Vanmorgen ben ik samen met Saskia en Whisper naar het strand bij Kijkduin geweest.
Zo eens in de zoveel tijd doen we dat, ik rij meestal niet want dat heeft een verhaal.
Saskia onder tussen mijn vriendin en vaste berijdster van Whisper, kunnen dan na dagen lang trainen voor de wedstrijden heerlijk genieten om even los te gaan.
Ik, ik ben een speciaal geval whahahah
Ik heb twee paarden Whisper en Serada (Whisper haar dochter van 2), maar rij door opgebouwde angst weinig.
Ook mankeer ik al tijden wat in me rug dus kan ik het lichamelijk ook niet altijd opbrengen.
Maar omdat in de toekomst Serada ook bereden gaat worden is het toch wel fijn is als ik dan zelf ook weer wat durf. (buiten dan he)
In het verleden heb ik alles buiten met Whis gedaan, maar na een aanvaring met een boer zijn trekker/gierkar is dat veranderd.
Ook vlak daarna er flink af gelegen in de bak was voor mij de pret over.
En heb ik tussen mijn oren veel angst op gebouwt.
Aan Whisper ligt het niet want Saskia doet er alles mee, zonder zadel naar buiten enz enz.
Nu zijn we stapje voor stapje bezig, voel ik me lichamelijk goed en voelt Whis goed aan dan stap ik er buiten op.
En zo'n dag was het vandaag, MEN wat ben ik dan trots op me zelf

Ook natuurlijk op Saskia want zij is diegenen die er eerst op gaat, en zodra ze voelt dat Whis lekker relaxt is voor MIJ dan geeft ze het aan.
Hier dan wat foto's van Saskia en Whisper

En vraagt Saskia wil je erop en terwijl ik sta te popelen en ja zeg, voel ik het warm in me lijf worden en me maag draaien.
En dan maar zeggen tegen je zelf: Doet eens normaal Peet er is geen reed aan de hand, je hebt in het verleden niet anders gedaan als buiten rijden met Whis.
En zo stap je dan op, jaja ik weet het helemaal verkeert, maar het gebeurt.
En als ik dan op zit dan zakt de helft van de angst weg.
Maar we moeten dan nog wel gaan draven en galoperen, wat o mensen wat verlang ik daar naar.
Lekker met de paardjelopen met de wind in je gezicht en je gedachten op nul.
Nou vandaag mocht het me allemaal overkomen, staf/draf en jaja de galop .
Door de zee, over het strand en gelukkig zijn en je 1 voelen met paard.
Nou hier wat foto's en twee filmpjes, niet de beste kwaliteit maar voor mij heel dierbaar.
Want ik ben weer een stap verder en daar gaat het mij om.

De filmpjes
http://www.youtube.com/watch?v=i2F1Gq-EYcM
http://www.youtube.com/watch?v=ca5qaReHsP8
En toen voldaan naar de trailer toe.

Dankje voor het kijken,
Groetjes Petra en Whisper