Een beetje een verlaat topic, maar door drukte kon ik er niet eerder eentje maken en wilde mijn toppertjes wel laten zien op bokt aangezien ik super trots ben op de 2 dames

De foto's zijn van 3 juli toen we in De Mortel waren voor de NRPS keuring.
Mijn merrie is een 5 jarige stamboekmerrie (Manpower X Condor ox)
En haar veulentje is van First Stayerhof Ramzi H. De merrie is trouwens ook weer drachtig van deze hengst.
Ze werden die dag super voorgebracht door Hengstenhouderij Dibbits.
We beginnen met Freya Fortuna want die moest als eerste in de ring.
Het mooie koppie van Freya en een geconcentreerde voorbrenger.

Ik kan wel mooi met mijn beentjes zwaaien! Wel jammer van haar nek op die foto.

Jammer dat ie schuin van voren is genomen.

Jammer dat deze ook schuin van voren is genomen op een stukje dat ze flink wat gang maakte.

En een rustig drafje.

De foto's zijn helaas niet de gunstigste, maar ik wilde ze toch laten zien.
Na dit rondje moesten we even wachtten tot alle veulens waren geweest en daarna weer de ring in voor plaatsing...
Mijn vriend liep met mijn merrie en ik met mijn veulentje wat nogal opgefokt was. Toen mijn vriend opeens afsloeg zei ik heel boos nee je moet rechtdoor een heel rondje lopen

Dus we eindigden op de eerste plaats met een eerste premie!!! Dat betekende dus dat we door mochten naar Ermelo.
Daarna moesten we ook nog meedoen aan het veulenkampioenschap. De jury heeft lang nagedacht en twijfelde tussen mijn merrie veulen en een heel knap en fijn bewegend hengstveulen. En het hengstveulen werd dan ook een terechte winnaar!!!
Daarna was mijn merrie Fenne Fortuna aan de beurt

Ze stond er aardig netjes voor en heeft zich goed laten zien. En wederom moest mijn merrie aan kop gaan lopen. Mijn verbazing werd steeds groter maar mijn merrie kreeg dus ook een eerste premie en mag dus naar Ermelo op voor ster.
Bij de kampioenskeuring moest ze het afleggen tegen een hele mooie aansprekende merrie die echt knalde in de ring

En als laatste deze dikke-konten foto. De hele club compleet bij de uitleg over de plaatsing van de jury.

Jullie snappen natuurlijk dat ik ontzettend trots ben op deze mooie resultaten en 13 augustus gaan we naar Ermelo.
Op http://www.nrps.nl staat trouwens ook een verslag van de keuring