Eind januari verlieten we ons vertrouwde plekje waar ik als enige in pension stond, voor een grotere stal.
Een stal met een bak, weidegang in de kudde en ook stalgenoten.
Nu zes maanden later heb ik een heel ander paard. Ze is veel liever geworden, wil veel meer aandacht en ze is ook de nodige kilo's afgevallen. Ze vind het heerlijk in de kudde en ze geniet ook ontzettend van in het bos rijden. Ze is energieker, joliger en ook een stuk drukker geworden. Onbeschrijfelijk, want ik had helemaal niet zo'n verandering verwacht bij haar.
Onze band is gegroeid en ondanks de ellende van de afgelopen twee maanden en onze val eind mei, zit Viane nu weer super in haar vel.
De eerste dag dat ze er stond en buiten stond:

De volgende dag:

Een paar weken later, toen de sneeuw weer weg ging:

en de rest van de periode tot nu toe..

Begin juni werd ze kreupel omdat ze te jolig was geweest op de wei met als gevolg een verzwikte/gekneusde kogel.
Ze kwam toen op rust en in het 'kneuzenweitje'

Lekker kroelen begon ze langzaam heerlijk te vinden

En ze klom graag op de heuvel in het weitje, waar ik vaak wat minder blij mee was..

De veearts was eind juni nog een keer geweest en ze liep nog steeds niet helemaal goed. Ze moest nog twee weken op rust.
Uiteindelijk heb ik haar nog 3,5 week laten staan en toen ik terug kwam van vakantie heb ik gekeken en was er in stap en draf niets meer aan de hand.
Ze ging toen eindelijk de kudde weer op, waar ze volledig uit haar dak ging!

Ondertussen rijden we weer langzaam en staat ze heerlijk in de kudde

http://94.100.122.59/1036350001-1036400 ... _0IaQ.jpeg

En we kunnen ook alweer kleine stukjes rijden

Wat een topper is ze toch