog best klein, zeker als er andere kauwen naast hem zitten en ook wat komen eten, dan valt het pas echt op!
ook mist is wat veren, vooral zn staartveren, maar die komen wel weer terug en dan is ie weer helemaal opgeknapt Lachen


brutaalste hertje:
Afbeelding

schuwste hertje:
Afbeelding

en alle2 de hertjs
Afbeelding

Afbeelding


en de kauw, toen ie doorhad dat ik foto's wilde maken vloog ie weg, toen de digi volwas, zat ie ineens langs me in de achtertuin...dus t zijn niet hele duidelijke foto's, maar je ziet hem wel!hij ziet er nu al stukken beter uit dan 2 weken terug!

Afbeelding


hier lijkt ie net een badeendje haha
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ik heb n haat-liefde verhouding met kauwen Tong uitsteken

tegen de tijd dat ze nestjes gaan bouwen, hebben mn paarden overdag hun dekens af, en hang ik ze binnenste buiten op, dan plukken de kauwen er de hare vanaf, das lekker makkelijk!

tegen de tijd dat wij kuikentjes hebben, komen de kauwen ze pakken, kost ons ieder jaar een paar kuikentjes Boos!

maar een gewonde kauw is dan wel weer zielig en best lief, al wilde ik hem 2 weken geleden vangen en tegen de muur gooien, omdat hij dus de hele tijd omviel!hij wilde niet eten, kon niet lopen&niet vliegen! maar nu is ie echt goed opgeknapt *LOL*

en ik ging nog ff hertjes voeren Lachen

deze foto's zijn iets ouder, ben inmiddels bij de kapper geweest, is een flink stuk vanaf, mn haar komt nu nog tot ongeveer zo ver als de mouwen van dit shirtje, misschien ietsjes verder, net bij bh-bandje ongeveer....best kort is het dus!maar ja, groeit het weer gezond aan he!

Afbeelding

(let niet op mn broek, die zit beetje errug los en zakt af en mn haar is net gewassen&opgedroogd maar nog niet gekad dus pluist extra, maar ja t is nu toch een stuk korter!)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

het schuwe hertje durft ook steeds meer!
Afbeelding

Afbeelding

dat was het weer Lachen

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 19:02

Leuke foto's! Die hertjes zijn echt schattig, lopen ze samen met de paarden in de wei? En dat kauwtje, idd net een babyeendje *LOL* Liefff Lovers

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 19:13

Leuke hertjes zeg! Fijn dat die ene minder schuw is als voorheen

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Greggie

Berichten: 160
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 20:04

wat een mooie dieren zijn die hertjes toch. Fijn dat de kauw al zo goed opgeknapt is, gaat hij weer terug de natuur in als dat gaat lukken?

Deze dag is de eerste dag van de rest van mijn leven.

thegirl
Berichten: 52
Geregistreerd: 19-07-02
Woonplaats: aalten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 09:39

Ze zeggen dat als je eenmaal een kauw hebt gevoerd, ze nooit meer weggaan...Dus handig voor de paardendekens, maar voor de kuikens???

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-03 10:23

ja die kauwen weten precies wanneer de kippen eten krijgen.....dus niet alleen de gewonde kauw, maar ook alle gezonde kauwen komen hier allemala naar toe zodra de kippen eten krijgen!of als we wat brood aan de herten geven....maar die gaan ook vanzelf weer weg

Greggie: de gewonde kauw is niet gevangen ofzo, hij is helemaal vrij om te gaan&staan waar ie zelf wil, maar hij wil dus hier blijven!

hij vliegt wel steeds vaker ff een rondje over ons huis heen, en ff naar onze buren als de kippen daar gevoerd worden, maar hij komt altijd weer terug naar ons!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 bezoekers